Odpusť 93

750 45 17
                                    

„Lily spí," pronesla namísto pozdravení Hermiona, když Snape rozlíceně vtrhl do místnosti. Lily ležela na Snapeově křesle, zakrýval ji čarodějčin šál, zatímco žena seděla na podleza a procházela své dokumenty. Natáhla k muži ruku, aby se jej mohla dotknout – představovala si, že by se k ní mohl sklonit a políbit ji na přivítanou, ale Snape se podrážděně zastavil u regálů s knihami.

„Stalo se něco?" odvážila se zeptat, když sledovala, jak těžce dýchal a černé oči zaměřoval na neviditelný bod na podlaze.

„Asi bys měla s Lily odejít," procedil mezi zuby. Hermiona si poprvé všimla bledých kloubů na ruce, jež se stále křečovitě ovíjela kolem hůlky.

„Ne, Sevrusi!" Čarodějka se ztuhle postavila na nohy, přesto jej nemohla svojí drobnou postavou jakkoli zastrašit. „Až jednou budeme spolu," Snape povytáhl obočí. „Víš, jak to myslím – až spolu budeme žít." Nevrle protočil oči. „Přesně o tom mluvím, neumíš komunikovat! Až tě zase někdo vytočí v práci, tak mě a Lily jednoduše vyhodíš z domu? Chci, abys mi alespoň odpovídal, když o tebe mám strach!"

„Neodpovím, abych ochránil před strachem tebe," sykl tiše. Lily poklidně spala s plyšovým kocourem na hrudi – jediná věc, která pamatovala Snapeův starý dům. Oblečení, v němž prchali, nechala Hermiona shořet. Páchlo kouřem, krví a smrtí.

„Severusi," zjemnila hlas, „nejsi pro mě neznámý člověk," pronesla jistě, přestože o slovech sama pochybovala, „známe se řadu let a znám tvoji minulost, ale téměř nic nevím přímo od tebe. A já nechci být jako všichni ostatní, kteří se ti prostě násilím podívají do hlavy, aby získali informace, ale možná jinak ani komunikovat neumíš. Máš se ti taky podívat do hlavy?" nadhodila, i když by nic podobného nezvládla. Naučila se pro nezkušeného kouzelníka uzavřít svoji mysl, ale nedokázala by vniknout do myšlenek.

„Nedovolím ti to." vyřkl muž bez rozmyslu, až se čarodějka stáhla. Toto byla kouzelníkova stránka, jež ji nechávala dlouho na pochybách. Přála si mu být blíž, ale nemohla se jej dotknout. „Odpusť, nemám už sílu ti cokoli vysvětlovat."

„Severusi-"

„Řekl jsem ne, Hermiono."

„Co mám udělat, aby ses cítil lépe?"

„Prosím?" vydechl překvapeně, přičemž zaujatě naklonil hlavu, až mu vlasy zprava spadaly na rameno.

„Jedl jsi? Chceš se prospat? Mám přinést nějakou knihu?"

„Nerozumím ti."

„Respektuji, že se necítíš, abys mi teď něco říkal, ale musím vědět, co ti udělá lépe. Až příště přijdeš v podobném stavu jako dnes," Snape se mimoděčně napřímil, aby demonstroval svoji vitalitu, „chci předejít tomuto handrkování. Takže mi buď řekni, co se stalo, nebo mi pomoz najít, co tě uklidní."

„Uklidňuje mě tvůj hlas," zvedl měkce pohled, ale černé oči škodolibě ztvrdly, než stačila Hermiona rozněžněle vydechnout, „ale jsem radši, když jsi zticha, protože jinak umíš být nesnesitelně panovačná. Ach, ženská nešťastná, doufal jsem, že už jsi z toho vyrostla a já se nedostanu na místo náctiletého Pottera a Weasleyeho."

Hermiona nevěřícně otevřela ústa, než se hlasitě rozesmála, čímž probudila Lily.

„Možná bych měla vykázat z domu spíš já tebe," vydechla pobaveně, zatímco hladila dítě po hlavě. Lily se kolem matky jen protáhla a doslova skočila na otce, jenž si dívku vytáhl do náruče. Pouze Lily se bez bázně Snapea dotýkala na obličeji, hrála si s černými vlasy a nikdy se neobávala spočinou hlavou na otcově rameni. Byl její a kouzelník tuto skutečnost nikdy nezpochybnil.

„Lily mě nedá, že?" Velkou dlaní zakrýval většinu z Lilyiných zad. „Hermiono?" Pokynul čarodějce, aby se přidala, což Hermiona velice ráda vyslyšela. Natiskla se k muži, aby byla blízko i dceři.

„Tohle je ono."

„Co?" Zvedla Hermiona tázavě pohled. Podepřel si bradu čarodějčinou hlavou podobně, jako se opírala Lily o Snapeovo rameno.

„Tohle mi pomáhá zapomínat na uplynulý den."

„Tohle mi pomáhá," zopakovala Hermiona, na níž spočívaly klidné černé oči Lily, „věřit, že je vše v pořádku."


Umíte si představit Hermionu a Snapea jako skutečný pár? Handrkování je asi nikdy neopustí.

U předchozí kapitoly jste často psali, že nechápete chování Andromedy, ale nezapomeňte, že Bella sestry svým způsobem chrání. Závažnější otázkou zůstává, co by mohl obnášet rituál, jehož se štítí i samotná Bellatrix...

Snamione: Poslední šanceKde žijí příběhy. Začni objevovat