Bölüm 16 | Girme Yetimin Hakkına / PART - 1

147 6 0
                                    

Selamlar yeni bölüm ile ben geldim bölümü normalde akşam atmam gerekiyor biliyorum ama şu an şehir dışına çıkıyorum o yüzden şimdiden paylaşmak istedim akşam yorgun bir şekilde döneceğim için eminim ki paylaşmaya mecalim kalmayacak. Bölümü bırakıp kaçıyorum.


...&...&...&...

Devam Eden Hikâyelerim;

Duhâ

• 3300


...&...&...&....


Tamamlanan Hikayelerim;

• Heyvbânu


...&...&....&...


Keyifli Okumalar 🌺


Oy Vermeyi ve Yorum Yapmayı Unutmayın 🌺


...&...&...&...


Bölüm 16 | Girme Yetimin Hakkına /  PART - 1 

Babaannem birkaç şükrettikten sonra birkaç dakika sessizce oturdu, elini elbisesinin cebine attı ve eli bir süre orada kaldı, babaannemin sessiz kaldığı o anlarda ben ne yapacağımı şaşırmıştım, bir yanım babaannemin devam etmesini isterken diğer yanım ise sessizce beklememi söylüyordu. Babaannem anlattığı bu hikâyeden neden bu kadar çok etkilenmişti ben de bilmiyorum, anlatırken ara ara gözlerinin dolması, ara ara gözlerinden yaşların akması bana sanki çok yakından tanıdığı birinin olduğunun izlemini verdi. Düşüncelerimden babaannemin sözleri ile sıyrıldım.

"Sonunda Hilmi'nin isteği olmuş ve amcası ile ailesi kendisine miras kalan evden çıkmışlar, traktörü ve tarlaları da Hilmi'ye bırakmışlar. O dönem yapılacak olan hasattan alınacak parayı da Hilmi alacakmış. Amcası ve kuzenleri bu durum karşısında Hilmi'ye kin gütmeye başlamışlar, ondan intikam almak istiyorlarmış ama avukat Hilmi'nin canın tehlikede olduğunu ve amcası ile ailesine karşı mahkemeden uzaklaştırma kararı çıkarttırmış. Bu yüzden de Hilmi'ye yaklaşamıyorlarmış. Hasat zamanı gelmiş, Hilmi hasattan sonra parasını almış, o kadar mutluymuş ki kendisine ait olan parayı ilk defa eline alıyormuş. Avukatın kendisine verdiği akılla paranın bir kısmını avukatın dediği yerlere yatırmış, kalan para ile de geçimini sağlamaya çalışmış. Çok fazla gideri olmadığı için de çok fazla para harcamamış, birikim yapabilmiş. Doktor onu liseye yazdırmış ve eline de sınavlar için kitapları vermiş, Hilmi hem doktorun güzel kızını özlemiş hem de ona layık bir eş olabilmek için gece gündüz ders çalışmış. Sınavlara girmiş ve başarı ile geçmiş, bu esnada da doktorun kızı teyzesinin yanından gelmiş. Hilmi'nin artık kendi evinde yaşadığını, okula başladığını hatta topal ayağının iyileşeceğini öğrenince çok mutlu olmuş. Hilmi ve doktorun kızı sürekli buluşuyor ve birbirleri ile dertleşiyorlarmış, Hilmi güzel kızın derdini de öğrenmiş kalbi rahatsız olduğu için okula gitmesi onun için sıkıntıymış bu yüzden o da tıpkı Hilmi gibi evden okuyormuş."

Sözlerini tamamladığında babaannemin yüzündeki buruk gülümseme dikkatimi çekti. Kaşlarımı kaldırdım ve onun yeniden anlatmasını bekledim.

"Neyse işte, Hilmi'nin hayatı yoluna girmeye başlamış, biriktirdiği parası ve avukatın onu yönlendirmesi ile parası katlanmış. Ama kara haber tez duyulur derler ya, işte öyle olmuş. Doktor'un tayini çıkmış ve başka bir şehre gitmesi gerekmiş bunu öğrenen ikili çok üzülmüşler, birbirlerinden ayrılmak istemiyorlarmış ama doktor ve kızının gitmesi de şartmış. Doktorun gitmesine yakın doktor Hilmi'ye kendileriyle gelmesi için teklif de bulunmuş. Hilmi önce bir korkmuş, daha önce hiç şehir görmemiş, şehirde yaşamamış, şehir hayatı nasıldır bilmiyormuş, orada ev bulmak ve geçindirmek kolay olmayacakmış. Üstelik ayağı sağlam olmadığı için de şehirde iş bulamazmış, bunları düşünürken doktor ona gideceği şehirde emekli olacağını ve bir başka şehre gitmeyeceğini, hem de lojmanda kalacağını söylemiş. Hilmi ilk başlarda bocalasa da kendisi için iyi olacağını düşünmüş ve kabul etmiş. Doktorla beraber onun tayinin çıktığı şehre gitmiş ve orada yeni bir hayata atılmış. Şehre geleli birkaç ay olmuş ki köyden haber gelmiş, köye taşınmak isteyen emekli bir asker Hilmi'nin baba evini beğenmiş ve eve talip olmuş, bağ bahçe işine de atılmak istediği için evle birlikte Hilmi'nin tarlasına ve traktörüne de talip olmuş. Hilmi ilk başta tereddüt etse de o evde iyi anılardan çok kötü anılar olduğu için en iyisinin satmak olduğuna karar vermiş ve köye emekli askere evini, tarlasını ve traktörünü satacağını haberini göndermiş. Kendisi ile ilgilenen avukattan ev, tarla ve traktör için fiyat almış ve emekli askere bildirmiş, emekli askerde kendilerine sunulan fiyatı kabul etmiş ve anlaşarak buluşmuşlar. Hilmi, evini, tarlasını ve traktörünü satmış parasını almış. Doktor paranın şu an kendilerine lazım olmadığını ve o parayı saklaması gerektiğini söylediğinde Hilmi doktoru dinlemiş ve parasını avukattan yardım alarak yatırım yapmış."

HülleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin