"Pap, hoe lang ga ik daarheen?" roep ik naar beneden. Ik was zo ontzettend blij dat ik naar Jasper toe mag dat ik meteen naar mijn kamer ben gerend om mijn spullen te pakken. Ik weet alleen niet hoeveel ik nodig heb. "Doe maar voor een week of 2" zegt hij "daarna kun je altijd nog langskomen om meer te halen als dat nodig is."
Ik gooi alles in een koffer en neem hem vervolgens mee naar beneden zodat ik hem achter in mijn auto kan doen. Ik ga alleen naar Eindhoven dus ik zal mijn ouders en broertje voorlopig niet zien denk ik, maar ik kan ze altijd bellen als ik ze mis. Bovendien logeer ik bij Koen en Luuk dus dat komt wel goed.
De rit duurt me eigenlijk veel te lang, maar ik ben al een uur onderweg en moet er nog iets minder dan een uur nu. Ik denk aan de berichten die Jasper me stuurde. Ik kan merken dat hij gefrustreerd is omdat hij het zich niet kan herinneren en dat vind ik heel vervelend, maar ik had mijn vader beloofd niks te zeggen en nu Jasper zelf heeft gevraagd of ik kan komen kan ik er niks aan doen dat er toch veel hoop door mijn lichaam stroomt.
Ik sta bij Koen voor de deur wanneer ik mijn auto uit stap. Ik pak mijn spullen van de achterbank en zodra ik de deur dicht gooi gaat de voordeur van hun huis open. Pap vertelde dat er uiteindelijk alleen een tafel en de bank is vernield door de brand, maar dat dat alles was. Ze konden na een paar dagen alles luchten weer naar huis.
Wanneer ik het huis binnen trek ik mijn neus op voor de stank "sorry" zegt Koen "als je liever ergens anders heen wilt is dat prima hoor." Ik schud mijn hoofd "nee dit is prima" zeg ik "ik ben al lang blij dat ik mocht komen. Ik werd langzaam gek in België." Koen glimlacht naar me "verwacht er niet te veel van alsjeblieft" zegt hij "hij heeft vragen voor je, maar ik weet niet of hij zijn geheugen terug krijgt."
"Dat weet ik, maar ik kan altijd proberen te helpen en als het niet helpt dan is er vast wel een andere manier waardoor we hem kunnen stimuleren" zeg ik "voor nu ben ik alleen maar een vriend voor hem die hem wilt helpen." Koen knikt en legt een hand op mijn schouder "je bent een goede jongen Vince en ik zou heel erg blij zijn als hij later met jou zou eindigen."
We gaan met één auto naar het ziekenhuis en omdat ik de weg niet weet rijd Koen in mijn auto. "Ik had vroeger ook zo'n wagen" zegt hij "een rode Mazda cx 3" ik knik "dat heeft pap weleens verteld. Ik geloof dat hij een blauwe had" zeg ik waarop Koen knikt "ja een geweldige wagen was dat, maar deze vind ik ook erg leuk" grijnst hij.
Er komt lawaai uit Jasper zijn kamer en wanneer we de deur open doen en naar binnen lopen zien we wat er aan de hand is. Hij slaapt en ligt te dromen, zijn gezicht staat een beetje moeilijk en zijn hoofd schud steeds heen en weer.
Ik weet niet waar je het over hebt zegt hij in zijn slaap "nog maagd" mompelt hij. "Waar droomt hij in hemelsnaam over zegt Koen zacht. Ik haal mijn schouders op "dat weet ik niet, maar volgens mij droomt hij over sex" grijns ik.
"Thomas.. Vince" ik kijk naar Koen die terug naar mij kijkt. "Ik heb geen flauw idee" zeg ik.
"welke piercing?" Nu krijg ik een rood hoofd "ik denk dat je het nu wel weet" vraagt koen. Ik knik "ja"
"Luister eens jij? Hoe heet je eigenlijk?"
"ik heb nog nooit iemand zoveel horen praten in zijn slaap" zeg ik "ik wist niet eens dat het kon.""je bent gek." "Koen, kijk!" Ik wijs naar Jasper zijn gezicht die wit weg trekt. Zijn adem gaat slomer dan net "haal een dokter" zegt Koen. Ik loop naar achter richting de deur wanneer hij zegt dat ik even moet wachten. Ik blijf bij de deur staan zodat ik gelijk weg kan als dat moet. Koen schudt hem heen en weer om hem wakker te maken ineens schieten zijn ogen open.
Hij laat zich omhelzen door Koen en legt zijn hoofd bij zijn vader in zijn nek. Ik hoor Koen fluisteren dat het wel goed komt. Ik schuifel een beetje met mijn voet heen en weer waardoor Jasper zijn hoofd uit Koen zijn nek haalt. Ik zie dat zijn wangen nat zat wanneer hij naar mij kijkt "jij"mompelt hij zacht.
Hij laat zijn vader los en blijft naar mij kijken "wat doe je hier?" vraagt hij "jou bezoeken" zeg ik "waarom?" vraagt hij "omdat je dat gevraagd hebt" zeg ik zacht "ik zal altijd komen als je dat vraagt Jasper, je bent mijn vriend" zeg ik. Jasper kijkt van mij naar zijn vader en gaat terug op zijn bed liggen.
Ik loop naar zijn bed en ga naast hem op een stoel zitten. Jasper ligt met een moeilijk gezicht naar het plafond te kijken "wat droomde je Jasper?" vraagt koen "je praatte in je slaap." Jasper kijkt naar ons en weer terug naar het plafond "ik droomde dat er een meisje was die zei dat ik haar vriendje had afgepakt" zegt hij "je droomde over mij" vraag ik zacht "nee, ze zei dat ze jou had afgepakt van mij?" vraagt hij "ik snap er niks van" zegt ze. "Ze zei dingen waar ik niks van weet" zegt hij.
Zijn wangen worden rood voor hij de deken op tilt en eronder kijkt. Wanneer zijn hoofd weer in het zicht is kijkt hij beschaamd naar beneden "daar had ze in ieder geval wel gelijk in" mompelt hij. Koen en ik schieten in de lach door zijn actie. "Wat gebeurde er toen?" vraag ik nieuwsgierig "ik wilde weglopen maar toen sloeg ze met een knuppel op mijn hoofd" zegt hij.
Ik pak zijn hand vast en knijp er zacht in. Zijn blik gaat er naartoe en er ligt een frons op zijn voorhoofd wanneer hij zijn gezicht naar mij draait "wat doe je echt hier Vince?" vraagt hij zacht "ik laat jullie alleen" zegt Koen voor hij weg loopt. Jasper volgt zijn vader tot de deur dicht valt "nou?" vraagt hij.
Ik haal diep adem "ik ben verliefd op je" zeg ik. Ik zie zijn gezicht veranderen naar een uitdrukking die ik niet ken "en ik weet dat jij mij ook leuk vind" zeg ik "we hebben het afgelopen weekend veel tijd samen doorgebracht." Hij trekt heel voorzichtig zijn hand uit de mijne en kijkt naar het raam "ik snap het niet" zegt hij "waarom ben ik met jou als ik verliefd ben op Thomas?"
JE LEEST
stiekem verliefd ✅
Romancedit is een spin-off van: een aanbod met gevolgen. dit verhaal gaat over Thomas en Jasper. dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen. #1 bi # 1 zwemmen