„Doprovodil nás Snape," přiznala Hermiona, zatímco pomáhala Lily ze zimního hábitu. Na huňatou kožešinu před krb vedle Teddyho posadila dvouletou holčičku s culíky pouze v punčoškách a barevných šatech.
„Mohl vstoupit," namítla Andromeda, ale na obou ženách byla znatelná úleva, že Snape tak neučinil. Kouzelník zprvu Hermionin nápad navštívit Andromedu smetl ze stolu, ale když mu čarodějka nedala na výběr, tvrdohlavě si stál za tím, že ji doprovodí až ke dveřím.
„Nikdy nebyl dobrým společníkem," Andromeda se hlasitě zasmála, aniž by slovně souhlasila, „ale poslední dobou jsem vděčná i za něj. Nemám kromě Snapea, Harryho, Lily a Vás nikoho, na koho bych se mohla obrátit... Doufala jsem, že se vše po pádu Voldemorta změní, ale už je ke mně na hodinách milejší i Malfoy než zbylí spolužáci."
„Ani nevíte, jak vám rozumím, Hermiono. Celé měsíce jsem s Teddym doma, sotva mě přijde někdo z rodiny navštívit – všichni mají strach."
„Jste v kontaktu se sestrami?" zeptala se Hermiona zvědavě, aniž by se příliš fixovala na Bellatrix. Snape mladou čarodějku stále uklidňoval, že o ni Bellatrix nestojí, i když bylo těžké něčemu takovému uvěřit.
„Ale jistě, dáváme na sebe s Narcissou pozor, rády si popovídáme a i Teddy si na její přítomnost zvykl." Vrhla pobavený pohled na malého chlapce s modrými vlasy, který zručně stavěl plot pro hračky, zatímco jej Lily pouze nezúčastněně sledovala. „Cissa má zlozvyk všem dětem nosit krabice cukroví a to má Teddy moc rád."
„Víte i o Bellatrix?" nadhodila opatrně Hermiona nad šálkem čaje.
„Ovšemže, i ona je má sestra," zamručela Andromeda, která nadále sledovala děti.
„Jste... Jste spolu stále v kontaktu?" Ticho. „Draco se svěřil, že ho Bellatrix chrání."
„Hermiono, nemohu vám odpovědět, když jste přítelkyní Harryho Pottera a Snapea, přestože v jeho případě nikdo neví, ke komu se přidal tentokrát."
„Nemíním se Harrymu svěřovat. Mezi námi je teď vše poněkud zvláštní. On by chtěl být více než můj kamarád, ale já se na to necítím." Hermiona zatřásla hlavou, aby z ní vytěsnila další Harryho pokus ji políbit. „Chci vám tím říct, že nebudu nikomu nic vyprávět."
„Bella chrání všechny," přiznala rozpačitě starší čarodějka, jejíž vzhled tolik připomínal zmiňovanou čarodějnici, „takže ano, jsme v kontaktu. Vždy se někde objeví, ale ona pro moji rodinu neznamená nebezpečí. Naopak nikomu nedovoluje, aby se nás pokusil ohrozit, o což se zpočátku snažilo mnoho zhýralých odpůrců Voldemorta a Smrtijedů." Vydechla s nepředstíranou bolestí ve tváři. „Urážlivé a výhružné dopisy byly to nejmenší... Nechci to už znovu zažít."
„Mrzí mě, co jste musela prožít."
„Hermiono, zdědila jste můj kotlík – víte, kde teče. Nelitujte mě – prožíváte totéž." Upila z šálku a lesklé oči upřela na děti. Lily nedůvěřivě ubírala Teddymu části stavebnice ze stavby. „Chová se k vám alespoň Snape dobře? Je neuvěřitelné, že se nic od dob našeho věznění nezměnilo."
„Snape začal zase učit v Bradavicích. Sice jde jen o několik hodin v měsíci, ale i tak se mezi námi začíná znovu utvářet vztah profesora se studentkou, což je přinejmenším zvláštní. Máme spolu dceru, měli bychom si být konečně rovni, ale on to tak zřejmě nechce."
„Je to Snape, nechce přijmout myšlenku, že by mu mohl někdo porozumět, a proto všechny předem odhání. Ale i tak se domnívám, že vy a vaše dcera jste mu nejblíže, když jste spolu strávili tolik čau. Zvykl si."
„I po tolika měsících stále bydlíme vedle sebe. Je to stejné jako tenkrát, jen má Snape místo záchvatů zuřivosti záchvaty lítosti, což je možná ještě horší. Utíká přede mnou, nechce se mnou komunikovat a když náhodou promluví, stále připomíná nejhorší období mého života, za které se omlouvá. Já... Asi už chápu, že pro něj to byl stejný trest jako pro mě, on by nic z toho dobrovolně neudělal, ale každý den vedle něj mě ubíjí. Lily mě nutí s ním trávit čas a do toho všeho se po domě pohybuje ještě Harry, který si umanul, že by se mnou chtěl chodit, i když nemá tušení, jak je pro mě stále těžké dotýkat se někoho a svléknout se."
Andromeda chápavě pokývala hlavou.
„Nejabsurdnější je, že nejméně se stydím před Snapem. Vím, že on už," zoufale se zasmála, „viděl vše a nesoudil mě."
„Hermiono, vytrpěla jste tolik špatného, že vaše obavy jsou naprosto pochopitelné. A pomůže vám jen čas, ale budete muset být trpělivá a váš budoucí partner dvojnásob."
„Ale Harry," povzdechla si Hermiona, načež se napila čaje. Z čarodějčina salónku v prvním patře zahlédla z okna Snapea, který se nepozorovaně v mudlovském obleku vydal do kavárny přes ulici. „Všechny čarodějky by Vyvoleného chtěly, začíná slibnou kariéru, k Lily se chová jako k vlastní, je zajištěný... Život by byl tak snadný, kdybych řekla ano."
„Nicméně je Potter stále jen chlapec."
„Já nevím, jen necítím nic, co jsem cítila k Ronovi. Harry je jako bratr, na kterého se mohu obrátit, mám ho moc ráda, ale nemůžu mu dát víc."
„A Snape?" zeptala se záhy černovlasá čarodějka, jejíž zvláštní pohled zcela kopíroval výraz fascinace šílené Bellatrix Lestrangeové. To byly okamžiky, kdy se Hermiona v přítomnosti Andromedy necítila pohodlně, příliš ji děsila podoba žen.
„Prosím?"
„Sice jste říkala, že váš vztah je komplikovaný, ale jak vnímáte Snapea? On je stále jedním z vašich nejbližších mužů." Teddy maličké čarodějce bral kostičky, aby si opravil ohrádku, kterou mu rozebrala, a proto Hermiony rychle rozpohybovala jednu z hraček, aby její dcera nezačala plakat. Lily na kostičky záhy zapomněla, i když černé oči potutelně sledovaly chlapce.
„Rozhodně Snapea nevnímám jako bratra," vyhrkla pobaveně mladá čarodějka, jež stále nenápadně kontrolovala výhled z okna. Snape zůstával v podniku. „On je asi stejná troska jako já teď. Nemá kde bydlet, je bez práce, frustrovaný..."
„A nesnaží se o vás, Hermiono? Obě si moc dobře pamatujeme, že vás nikdy neodmítl. Roky si vás držel u těla."
„I kdyby měl takové tužby, o čemž silně pochybuji, neodváží se mi je ani nastínit. A dělá dobře, nedokázala bych s ním fungovat potom ani tak špatně jako dnes."
„Rozumím vám, stále se bavíme o Snapeovi, který vám tolik ublížil."
Odlišná kapitola, ale nabízí upřímnou zpoveď Hermiony a další čarodějky, která se v zoufalství zaštítila zlem.
ČTEŠ
Snamione: Poslední šance
FantasyBradavice padly, Harry a Ron padli a celou zemi zcela ovládl Voldemort. Hermiona, jakožto nejvěrnější následovnice Harryho Pottera, byla uvržena na mnoho měsíců do žaláře, kde si sáhla na dno, a s přáním rychlé smrti se vydala na poslední audienci k...