60

558 8 0
                                    

Ik zit voor jasper op de grond naar hem te kijken

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik zit voor jasper op de grond naar hem te kijken. Hij kijkt terug naar mij en ik zie zijn ogen mijn gezicht opnemen waardoor ik naar hem glimlach "ik voel een rare kriebel in mijn buik" zegt hij zacht "hoe voelt het?" vraag ik "ik weet niet hoe ik het uit moet leggen" zegt hij "heb je het weleens eerder gehad?" vraag ik "nee." Ik druk een kus op zijn lippen "en wat voel je nu?" vraag ik "nog steeds een rare kriebel." Ik lik over zijn lippen en nu?" vraag ik "hetzelfde" mompelt hij. Ik lik over zijn lippen en lok zijn tong naar buiten zodat de mijne ermee kan spelen "en nu?" vraag ik. "Vuurwerk" zegt hij zacht voor hij me naar zich toe trekt.

"Ik voel het ook" laat ik hem weten "dat noemen ze verliefd zijn" fluister ik. Ik zie zijn ogen groot worden "voelt het niet geweldig?" vraag ik waarop hij knikt "ik heb dit nog nooit gevoeld" zeg hij "ik ben blij dat je het nu wel doet." Ik geef hem nog een kus "ga nu maar lekker slapen" zeg ik. "Blijf je bij me?" vraagt hij. Ik pak mijn hand en hou hem stevig vast "ik ga nergens heen"

Nog geen tien minuten later is zijn ademhaling regelmatig en slaapt hij. Ik zit nog steeds voor hem met mijn vrije hand kriebel ik hummer die op mijn schoot ligt wanneer ik Jasper hoor mompelen in zijn slaap. Ik zet hummer naast me neer en draai me naar hem toe. Ik zie dat er druppels op zijn voorhoofd liggen "Jasper" zeg ik zacht wanneer ik mijn hand op zijn voorhoofd leg. Hij voelt kokend heet aan. Hij heeft koorts dit is niet goed.

"Koen?" roep ik "ligt mijn telefoon in de keuken?" Koen komt met het apparaat de woonkamer in lopen "wat is er?" vraagt hij. Ik bel de dokter en kijk ondertussen naar Jasper "hij heeft koorts" zeg ik.

Dokter moll: goedemiddag met dr moll

Ik: ja hallo, u spreekt met Vince van der Heiden. Het gaat over Jasper Wouters. Hij heeft koorts

Dokter moll: heeft hij dat al lang?

Ik: nee sinds net, maar hij voelt heel warm aan.

Ik kijk naar Jasper en zie dat er bloed uit zijn neus komt "shit Koen, haal een doek" zeg ik. Koen ziet wat ik bedoel en rent naar de keuken voor papier

Ik: hij heeft een bloedneus roep ik in de telefoon

Dokter moll: draai hem op zijn zij en laat het bloed er maar uit komen. Er is een ambulance onderweg.

Ik: hij ligt al op zijn zij. Zijn vader is een doek halen voor onder zijn neus

Koen legt een handdoek onder Jasper zijn gezicht. Ik heb de telefoon op de luidspreker gezet en hou me stevig vast aan Jasper die nog meer zweet dan net. Ik hoor de sirenes dichterbij komen en hoor Luuk naar de deur rennen om ze binnen te laten. Ik hoor een kar rammelen en zie dat er twee verplegers achter hem aan komen met een brancard. Ik kijk toe hoe ze Jasper snel controleren en hem vervolgens mee nemen.

Ik bedank de arts aan de telefoon voor ik ophang. Koen is met Jasper mee in de ambulance. Luuk en ik zijn nog bij hun thuis. "Ik ga wat spullen voor hem halen" zeg ik tegen koen voor ik naar boven loop met de deken en kussen van Jasper in mijn armen. Die moeten in de was want er zit bloed aan van zijn bloedneus. Wanneer ik op Jasper zijn kamer ben pak ik mijn telefoon en bel ik mijn vader.

Pap: hoi Vince, hoe is het?

Ik: niet zo goed pap. Jasper is net weg gevoerd met een ambulance.

Pap: oh nee, wat is er gebeurd?

Ik: hij lag te slapen en ineens kreeg hij koorts en ging zijn neus bloeden.

Zodra ik het zeg voel ik de adrenaline uit mijn lichaam wegzakken en word ik moe. Mijn ogen lopen vol en voor ik weet zit ik kei hard te snikken aan de telefoon

Pap: rustig aan jongen. Ik kom zo snel mogelijk naar je toe.

Ik: ik ben zo bang pap

Pap: dat weet ik Vince, probeer nog even sterk te blijven goed.

Ik: hij vertelde me dat hij me leuk vind pap zeg ik hem zacht wat nou als ik hem kwijt raak

Pap: dat gebeurt niet Vince. Jasper is heel sterk.

Op dat moment komt Luuk de kamer binnen "kom maar hier jongen" zegt hij terwijl hij me in zijn armen neemt en me stevig vast houd "je hebt het zo goed gedaan" zegt hij "ik ben ontzettend trots op je" door zijn woorden snik ik alleen maar harder. Hij pakt mijn telefoon en zet hem tegen zijn oor "Jozef?" vraagt hij "ja ik heb hem" hij is even stil omdat pap praat "dat weet ik niet we gaan zo naar het ziekenhuis. Ik bel zodra ik iets weet" zegt hij voor hij ophangt.

"Ga je mee Vince?" vraagt hij zacht ik knik en pak snel wat spullen bij elkaar voor als Jasper wakker word. We rijden in stilte naar het ziekenhuis allebei in onze eigen gedachten. Gelukkig is het geen bezoekuur en is het rustig op de parkeerplaats. Het is hier altijd een ramp om een plekje te vinden als het bezoekuur is. We lopen naar binnen en vragen bij de balie waar ze Jasper hebben gebracht.

We lopen zijn kamer in en ik zie Koen bij zijn bed zitten. Zijn ogen zijn vochtig "het is een complicatie van de breuk" zegt hij "zolang de wond niet genezen is kan het nog een keer gebeuren." Ik ga aan de andere kant van Jasper zitten en pak zijn hand tussen de mijne. Ik druk er een kus op en laat mijn hoofd erop rusten.

Deze dag is één van de ergste van mijn leven "Vince? gaat het wel?" vraagt koen "nee" snik ik "wat nou als hij niet beter word" snik ik "ik wil niet zonder hem." Koen staat op en komt voor me op zijn hurken zitten "het komt wel goed" zegt hij me "heb vertrouwen in hem oke?" Ik knik "ik ben zo erg geschrokken net" zeg ik. Koen en Luuk knikken allebei "dat weten we Vince, maar je hebt het ontzettend goed gedaan" zegt Koen "ik kan met geen pen beschrijven hoe trots ik op jou ben" zegt hij.

"Jasper kan geen betere partner hebben dan jij" zegt Luuk. Het doet me goed dat ze zo over me denken. Het zorgt ervoor dat ik me beter voel. Nu maar hopen dat hij snel wakker word zodat ik weer in zijn mooie ogen kan kijken.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
stiekem verliefd ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu