Bölüm 18 | Polisten Kaçan Hırsız Gibi / PART - 1

120 6 0
                                    

Selamlar herkese çok geç saatte geldiği için kusura bakmayın 🙈 Sınava 2 hafta kala yoğun tempoda çalışıyorum haftaya bölüm gelmeyecek ne yazık ki sınav haftadı olduğu için, 31 Temmuz'dan sonra gelecek ᥬ🥰᭄


...&...&...&...

Devam Eden Hikâyelerim;

• Duhâ

• 3300


...&...&...&...

Tamamlanan Hikâyelerim;

• Heyvbanû


...&...&...&...


Keyifli Okumalar 🌺

Oy Vermeyi ve Yorum Yapmayı Unutmayın 🌺


...&...&...&...


Bölüm 18 | Polisten Kaçan Hırsız Gibi / PART - 1 


Babaannemin son sözlerinden sonra bakışlarım annemin gözlerine çevrildiğinde, gözlerinin içinde avının üzerine atlamaya hazırlanan vahşi bir panterin uyandığını fark ettim, o panteri daha fazla tutamayan panter babaannemin üzerine atladı.

"Anne bizim fikrimiz önemli değil mi? Sonuçta evlenmek isteyen benim oğlum! Biz de fikir beyan edelim öyle değil mi?" derken aslında babaanneme ima yapıyordu.

Benim oğlumun evlilik meselesine karışma, bu bizim aile meselemiz diyordu. Babaannemin yüzünde alaycı bir gülümseme oluştu o anlarda, sanırım aklına annemin seçtiği önceki evliliklerim geldi.

"Öyle mi Ceyda gelin?" dediğinde sesi meydan okuyordu.

Aynı zamanda anneme çok sinirlendiği zamanlarda söylediği bir cümleyi de kurmuştu babaannem; 'Ceyda Gelin!'. Normalde anneme kızım diye hitap eden babaannem kızdığı zamanlarda hem anneme hem de yengeme isimlerinin yanına 'gelin' ibaresini koyarak seslenirdi. Ve bundan da anlaşılan babaannemin kızdığı olurdu.

"Evet anne, kız kimdir, nedir, necidir bilmiyoruz ama sen daha tanımadan etmeden onay veriyorsun, benim fikrim dahi alınmıyor! Bu çocuğu ben doğurup büyütmedim mi? Süt vermedim mi? Üzerinde hiç mi hakkım yok?" derken sesi ağlamaklı çıkıyordu, yüzünü incelediğimde gözlerinde hiç ağlama ibaresi yoktu.

"Ceyda gelin, sana hakkın yok demedik! Kız kardeşin aileyi araştırmış öğrenmiş, hakkında da iyi bir aile demiş! Kız kardeşin kefil yani bu durumda ne oluyor? Aday olma hakkını kazanmış oluyor! İlla hemen evlenecekler diye bir kaide de yok ayrıca! Önce bir tanışma olur, görüşme olur ondan sonra kritik yaparsın, bizim ailemize uygun mu değil mi diye uygunsa da alıyla, duvağıyla baba evinden alır evimize getiririz Allah'ın izniyle!" deyince annem birkaç saniye duraksadı, ardından da yeniden atıldı.

"Olsun, ben oğluma en iyisini istiyorum, bilmediğim birini de almam!" deyince göz devirmemek için zor tuttum kendimi.

"Ceyda gelin! Senin beğendiğin gelinlerle kısmet olmadı, şimdi de oğlan kendi beğendiği ile denesin öyle değil mi? Önemli olan senin gönlünün hoş olması değil, oğlunun gönlünün hoş olması!" dedikten sonra alayla gülünce anneme laf sokacağını anladım.

"Hem sen de benim gönlümü hoş etmiyorsun ama oğlum kendi gönlünden pek memnun! Demek ki neymiş, analar oğullarının gönlüne hâkimiyet kuramıyormuş!" babaannemden yediği laf ile susan annem başka da bir şey demedi!

HülleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin