Od okamžiku, co si Hermiona vzpomněla na Společnost pro Podporu Občanské a Životní Úrovně Skřítků, pracovně SPOŽÚS, zapomněla na všechny své strasti. Probrala své dětské náčrty a plány, které všechny ty roky přečkaly v domě rodičů, vyškrtala vše naivní až směšné a sepsala nový program, který se jí nezdál vytržený z reality, přestože očekávala odpor z řad společnosti i skřítků. Velkým utvrzením, že jednala správně, pro ni však zůstával sám Monta, který se již týden producíroval v nové naškrobené utěrce, jež připomínala honosnou tógu, a domácí skřítek na ni byl náležitě hrdý, protože si ji koupil za své peníze. To byl cíl. Svoboda těchto tvorů byl běh na nesmírně dlouho, ale každý skřítek mohl vlastnit několik galeonů, aby nevypadal jako strašák.
Po dlouhých dnech přemýšlení a sepisování nápadů nadešel čas, aby Hermiona vše ověřila se zákoníkem v ruce, který nalezla až ve Snapeově knihovně. Zahloubaně se posadila s pergameny do křesla, Lily svěřila na odpoledne skřítkovi a ponořila se do paragrafů. Vyčerpávající, leč uspokojující, když čarodějka po hodinách nalezla zákon, jenž potřebovala a jenž se dal interpretovat k jejímu štěstí všelijak.
„Dobrý večer, Hermiono," pozdravil Snape, když se objevil ve dveřích svého vlastního domu. „Našla jsi, co jsi hledala?" Unaveně se rozhlédl po místnosti, kterou téměř celou pokrývaly pergameny. Hermiona v nich měla systém, ale pochybovala, že jej vysoký muž se svěšenými rameny zaznamenal.
„Nenapadl mě nikdo jiný, kdo by vlastnil zákoník." Výmluvně se usmála, načež se zvedla na ztuhlé nohy a kouzlem porovnala všechny své materiály. Listy se složily do úhledného komínku, zatímco sbírka zákonů našla místo mezi dalšími knihami. Snape nemohl nic namítat, vše vypadalo jako dřív. „Dům mě pustil a nebyl tady nikdo, kdo by mě rušil... Nezlobíš se?" Obezřetně se postavila před kouzelníka, jenž vypadala strhaněji než jindy.
„Můj dům je tvůj dům, rád tě zase vidím, ale měla bys jít za Potterem," vydechl těžce. Dlouhým krokem se přiblížil, ale místo fyzického kontaktu se pouze prosmýkl kolem čarodějky a těžce usedl do vyhřátého křesla. „Potřebuje tě."
„Severusi, co se stalo?" Za normálních podmínek by se o Harrym ani nezmínil, to nevěstilo nic dobrého. „Je Harry v pořádku? Měli jste spolu směnu?!" vzpomněla si náhle a málem šla do mdlob. Harry se na první společnou hlídku se Snapem psychicky připravoval celý týden, ale i jen podle Snapeova postoje usoudila, že se něco pokazilo. „Severusi!" zavrčela podezíravě.
„Nic mu není – ne fyzicky." Hermioně vyklenula obočí a založila si ruce na hrudi. Určitě se pohádali, otevřeli staré rány a Snape zašel příliš daleko, když ji nyní posílal, aby na Harryho dohlédla. „Já mu nic neudělal!" vyhrkl dotčeně a na znamení nevinnosti zvedl ruce. „Zvládli jsme se spolu najíst, aniž bychom se zabili, ale potom se objevila Bellatrix a téměř se jí podařilo, co mě po většinu Potterova života lákalo," zabručel kousavě, nicméně černé oči prozradily, že si o Harryho i on dělal starosti. „Přenesl jsem se s ním dříve, než Bella vyslala kletbu, která se nepromíjí, ale s Potterem to otřáslo." Ušklíbl se, než dodal: „Asi našemu hrdinovi došlo, že smrtelnost není výsadou pouze nás chudáků." Hermiona ztuhle stála na místě a snažila se srovnat si myšlenky, aby dokázala Harrymu co nejlépe pomoci. „Zajdi za ním. Potřebuje kamarádku."
Hermiona se nenechala dvakrát pobízet, uložila svůj projekt do očarované kabelky, vyzvedla Lily a letaxovou sítí se dostala do Harryho domu, kde ji Krátura přesměroval do Harryho pokoje. Očekávala zhrouceného a vyděšeného Harryho, ale mladý muž poklidně ležel na posteli – když vstoupila čarodějka, pokusil se o ospalý úsměv.
Neřekl Hermioně o mnoho více než Snape, na nějž pěl ódy, a brzy se omluvil, že již vypil uklidňující lektvar, čímž pouze poukazoval na skutečnost, že se nedokázal soustředit na rozhovor. Hermiona s přítelem zůstala, dokud neusnul. V Harryho domě ještě nakrmila a uspala Lily, ale jakmile měla vše hotové, zamířila zpět ke Snapeovi. Tento zážitek musel otřást nejen Harrym, ale i Snapem, jenž chlapce, který přežil, zachránil v poslední vteřině. Hermiona si nyní vyčítala, že staršímu kouzelníkovi nevěnovala více pozornosti, než se přemístila ke kamarádovi.
ČTEŠ
Snamione: Poslední šance
FantasyBradavice padly, Harry a Ron padli a celou zemi zcela ovládl Voldemort. Hermiona, jakožto nejvěrnější následovnice Harryho Pottera, byla uvržena na mnoho měsíců do žaláře, kde si sáhla na dno, a s přáním rychlé smrti se vydala na poslední audienci k...