Kdykoli Andromeda nabízela své mladší sestře útočiště, nikdy nepočítala se zbylými členy její zapomenuté rodiny. Narcissa se k ní nikdy nechovala s odporem a opovržením, a proto, když Andromeda získala ve zvrácené společnosti své místo, odhodila na okamžik všechnu pýchu a rozhodla se vytáhnout z hlubin plavovlasou čarodějku, která byla řetězy připoutaná k potápějícímu se Malfoyovi, pro nějž už nebylo záchrany.
Teddy, jeden z posledních důkazů, že Andromedina dcera Nymfadora kdy žila, seděl na medvědí kožešině před krbem, čelem k Andromedě, své babičce, a jeho vlasy každým okamžikem měnily barvu na základě toho, zda se mu podařilo dostat okouzlenou kostku do větší kostky, či nikoli. Přítomnost Narcissy mu nevadila, ale majitelce okázalého domu nebyla nijak příjemná účast Narcissina povýšeného synáčka, jenž chodil matku navštěvovat častěji, než bylo Andromedě libo.
V drahém obleku – čím bylo jméno Malfoy zašlejší, tím jeho členové více zářili – vstoupil do malého salonku, zdvořile pozdravil svoji tetu a políbil matku na tvář. Mladý aristokrat lačnící po místě na Ministertvu na rozdíl od ostatních své znamení zakrýval rukávem s dlouhou řadou stříbrných knoflíčků.
„Matko, Rabastan Lestrage a Augustus Rockwood se bavili, že Snape prý dnes otci řekl, že ta mudlovská šmejdka Gragerová čeká jeho dítě."
„Pozor na ústa v mém domě, mladíku!" zavrčela pobouřeně Andromeda, až se mladý Malfoy omluvně uklonil.
„Jak se mohl Snape až tak ponížit?" Ušklíbl se, zatímco starší čarodějka svírala pod hábitem hůlku. „Zrovna Grangerovou!"
„Neměl na výběr, Draco," řekla klidně Narcissa, která na svého syna pohlížela stále s neutuchající mateřskou láskou. „Pán zla s ním měl plán, který nemohl odmítnout. Ukázal i nečistým kouzelníkům, že v novém světě mají místo..."
„Grangerový nečistý spratek bude mít lepší postavení než já!"
„Oh, Draco, to nikdy nedopustím." Vysoký hlas ode dveřích rezonoval dlouhou dobu Andromedě v uších. Nejstarší ze sester zlehka překročila práh a pomalým krokem se rozešla k sofa s rudým čalouněním, na němž již seděla Narcissa, která sestře vděčně pokynula.
„Odejdi z mého domu, Bellatrix!" vyřkla tvrdě Andromeda a namířila na nenáviděnou sestru hůlku, přestože věděla, že kdyby opravdu došlo ke střetu, neměla by sebemenší šanci. „Hned!" Teddy začal plakat, avšak dezorientovaně těkal pohledem mezi svou babičkou a šílenou čarodějnicí, neschopen určit, u které najde milující náruč a pocit bezpečí. Jeho tápání rozsekla až Bellatrix, která na dítě výhružně zasyčela jako had.
„Pojď, Draco, musíš trénovat," sdělila všem povýšeně, načež se Narcissa na sestru děkovně usmála a mladý kouzelník, jenž se za jiných okolností prezentoval jako silný muž s nadhledem, zbledl, ale nedovolil si odporovat. Bellatrix v cárovitých šatech se do synovce vznešeně zavěsila. „A ty, drahá sestro," vyprskla zlomyslně, „by ses měla naučit úctě k nejvěrnějším Našeho pána. Je čest být v mé přítomnosti."
Andromeda jen tak cvičně vyslala zaklínadlo na sestru, která jej odrazila znuděným máchnutím ruky, avšak nevyřčené výzvy si byly obě čarodějky vědomy. Bellatrix odešla a Teddy hned vzápětí odběhl ke kožešině, na které měl rozložené kouzelnické hračky.
„To ty jsi ji pozvala?" utrhla se na mladší sestru s potlačovaným hněvem Andromeda. Kdykoli svoji starší sestru viděla, před očima se jí objevila její krásná dcera, která zemřela právě hůlkou krvelačné Bellatrix. Kdyby Vy-víte-kdo nezakázal sestrám se vzájemně povraždit, ani jedna by neváhala.
„Ne," zamumlala Narcissa. „Možná přišla, protože se cítila opuštěná," zadoufala plavovlasá čarodějka v domnění, že by mohla Andromedu obměkčit. Naivně někde hluboko v srdci doufala, že by mohla se sestrami znovu žít v harmonii, jako když byly ještě mladé a šťastné.
„Je zvyklá z Azkabanu," odsekla neoblomně starší sestra, která však byla Bellatrix více než podobná. „Mít úctu?" mrmlala si pod vousy znechuceně, zatímco si dolila dýňovou šťávu. „To určitě! Ona ke mně úctu taky nikdy mít nebude..."
„Možná, že kdybyste na sebe neustále jen neútočily, tak byste k sobě úctu pocítily." Narcissa stiskla rty do úzké přímky, která vždy předcházela buďto pláči a nebo vzácným okamžikům hněvu. „Bella je stejná jako my, tak z ní pořád nedělej nestvůru, Andy!"
„Snažíš se domestikovat baziliška, ale je to marná snaha," ztlumila hlas, aby malý chlapec nic neslyšel. „Bella, kterou jsme znaly, je pryč! Přestaň se chovat jako její matka, Cissy, a neustále ji nebraň před celým světem. Ona nic z toho nepotřebuje."
„Jestli je Bella bazilišek, tak já jsem ropucha!" Plavovlasé ženě se chvěl ret, jak se snažila rozrušením nebrečet. „Ty jsi ji neviděla, když se vrátila z Azkabanu," obvinila starší sestru. Andromeda si uštěpačně sama pro sebe doplnila, že je kohout, který jako jediný dokáže baziliška zastavit v řádění.
„Utekla i s Lestrangem, mohli se vrátit do svého domu."
„O Rudolfuse a jeho bratra se starala jejich vlastní rodina... Když k nám Pán zla Bellu poslal, byla slabá a zoufalá. Draco byl v Bradavicích, Lucius musel následovat Pána a já s ní v sídle zůstala sama." Oči se leskly slzami – poslední válka ji zlomila. „První noc, co tu byla, nemohla strachy spát, celá se chvěla a když náhodou usnula, po chvíli se s křikem probudila, zatímco mě celou noc držela za ruku. Trvalo týdny, než dokázala spát sama." Utápěná ve vzpomínkách hlasitě vzlykla. „Takže ano, jsem jako její matka, naučila jsem ji znovu jíst příborem, opakovala s ní kouzla, vodila ji do zahrady, aby přivykla dennímu světlu. A potom se tu objevil Pán zla a Bella znovu upadla..." Narcissa těžce polkla. „Už půjdu, Lucius by se měl dnes vrátit domu dříve."
„Nemusíš odcházet, Cissy."
„Zítra zase přijdu," ujistila sestru přívětivě. „Hezký večer, Andy."
„Hezký večer."
Teddy z kožešiny neobratně zamával.
Podobných kapitol bude absolutní minimum, přesto vám dovolí nakouknout i do společnosti Smrtijedů, tudíž do společnosti Snapea a Andromedy, možné Hermioniny zachránkyně.
Všem přeji krásný čtvrtý adventní víkend a budu moc ráda, když se vyjádříte k této kapitole či k celkovému příběhu - a já naopak od středy začnu vydávat každý den jeden díl až do Štědrého dne :)
Děkuji za podporu!
ČTEŠ
Snamione: Poslední šance
FantasyBradavice padly, Harry a Ron padli a celou zemi zcela ovládl Voldemort. Hermiona, jakožto nejvěrnější následovnice Harryho Pottera, byla uvržena na mnoho měsíců do žaláře, kde si sáhla na dno, a s přáním rychlé smrti se vydala na poslední audienci k...