Nedůvěra 104

544 52 13
                                    

Skřítek před hodinami přenesl Hermionu, Lily, Wilsona i nerudného Snapea do Severusova domu, kde vyčkával netrpělivý Harry a další dva bystrozorové, kteří obklopili dům. Hermionino rychlé obejmutí a políbení Harryho na tvář nebylo Snapeovi po chuti, ale nic nenamítal. Spokojenost spojena s Wilsonovým odchodem byla znatelná a skřítka nespustil ani na moment nedůvěřivě z očí – i skřítek si hlídal své království před mudlou, jehož se štítil, přestože mu bohatě snášel jídlo ke stolu.

Jediná Lily si spokojeně ve známém prostředí hrála, jedla dosytosti, chodila za skřítkem i dědečkem, dorážela na skleslou maminku a kramařila kouzelnické hračky po celém domě, dokud vyčerpáním po setmění neusnula. Skřítek se o holčičku postaral, tudíž v kuchyni u krbu zůstala pouze Hermiona se Snapem a Harrym, jenž průběžně chodil kontrolovat situaci.

„Co je to za kluka?" vypálil nenápadně svým hrubým hlasem Snape, jakmile Harry opustil kuchyň a oni osaměli.

„Harry je můj spolužák z Bradavic," odpověděla upřímně Hermiona. „Syn Lily Evansové."

„Tý malý zrzavý?" Hermiona neochotně přikývla. „Za tou tenkrát Severus běhal," prozradil šibalsky Snape, „dokud zase něco nepodělal, ale holka se asi zařídila rychle, když má kluka ve tvém věku..." Labužnicky si nabídl jednohubku z velkého talíře. Hermiona muži nikdy takto nevyvařovala, ale i tak měla pocit, že její kulinářský um značně převyšoval jeho – pokrmy od skřítka musely dovádět Snapea do euforie. Za odpoledne spořádal více jídla než za celý měsíc.

„Zemřela. Zabil ji Voldemort." Snape pobledl. „Harryho vychovala Lilyina sestra Petunie."

„Proto Severus změnil strany?"

„Myslím, že to byl jeden z důvodů," přiznala přiškrceně. Očima stále těkala k chodbičce od vchodových dveří. Jak dlouho mohl trvat duel dvou brilantních kouzelníků? Proč o sobě nedal Severus zatím vědět?

Harry se rozmrzele vrátil do kuchyně.

„Sova přinesla Snapeovi dopis," oznámil tiše, načež položil obálku doprostřed stolu. Hermiona překonala všechny své morální zábrany během několika vteřin. Byla Severusova partnerka, sdíleli spolu domácnost, dítě, lásku... Kdo jiný by měl mít právo číst jeho poštu?

Snape pobaveně sledoval čarodějčino počínání.

„Tak čti už!" pobízel ji starý mudla v tričku s dírou.

Drahý Severusi,

Bella zmizela! Nemohu ji najít. Vrať se k rodině a dohlédni na ni, ale slib mi, že ať se stane cokoliv, neublížíš Belle. Snažně tě prosím!
Narcissa"

„A to je sakra kdo?" utrhl se netrpělivě Snape. „Ta mrcha mi jde po synovi a tahle ženská mu píše, aby s ní zacházel v rukavičkách?!"

„Sestra Bellatrix." Snape se ušklíbl, čímž bolestivě připomínal svého syna. „Skvělé, takže další problém na krku, až se Severus zbaví té první."

Následně už jen svorně mlčeli.

Harry si sedl těsně vedle Hermiony a ovinul jí paži kolem ramen. Totožné gesto podpory prováděli mnohokrát v minulosti, jenže nikdy u toho nebyl svědky Snape. Hermiona vyčítavý pohled starého muže neunesla, tudíž se pod záminkou žízně vzdálila od Harryho a ručně si nalila vodu, aby starého pána zbytečně nepobuřovala.

Tupou ránu doprovázela tříštivá, když Hermioně vyklouzla sklenička z ruky a rozletěla se po podlaze. Uprostřed kuchyně se objevil Severus, jehož životní funkce na první pohled vypadaly zcela v pořádku. Prudce sebou trhl, když zaslechl hluk, černé oči dravého ptáka pohlédly na podlahu, ale brzy svoji pozornost přemístil k Hermioně, již záhy uvěznil v objetí. Tiskl ji příliš silně...

„Už je konec," zamumlal kouzelník do Hermioniných vlasů. Byl vyčerpaný, podpíral se ženským tělem, plášť měl celý urousaný, ale stále pevně objímal drobné tělo.

„Takže jsi ji zabil?" zeptal se obezřetně Snape, jehož přítomnost Hermiona cítila za zády. Severus se nepatrně odtáhl, aby pohlédl na otce a beze slov odpověděl. Mladá čarodějka se zachvěla. Tohle chtěli, že? Chtěli zastavit Bellatrix, aby ochránili svoji rodinu, ale nyní se Hermiona tiskla k muži, který měl na rukou krev... Bellatrix už nebyla.

Hermiona se bezmyšlenkovitě pokusila obejmout pevněji muže, jenž se nad ni naklonil, ale Snape ji hrubě odstrčil dříve, než stačila zaregistrovat, že se Severusovo tělo sunulo bezvládně k zemi. Vyjekla, jako by zvuk mohl zachytit tělo v černém plášti – Snape naštěstí nezkoprněl. V posledním okamžiku syna zachytil, aby si nerozrazil hlavu o okraj vyvýšeného ohniště pod kotlem, a s vypětím sil jej pomalu položil na podlahu.

Hermiona jako v transu padla k tělu svého muže, než se s ním přemístila do Nemocnice svatého Munga.


Čekají nás už pouze 2-3 kapitoly do konce, a proto doufám, že neztrácíte zápal - druhá část bude již brzy...


Snamione: Poslední šanceKde žijí příběhy. Začni objevovat