Bölüm 15 | Zamanın Birinde Bir Hilmi / PART - 2

139 7 0
                                    

Selamlar herkese, hepinize iyi akşamlar diliyorum 😊 Günlerden çarşamba ve sen yeni bölüm ile geldim 😊 Bu arada herkesim Bayramı Mübarek olsun, ne zaman bayram geldi ne zaman bitti anlayamadım bile zaman akıp geçti çabucak 🤭 Bölümü bırakıp kaçıyorum 😊

...&...&...&...


Devam Eden Hikâyelerim;

Duhâ

• 3300

...&...&...&...


Tamamlanan Hikâyelerim;

• Heyvbânu


...&...&...&...


Keyifli Okumalar 🌺


Oy Vermeyi ve Yorum Yapmayı Unutmayın 🌺


...&...&...&...

Bölüm 15 | Zamanın Birinde Bir Hilmi / PART - 2 

Başımı eğmiş, birbirine kenetlediğim ellerime bakıyordum, parmaklarımla oynayarak babaannemin kızmasını bekliyordum aynı zamanda. Babaannem daha konuşamadan Aykut geldi elinde su şişeleri ile.

"Al babaannem, iç susuzluğun gitsin!" diyerek şişeyi babaanneme uzattığında babaannem kaşlarını çatarak şişeye baktı.

"Oğlum ben bundan nasıl içeyim? Bardak niye getirmedin?" deyince Aykut gözlerini kocaman açtı ve babaanneme baktı.

"Pardon babaanne, getireyim hemen!" diyerek diğer şişeleri de benim elime tutuşturdu ve koşar adımlarla yanımızdan ayrıldı. Aykut gittikten hemen sonra babaannem bana döndü ve konuşmaya başladı.

"'Öyleyse sakın yetimi ezme, onu küçümseyip üzme.'" diye babaanneme kafamı çevirip baktığımda, babaannem Sırma'nın yattığı odanın kapısına bakıyordu. Gözlerini kapıdan alıp ağır ağır bana çevirdi ve gözlerimin içine baktı.

"Duhâ sûresinden bir ayet!" dedikten sonra dudakları burukça gülümsedi. Ardından devam etti konuşmaya.

"'Yetime karşı şefkatli bir baba gibi ol!', 'Bir kimse sırf Allah rızâsı için bir yetimin başını okşarsa, elinin dokunduğu her saç teline karşılık ona sevap yazılır...', 'Eğer kalbinin yumuşamasını istiyorsan fakiri doyur, yetimin başını okşa!'" dedikten sonra sustu birkaç saniye ve devam etti konuşmaya.

"Enes (r.a.) şöyle anlatır:

Vefâtı esnâsında Resûlullah'ın yanındaydık. Bize üç defâ:

"Namaz husûsunda Allah'tan korkun!" dedi. Sonra da şöyle buyurdu:

"Emriniz altındaki insanlar hakkında Allah'tan korkun, iki zayıf hakkında Allah'tan korkun: Dul kadın ve yetim çocuk. Namaz husûsunda Allah'tan korkun!"

Sonra, "namaz, namaz" diye tekrar etmeye başladı. (Mübârek lisanları söylemez olunca bile) rûh-i mübârekleri çıkıncaya kadar bunu içten içe tekrar edip durdular. (Beyhakî, Şuab, VII, 477)"

HülleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin