De volgende morgen word ik wakker met een naar gevoel in mijn buik. Ik kijk naast me en zie Vince met zijn ogen dicht liggen. Ik stap voorzichtig het bed uit en loop de kamer uit naar beneden waar mijn vaders zitten met Max en Levi "pap?" vraag ik "wat is er?" pap zucht "de politie heeft gebeld" zegt hij "Lucy is gevlucht en heeft Roos en haar vader achter gelaten" zegt hij "ze weten niet waar ze is en volgens de politie is ze ontoerekeningsvatbaar op dit moment wat haar alleen maar gevaarlijker maakt."
Hij kijkt naar me "luister jongen, ik vind het geen goed idee om je naar Jozef te sturen" zegt hij "als ze daar brand sticht met die bossen dan weet ik niet of je er ooit levend uit komt" zegt hij "en nu?" vraag ik. "Jozef komt Vince halen. Die gaat naar huis zodat hij veilig is" zegt hij. Ik voel alle moed me in de schoenen zakken wanneer hij dat zegt. Ik begrijp waarom hij het doet, maar dat maakt het niet alsnog niet leuk.
"Ik snap het" zeg ik zacht. Ik ga op een stoel zitten en kijk naar mijn vaders. Ze hebben allebei een angst in hun ogen zitten waar ik ook bang van word. "Ben je er klaar voor om naar school te gaan?" vraagt pap waarop ik nee schud "wat nou als er nog iemand gaat duwen of slaan?" vraag ik "dan sla ik ze in elkaar" zegt Thomas achter me "ik bescherm je Jasper" zegt hij.
Vince schuift een stoel naast me naar achter en meteen verteld mijn vader wat er gaat gebeuren waarop Vince meteen protesteert, maar mijn vader wilt er niks van weten. Hij verteld dat Jozef onderweg is en dat hij mij naar hem toe stuurt zodra het veilig is. "Ik weet dat het niet leuk is jongens, maar ik wil niet dat jullie allemaal gevaar lopen" zegt hij waarop Vince knikt "ik vind het niet leuk, maar ik begrijp het" zegt hij.
Ik knuffel Vince stevig wanneer ik met mijn schooltas over mijn schouder klaar sta om naar school te gaan "ik kom snel naar je toe" beloof ik hem "en dan ga ik nooit meer weg." Hij glimlacht naar me "daar beloof ik je aan" zegt hij. Ik druk mijn lippen op die van hem en laat hem voorlopig voor de laatste keer los "tot snel" zeg ik zacht wanneer ik me omdraai naar Thomas en de deur uit loop.
Op school is het druk. Mensen praten over mij. De meeste hebben gehoord van de brand die nog niet echt een brand was, maar ze hebben genoeg om over te roddelen. Samen met Thomas loop ik naar mijn kluisje waar een briefje aan geplakt zit. Ik haal het eraf en meteen wanneer ik zie wat erop staat beginnen mijn ogen te tranen "wat staat er?" vraagt Thomas. Ik geef het papier aan hem en ook zijn adem stokt in zijn keel.
Hij trekt me mee naar het kantoor van de directeur en loopt zonder te kloppen naar binnen. "Meneer dit hing aan Jasper zijn kluisje" zegt Thomas als hij het papiertje aan de directeur geeft. "Ik bel de politie" zegt meneer de Groot die gelijk zijn telefoon pakt en een agent verteld wat er aan de hand is.
"Wil je dat ik je vader bel?" vraag hij waarop ik nee schud "nee hij heeft het al druk zat" zeg ik "ik ga naar de les" zeg ik "zodra je word lastig gevallen wil ik dat je gelijk naar me toe komt" zegt hij voor ik de deur uit loop met Thomas op mijn hielen. "Kom we gaan vast in het lokaal zitten" zegt Thomas. Hij pakt mijn hand en houd me stevig vast tot we de hoek omlopen en we de jongens van het zwemteam zien staan.
"Hey" zegt Thomas. Renzo en Joris komen naar ons toe vanuit de andere kant en gaan achter ons staan "wat moet je met die vrouwen mishandelaar Thomas?" vraagt Eddie "je bent een lekkere vriend jij" zegt hij "eerst slaat hij je vriendin en vervolgens zorgt hij ervoor dat Leslie uit het team word gezet" zegt hij "je denkt toch niet echt dat hij dat gedaan heeft?" zegt Thomas "je kent Jasper toch." Bart knikt "we dachten dat jij ook wel meer een vriend was dan die kont neuker daar" zegt hij.
Thomas gaat voor me staan "je hebt het wel over mijn vriend" gromt hij "bovendien is hij niet de schuldige maar zijn Roos en Lukas dat" zegt Thomas waarop Eddie gaat lachen "wij vinden dat we deze homo eens een lesje moeten leren" zegt hij "dan moet je eerst langs mij" zegt Thomas.
Ik zie dat de andere jongens een stap dichterbij zetten wanneer Eddie op Thomas af rent, maar Thomas duwt Eddie van zich af waardoor hij achterover struikelt. "Laat hem met rust" sist Thomas "weet je wel dat je je tegen al je vrienden opneemt?" zegt Bart "jullie zijn mijn vrienden niet" zegt Thomas terug. Eddie stapt Samen met Bart op Thomas af en proberen hem te slaan, maar Renzo schiet vooruit om Thomas te helpen waardoor het twee tegen twee word.
"Ga de Groot halen" zeg ik tegen Joris die gelijk weg rent. Ik zie Joey op mij afkomen en even slik ik. Joey is groot en breed en veel sterker dan ik. "Waarom doe je dit Joey?" vraag ik wanneer ik een stap achteruit zet "omdat ik niet uit het team gezet wil worden" zegt hij "ik heb eindelijk vrienden gemaakt." Ik kijk naar hem "dat zijn geen vrienden, dat zijn matennaaiers" zeg ik. Joey kijkt naar zijn teamgenoten die Thomas en Renzo aanvallen en besluit dan weg te lopen wat mij een enorme zucht van opluchting geef.
"OPHOUDEN!" gilt de directeur naar de jongens voor me. Thomas krijgt een klap tegen zijn oog en Renzo geeft Bart een harde zet "OPHOUDEN! NU!" Wanneer de Groot bij ons is trekt hij de jongens uit elkaar. Ik ga meteen naar Thomas en kijk naar zijn oog, die nu al dik en rood is. "Wat is er in hemelsnaam aan de hand?" vraagt de Groot "ze wilde Jasper in elkaar slaan meneer" zegt Renzo "en toen gingen ze met zijn tweeën tegen Thomas" legt hij uit.
"Jullie twee, meekomen" zegt de directeur tegen Bart en Eddie die achter hem aan sloffen "gaat het?" vraag ik Thomas "je hoeft mijn gevechten niet voor me te doen." Thomas grinnikt "jawel want jij zou niet terug slaan" zegt hij "daar ben je veel te goed voor." Hij glimlacht nog eens naar me en loopt dan met mij, Renzo en Joris naar de les waar we nu alle 4 te laat voor zijn.
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen