58

578 8 2
                                    

We stappen uit bij het gebouw waar we Jasper vorige keer opgehaald hebben

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

We stappen uit bij het gebouw waar we Jasper vorige keer opgehaald hebben. Hij heeft me zijn kluis sleutel meegegeven en ik hem Thomas net een bericht gestuurd dat ik er bijna ben. Dan kan ik misschien nog even met hem rond hangen tot Koen klaar is. Ik vind het aardig dat ik gewoon bij het gesprek mag zijn, maar ik hoor het later wel wanneer we weer thuis zijn.

We lopen de school in en meteen zie ik Thomas ons tegemoet komen "hallo" zeg ik wanneer hij ons allebei begroet. Hij kijkt naar Koen "ik heb vrij van de leraar zolang jullie hier zijn dus ik hou Vince wel bezig" zegt hij "oke jongens dan bel ik je wel als ik klaar ben" zegt Koen voor hij weg loopt.

"Dus wat gaan we doen?" vraagt Thomas "ik moet spullen hebben uit Jasper zijn kluisje dus als je me kunt vertellen waar die is dan is dat een goed begin" zeg ik. Thomas draait zich om en wenkt me met hem mee te lopen "dus hoe gaat het met jas?" vraagt hij "hetzelfde als gister" zeg ik "hij slaapt veel, maar gelukkig heeft hij geen last gehad van zijn hoofd" zeg ik "mooi, ik wil vanmiddag nog even langs komen" zegt hij "ja dat moet je doen, dat zal Jasper leuk vinden" zeg ik.

Thomas stopt ineens met lopen "hier is zijn kluisje" zegt hij. Ik steek de sleutel in het slot en draai hem open. Er valt een  briefje uit zodra het deurtje open gaat. Thomas raapt hem op en fronst zijn wenkbrauwen wanneer hij hem leest "wat staat er?" vraag ik "volgens mij een dreigement. Ik breng deze zometeen naar de directeur" zegt hij "laat eens zien" hij geeft het briefjeaan mij en meteen voel ik een diepe woede in mijn buik opkomen.

You can run, but you can't hide


Mijn haren gaan er van overeind staan "Jezus Thomas, waarom doen ze dit" vraag ik meer aan mezelf dan aan hem "ik weet het niet Vince" zegt hij "maar ik zorg er voor dat het opgelost word. Al moet ik heel de school erbij naaien" zegt hij. Ik haal Jasper zijn kluisje leeg en stop wat spullen in een tas als de bel gaat "het is pauze" zegt Thomas "zullen we de andere even opzoeken?" vraagt hij "ja dat is goed, kunnen we daarna even langs zijn leraren voor wat huiswerk?" vraag ik Thomas knikt en neemt me mee naar een andere ruimte.

We lopen een ruimte binnen en meteen hoor ik mensen roddelen over Thomas. Ik begin me er een beetje aan te ergeren dat dit zo  gebeurt "maak je niet druk Vince, dit is normaal hier. Vroeger was ik populair, nu heb ik geen vrienden meer" zegt Thomas. Op dat moment hoor ik iemand heel hard mijn naam door de ruimte gillen. Ik kijk op en zie Renzo naar ons zwaaien. Ik glimlach en zwaai terug.

"Hey man, hoe is het? lang niet gezien" grapt hij "goed met jou? En gister is inderdaad erg lang" grap ik terug. Ik schud hem de hand en geef Laura een kus op haar wang "hallo" bloost ze. Marjolein krijgt dezelfde behandeling "hoi" zeg ik. Ik ga aan de tafel zitten met Thomas naast me "hoe is het met onze lievelings patiënt?" vraagt Joris "goed" zeg ik "hij verveeld zich dus moet ik hem steeds vermaken. Wat ik natuurlijk hartstikke erg vind" grap ik.

"Heb je het al gehoord van de rechtzaak?" vraagt Renzo "het is het gesprek van de dag" zegt hij "ik weet er alles van ja, al is het thuis niet het gesprek van de dag" zeg ik "maar het is te hopen dat deze onzin snel voorbij is zodat we door kunnen met ons leven." Iedereen aan tafel knikt "je hebt gelijk, het word tijd dat Jasper normaal naar school kan komen" zegt Marjolein. Ik kijk naar haar "hij komt niet meer terug" zeg ik "ik heb net zijn kluisje leeg gemaakt."

Ik voel een hand op mijn schouder en meteen draai ik me om. Er staan twee meisjes achter me. Alle twee met veel te veel make-up en te weinig kleding "hallo" zeg ik "hoi, we vroegen ons af wie jij bent?" zegt de ene "waarom wil je dat weten?" vraag ik "omdat je lekker bent" zegt ze "ik ben Romy trouwens" ik draai me om "en ik ben niet geïnteresseerd" zeg ik. Ik zie de jongens aan tafel lachen "rude" zegt het meisje achter me.

"Luister ik zeg dit maar één keer" zeg ik ze terwijl ik me omdraai. Thomas stoot me aan "ik zou het wat harder zeggen anders staan de volgende hier over 5 minuten" zegt hij met een grijns. Ik ga op mijn stoel staan en kijk naar de meisjes die voor me staan. Ze hebben allebei een arrogante houding en die bevalt me niks "beste Nederlanders, ik als Belg met mijn waanzinnig sexy accent moet jullie dames helaas vertellen dat ik hartstikke gay ben" zeg ik.

Ik kijk de ruimte rond en zie dat ik alle aandacht heb. "Jasper weet je wel? Die hier een paar weken geleden werd aangevallen?" vraag ik "die jongen heeft mijn hart gestolen en ik ben niet van plan die ooit nog terug te vragen. Dus doe vooral geen moeite me aan te spreken, want ik ben niet geïnteresseerd" sluit ik mijn verhaal af.

Ik ga terug op mijn stoel zitten en draai de dames de rug toe. Thomas valt bijna van zijn stoel af door het lachen. Renzo geeft me een high five en Joris zit vol bewondering de ruimte door te kijken "dat was geweldig" grijnst hij "tja, ik ben een kind van mijn vader en bovendien woon ik al een tijdje in hetzelfde huis als Luuk" zeg ik waardoor we allemaal in de lach schieten.

We kletsen nog even verder wanneer ik een bericht binnen krijg van Koen "ik moet gaan" zeg ik ze "ik zal jullie vast van de week nog wel zien" zeg ik waarop ze allemaal knikken "ik loop met je mee" zegt Thomas. Ik steek mijn hand op en loop weg bij de tafel. Onderweg komen we nog langs de meisjes die net bij ons stonden "dames" grijns ik als ik voorbij loop "jij bent echt erg" lacht Thomas.

Ach een beetje plagen mag toch wel?

Ach een beetje plagen mag toch wel?

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
stiekem verliefd ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu