Sestry 14

780 51 6
                                    

Andromediny sestry se prostopášně hihňaly. Bellatrix se probírala odcizenými šperkovnicemi a vytahovala na světlo staré zlaté náhrdelníky, které rozmařile zkoušela a rozhazovala po celé místnosti, zatímco Narcissa, nejmladší ze sester, Bellatrix láskyplně rozčesávala dlouhé vlasy. Andromeda nevěřícně celé kompozici přihlížela, ale i přes poklidnou atmosféru po vyvraždění rodiny mudlorozených se neopomněly dvě starší sestry probodávat tmavýma očima, kdykoli o sebe čarodějky byť jen zavadily.

„Tohle je pěkné," zhodnotila spokojeně Bellatrix a ukázala Narcisse dlouhou řadu černých perel. „Zapni mi to." V zrcátku na víku šperkovnice se prohlížela jako císařovna, než začala znovu rozmařile prohrabovat šperky a Narcissa se vrátila k monotónní činnosti, kdy hůlkou ošetřovala každou loknu. Andromeda měla několikrát nutkání sestry zarazit, výsměšně své starší sestře sdělit, že její vrabčí hnízdo nikdy nikdo nerozplete a že její činy vylepšený vzhled neodčiní, ale nakonec raději všechny poznámky a připomínky polkla a zůstala i nadále nevzrušeně sedět v očekávání Vy-víte-koho. Musely podat report, přestože se hrůzného činu zúčastnila pouze šílená Bellatrix a ona s Narcissou zůstala v panství.

„Bello?" vyjekla Narcissa, čímž vytrhla Andromedu z letargie. Pohledem přelétla místnost a okamžitě zahlédla Bellatrix, která padla k zemi a začala se zmítat jako při záchvatu. Andromedu to až znepokojivě uspokojovalo a nebyla by schopna činu, kdyby nezačala blondýna hystericky volat na domácího skřítka, který se během několika vteřin objevil a valil vodnaté oči na čarodějku v křeči.

Andromeda došla k starší sestře a hrubě zachytila její tvář, aby se podívala do stejně černých očí, jaké vlastnila sama. Oči jsou dveřmi do duše, na očích se pozná, jaká kletba zasáhla jejich majitele.

„Okamžitě přiveď Wilsona!" křičela Narcissa na domácího skřítka s vypětím všech sil a skřítek se už téměř přemístil, kdyby Andromeda nezasáhla. Silně si skousla spodní ret, odhodlána nevyslovit už ani slovo, které by mohlo Bellatrix pomoci, ale zoufalství se strachem ve tváři jejich společné, nejmladší sestry ji nakonec zlomilo. Cisse nechtěla ublížit, přestože smrt Belly by pro ni byla tím největším zadostiučiněním a satisfakcí za Nyfadoru, její milovanou dceru.

„Nemáme čas," sykla pohotově prostřední sestra a naposledy vytáhla Bellatrix víčko, aby zahlédla slepou, rozšířenou zorničku. Než by ji stihl Wilson prohlédnout, pravděpodobně by přišla o drahocenný čas a zemřela, což bylo pro Andromedu více než lákavé... „Nějaká ta cetka byla zakletá. Okamžitě pošli pro Snapea!"

„Neslyšel jsi?" vyjekla čarodějka s plavými vlasy. „Přiveď Snapea!" Skřítek zmizel a nejmladší z žen se slzami v očích padla na kolena vedle bezvládné sestry, které už pouze jednou za čas cukla ruka.

„Co se stalo, Cissy?"

„Vytáhla ten prsten," ukázala k obyčejnému zlatému kroužku, „a potom..." Zajíkla se.

„Jsi tak pitomá!" osopila se na bezvládnou sestru, která bledla každou vteřinou. Možná by ji i uhodila, ale dříve se v krbu objevil Snape a s připravenou hůlkou se okamžitě sklonil k ženě, kterou začal zkoumat podobně jako Andromeda. Zadíval se čarodějce do očí, zamumlal několik zaklínadel, avšak ani jeho pokusy Bellatrix neoživily. Narcissa již v náruči své starší sestry propukla v pláč.

Snape, který si nikdy nezískal Andromediny sympatie, pracoval potichu a působil jako někdo, kdo se ve svém oboru orientuje, jenže ani dojem klidného kouzelníka nevdechoval do nejstarší sestry život. Po nepatrném zaváhání pomocí kouzla rozšněroval čarodějčin pevný korzet, pod nímž měla jen lehkou černou halenku, kterou stáhl také. Narcissa se chvěla při pohledu na obnaženou bezvládnou ženu s popálenou kůží pod dlouhou šňůrou perel, jež se táhla až mezi plná ňadra. Snape nevzrušeně odříkával jedno zaklínadlo za druhým, načež odstranil náhrdelník – v reakci na to sebou Bellatrix cukla, jako by ji někdo ovládal.

Snamione: Poslední šanceKde žijí příběhy. Začni objevovat