Bölüm 46 | Ofelya - Part 2

66 9 2
                                    


Bölüm 46 | Ofelya - Part 2


Çayın kaynamış olduğunu görünce, dem alıp almadığını kontrol ettiğimde demini aldığını gördüm ve altını kapatıp mutfağın balkonuna taşıdım. Balkon oldukça genişti ve güneşli günlerde kahvaltı yapmak orada birebirdi, dışarıdan görünmemesi için yapılan camlar ile etrafı izleyip kahvaltı etmek oldukça hoş oluyordu. Çayın hazır olduğunu söylemek üzere hızla içeri geçtim.

"İsterseniz sohbetimize kahvaltı mamasında devam edelim ne dersiniz?" dediğimde hepsi ayaklandı ve beni takip etti.

Kahvaltıda Ofelya'yı daha da iyi tanımış olduk liseye kadar Türkiye'de liseden sonra da Yunanistan'da okuduğunu, iki ağabeyi, bir erkek kardeşi ve bir de kız kardeşi olduğunu öğrendik. Annesinin Sakız Adalı babasının ise Antalya'nın yörüklerinden olduğunu da öğrenmiş bulunmaktayız. Bir ağabeyi savcı, bir ağabeyi idari hâkim, kız kardeşi kendisi gibi işletmeci ve erkek kardeşi de tıp fakültesinde okuyormuş. Annesinin emekli öğretmen, babasının ise emekli polis olduğunu öğrendik.

Hepimiz için merak konusu olan nerede ve nasıl tanıştınız sorusunu elbette es geçmedik ve büyük bir merak konusu olan bu iki soruyu da sorduk. Akka ağabeyim iş için Sakız Adası'na gittiği zaman tanışmışlar, birbirlerinin arkadaşlıkları hoşlarına gidince görüşmeye başlamışlar, altı aylık bir tanıma sürecinin ardından evlilik kararı almışlar ve evliliğin ilk adımı olan ailelerle tanışma olayı başlamış. Akka ağabeyim ilk onun ailesi ile tanışmış ardından da Ofelya bizimle tanıştı, kahvaltı masasında keyif çayı yaparken halam ve dayımın isteği üzerine Ofelya ve Akka ağabeyime de uygunsa ailelerin tanışması için bir yemek organize edilmesini talep ettiler.

Halamın teklifi üzerine Ofelya'nın yüzünü incelediğim de mavi gözleri parlamıştı, sanırım aileye hemen kabul edilmeyi ve bu kadar çabuk tanışma yemeği olacağını düşünmemişti, eh Türk halkının genel yapısı olarak yabancılara çoğu aile karşı çıkıyordu hatta kimisi ailesinden ya da köyünden olmayan kimse ile kızını, oğlunu evlendirmiyordu yarı Türk olan Ofelya'da bunun farkında olarak sanırım bu kadar sevinmişti.

Kahvaltı bitip çay keyfi yaparken sohbetimiz devam ederken, Ofelya benim ve Enfal'in tiyatro yaptığımızı öğrenince hatta kısa bir süre önce Fransa ile İspanya'ya turneye gittiğimizi duyunca çok ilgilenmişti, tiyatro, bale ve opera gibi sanat dalları ilgisini çok çekiyormuş, elinden geldiğince de izlemeye gidiyormuş. Turneye gittiğimiz tiyatro oyununu benim yazdığımı ve Giselle balesini tiyatroya uyarladığımı öğrenince gözlerinde bana hayranca bakan bir bakış vardı, daha önce kimse bana hayran hayran bakmadığı için bu bakış benim gururumu okşamıştı açıkçası. Bir ara webtoon çizdiğimi de çıtlatmak istesem de bundan vazgeçerek bir müzikal yazdığımı söyledim, kurgusunu henüz oturtmadığım için ilerleme kaydedememiştim ama biraz sakinleşip kendime gelince elbette konusu ilerleteceğim.

Keyif çayımızda bittiğinde sohbetimiz bitmemişti ne yazık ki, erkekler bizim sohbetlerimizden sıkılıp içeri geçtiği sırada biz üç kadın oldukça güzel vakit geçirmiş birbirimizle güzel anlaşmıştık, sofrayı toplarken Ofelya'nın pratik hamleleri gerçekten toplama işini çabuklaştırmıştı. Her ne kadar ben ve halam ona iş yaptırmak istemesek de ısrar edip yapmıştı, babaannesinden böyle gördüğünü ve eğer böyle yapmazsa babaannesinin hissedip kızacağını söylemişti şaka yollu.

Keyif çayımızdan sonra bir de keyif kahvemiz oldu, normalde halamın ve dayımın kahvelerini yapma görevi benimdi ama Ofelya kendisinin yapmak istediğini söylemesi ile tereddütte etsem -kesinlikle beceriksiz olduğunu düşündüğüm için değil misafire iş yaptırmak içime sinmediği için- de kahveleri yapma görevini ona vermiştim, o kahveleri yaparken bende kahvenin yanına lokum ve çikolata gibi tatlandırıcı lezzetleri tabaklayıp kahve yanına suları koydum. Tepsi hazır olunca Ofelya da kahveyi fincanlara boşaltıp içeri götürdük herkese tek tek kahvelerini ikram edip bende kahvemi alıp bir yudum içtiğim de gözlerimi keyifle yundum. Gerçekten çok lezzetliydi, normalde çok fazla Türk kahvesi içemem ben bu yüzden çok az aralıklarla ya da böyle misafir geldiğinde içmeyi tercih ederken Ofelya'nın yaptığı bu kahveyi kesinlikle daima içme isteği uyandı resmen içimde.

HülleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin