„Už by ses neměla učit, Hermiono, vypadáš hrozně unaveně," zamumlal Harry namísto pozdravu a posadil se vedle čarodějky v kuchyni. Krátura rachotil hrnci, ale nevěnoval jim větší pozornost. „Stejně už všechno umíš i pozpátku." Při posledních slovech znejistěl, když zahlédl Hermioniny slzy, které rychle setřela. „Stalo se něco? Bolí tě něco? Kde je Lily!?"
„Lily je u Snapea... Nic mi není, jsem jen naštvaná," vyprskla, aby se nezalkla zlostí.
„Snape?"
„Kdo jiný?!" vydechla frustrovaně. Nedokázala s mužem odpoledne ani komunikovat, když si přišel pro Lily. Prostě ke dveřím poslala holčičku se skřítkem. Snape to zřejmě přijal tak, že Hermiona nechce být rušena při učení – to byl také důvod, proč si hned po práci Lily vyzvedl.
„Zase po tobě vyjel?" Zavrtěla hlavou. Možná nebyl nejlepší nápad se Harrymu před měsícem svěřit, že ji Snape políbil a ona následně vyděšeně utekla. Už tenkrát musela Harryho zadržet, aby si to nešel se starším kouzelníkem vyříkat z očí do očí, a od té doby se Harry pasoval do role Hermionina největšího ochránce před Snapem. Často vyzvedával Lily v kouzelníkově domě sám, doprovázel ji ke dveřím a když Lily za ruku dovlekla otce až do Harryho domu, nenechával Hermionu ani na minutu samotnou. Snape se od onoho incidentu však nezměnil; věnoval mladé čarodějce vlídné pohledy, ptal se jí na probranou látku, doporučoval učebnice a postupy... Hermiona měla nutkání začít kouzelníkovi znovu důvěřovat, ale věděla, že by ji opět jenom zklamal a dožadoval se něčeho, co by mu nedokázala dát. Bolestivě si uvědomovala, že už to asi nikdy nedokáže nikomu dát a Ron byl ze hry.
„Neustále se mi plete do života," zaskuhrala hrubým hlasem, načež si odkašlala. „Dnes jsem šla podat žádost, aby byla mým rodičům navrácena paměť, ale bylo mi dost nevybíravě řečeno, že neumí zázraky."
„To je mi líto, Hermiono!"
„Ale ne! Paměť jim půjde navrátit, ale čekací lhůta je i v této době zhruba sedm týdnů, což vím, a proto jsem plánovala, že po složení zkoušek budu mít čas, abych rodičům pomohla s domácností a orientací, ale Snape tu žádost podal už před třemi týdny. Vypadala jsem jako idiot, když jsem přišla s vyplněným formulářem. Křičeli na mě, že pokud si myslím, že když jsem známá Pottera a bývalá milenka zástupce protektora Snapea, že to budu mít přednostně vyřízené, tak se pletu." Povzdechla si. „Potom přišel Percy a nějak to urovnal."
„Snape se ti ani nezmínil?"
„Slyšel jsi ho snad?" Zavrtěl hlavou. „Asi bych za ním měla dojít a promluvit si s ním."
„Mám jít místo tebe?"
„Tohle musím vyřídit sama. Je nezbytné, abychom si vytyčili mantinely – jsem ráda, že se o Lily zajímá a pomáhá mi, ale nechci, aby se pletl do mého života. Stačí, co jsme spolu museli prožít." Hermiona poslala Snapeovi sovu, aby Lily dnes přivedl on, a v hlavě si připravila, na jaké body se musí zaměřit. Jako nejdůležitější shledala, aby se jí již nedotýkal a tím ji nedostával do rozpaků...
„Dobrý večer, pane profesore," pozdravila staršího muže a pokynula mu, aby vstoupil společně s dcerou. Lily jako velká voda odběhla za Harrym. „Měl byste chvilku?" Beze slova přikývl a následoval čarodějku až do její ložnice, ze které se za poslední týdny stala spíše učebna. Všude se vršily knihy a mezi nimi se povalovaly hračky. „Posaďte se," vybídla muže, jenž velmi neochotně uposlechl, a sama se posadila na postel naproti němu. „Dnes jsem byla na ministerstvu, abych podala žádost ohledně mých mudlovských rodičů," viděla na kouzelníkovi, že pochopil, proč si jej předvolala, „ale někdo mě předběhl... Kdo vás oprávnil něco takového udělat? Víte, jak jsem se tam cítila?"
ČTEŠ
Snamione: Poslední šance
FantasiBradavice padly, Harry a Ron padli a celou zemi zcela ovládl Voldemort. Hermiona, jakožto nejvěrnější následovnice Harryho Pottera, byla uvržena na mnoho měsíců do žaláře, kde si sáhla na dno, a s přáním rychlé smrti se vydala na poslední audienci k...