Bölüm 19 | Tüm Organlarımla Seviyorum / PART - 1
Odadan nasıl çıktığımı gerçekten ben de bilmiyorum, sanki omuzlarıma kilolarca yük yüklemişler, omuzlarımın yanı sıra o yükleri bir de başıma koymuş gibi hissediyorum. Hem kafamda hem de omuzlarımda bir ağırlık vardı, bunun sebebi duymuş olduklarım mı yoksa gerçek olmasından korktuğum için hissettiğim korku mu bilmiyorum, babaannemle konuşup bir an önce gerçekleri öğrenmek istiyorum. Bunun yanı sıra Sezen'e de anlatmadığım takdirde benimle konuşmayacağını da biliyorum. Ablamla sürekli konuştuklarını bildiğim için ve annemle de iletişimi kesmediğini bildiğim için ikisinden önce ben söylemeyi tercih ettim, babaannemin odasına geçmeden evvel önce kendi odama geçip Sezen ile dakikalarca Hazen'i ne zaman, nerede, nasıl gördüğümü, onu gördüğümde nasıl hissettiğimi, annemlere nasıl anlattığımı, annemlerin ne tepki verdiğini, toplanan kurultaydan ne karar çıktığını bir bir her ayrıntısına girerek anlattım. En sonunda tatmin olunca da ve gelme sözü verince elbette anlattı bana. Akşam teyzem geldiğinde ve onunla da daha detaylıca konuştuğumuzda, babaannemler ne karar verirse ona göre hareket edecektim, Sezen'i alma işine gelince de tüm sorunlar çözüme kavuştuğunda anca almaya gidebilirdim onu başka bir çözüm yolu şu an düşünemiyordum.
Derin bir nefes aldım ve kendimi gireceğim büyük savaş için hazırladım, annemin yıllar önce söylediği şeyler gerçekten doğru mu yoksa ben yine bir yanlış yaptım mı onun merakı ile odamdan ayrılıp babaannemin kaldığı odaya doğru ilerledim. Babaannem hem bizde, hem amcamlarda hem de halamda kalıyordu, canı nerede ne zaman kalmak istiyorsa oraya gidiyordu. Gittiği her evde de bir odası elbette vardı, daha çok amcamlarda kalıyordu, Sırma olayından sonra annemle bozuştukları için bize nadiren geliyordu. Halamda altı ay burada kalıyor altı ay sonra da Almanya'ya gidiyordu, yılın belirli bir zamanında Almanya'ya giriş yapması gerekiyordu. Kızı Sultan ile birlikte şu an Almanya'daydılar ve ne zaman gelecekleri belli değildi. Halam dul ve bir kızıyla birlikte yaşamaya çalışıyordu, eniştem öldükten sonra Almanya'dan Türkiye'ye geldiler. İlk başta babam ile amcamlar ve diğer halalarım kabullenip konuşmasalar da babaannem kabullenip kol kanat olmuştu halama. Halam Alman bir gence tutulup onunla kaçarak evlendiği için babam, amcamlar ve halalarım onları affetmemiş ama babaannem evlendikten sonra elini öpmeye geldiği ilk an da affetmiş halamı. Halam Almanya'da kalmak istese de, babaannem eniştem öldükten sonra geri dönmesini istemişti, halam da annesini kırmak istememiş ve yılda bir iki kez gitmek kaydı ile geri dönmüştü. Halamın geldiğinde kalacağı bir yer olmaması sebebiyle babaannem kendine ait olan dairelerden birini halama vermişti ve halam kızıyla orada yaşamaya başlamıştı, hâlâ da yaşıyordu. Halamın bir de hayırsız bir oğlu vardı Almanya'da, Kırgız serseri herifin tekiydi halam ve kız kardeşini yalnız bırakmış ve orada hayatını yaşıyordu, ne annesini ne kardeşini soruyordu hiç kimse umurunda değildi sanki. Hâlâ Almanya'da ne yaptığını kimse bilmiyordu, ne geliyordu ne annesini arıyordu, sanki bu dünyaya ağaç kavuğundan gelmişti.
Babaannemin odasına geldiğimde, kapıda derin bir nefes aldım ve elimi kaldırıp kapıyı çaldım, bakalım şimdi neler olacak? Babaannemden ben neler öğreneceğim, annemin bu iki olayda da parmağı var mı yoksa ben yanılıyor muyum? İçeriden gelen 'gel' sesi ile kapıyı açtım ve odaya girdim. Babaannem yatağına oturmuş elinde tespih ile bir şeyler fısıldıyordu. Sanırım zikir çekiyordu, onun ibadetini bölmemek için sessizce yatağın karşısındaki ikili koltuğa oturdum ve babaannemin ibadetini bitirmesini bekledim. Bir süre daha tesbihi çektikten sonra babaannem elini semâya açtı ve gözlerini kapatarak fısıldamaya başladı, duası bittikten sonra yüksek sesle El-Fatiha Maassalavat deyince önce salavat getirdim ardından da Fatiha suresini okudum, amin dedikten sonra babaannemin de okumasını bekledim. Babaannem de okuduktan sonra bana döndü ve beklentiyle bakmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hülle
Fiksi Umum|YETİŞKİN İÇERİK| "Her son bir başlangıçtır, her başlangıç bir sondur!" hayatımın özeti bu cümlede. Her insanın dönüm noktası vardır benim dönüm noktam ise sonumun başladığı gün oldu. 'Tamam işte, tüm hayatım bitti! Her şey mahvoldu; tıpkı hayatım...