Adalet hanım ve arkadaşları araştırmalarına devam ederken fırtına ile köroğlu ziyarete gelmişlerdi, adalet hanım yaptığı araştırmaları anlatmaya başlamıştı. Köroğlu ile fırtına ya maraz ali ile adanalı ise yanlarına çakır'ı da alıp ayaz fırtına'nın adamlarından halil ulucan'ı almaya gitmişlerdi, kuşçu baba şahin ağaya bu günlerin geçeceğini söylüyordu. Birde güzel bir hikaye anlatmak istiyordu kuşçu baba ve ''Yeter ki iste!'' diye güzel bir hikaye anlatmaya başlamıştı yaşadığı şehirden bulunduğu ortamdan kısacası yaşantısından sıkılan bir adam cebinde ki, az bir miktar parayla yanına hiç bir şey almadan bulunduğu kent'i terk edip daha önce hiç bilmediği bir ülkeye gitmiş. Büyük bir meydanda dolaşırken daha bulunduğu yerlere alışmaya çalışırken, birden bir ses duymuş, bir çığırtkan ağası çıktığı kadar meydanda bağırıyormuş. Tiyatro tiyatro gelin kaçırmayın bu akşam tiyatro adam hayatında hiç tiyatroya gitmediğinden inanılmaz derecede merak etmiş, biletin nereden alındığını öğrenmiş bilet parasının cebinde ki, tüm para olmasına rağmen hiç tereddüt etmeden bileti almış. Akşam olmuş başlamış merakla oyununu izlemeye oyun bitmiş herkes dağılmış, ama bizim meraklı öylece kalmış izlediği muhteşem oyunun karşısında o sırada temizlikçi tarafından salonu boşaltması için ikaz edilmiş, adamsa bana müdürünüzün yerini söylermisiniz onunla bir şey konuşmak gerek demiş, seyrettiği onunun etkisiyle müdürle konuşmuş ve buranın bir parçası olmak için ne iş olursa olsun çalışmak istediğini söylemiş. Müdür çok şanslı olduğunu şu sıralar bir temizlikçi aradığını fakat önce onu denemesi gerektiğini ifade etmiş, ve denemek üzere aylardır el değmemiş kütüphane nin temizliğini uygun bulmuş, işte burayı temizle eğer beğenirsen seni işe alırım demiş ve gitmiş. Tiyatro aşkının verdiği zevk ile temizlik beklenenden çok daha kısa sürede bitmiş, müdür odayı görmeden adamın samimiyetine inanmamış, onu da diğerleri gibi işi sağ saklayan biri sanmış. Fakat odanın temizliğini görünce hayretler içinde kalmış, aylardır içine girilmeyen oda gıcır gıcır oluvermiş, müdür bu hızlı ve becerikli adamı işe almaya karar vermiş, tamam seni işe alıyorum fakat benim yatacak yerim yok o zaman burada kalırsın ve işe daha erken başlarsın isteğine kavuşan tiyatro tutkunu huzurlu bir şekilde odayı terk ederken. Müdür adın neydi senin buraya yazalım der genç adam cevaplar wilyim efendim wilyim sekpir. ''Hayattan ne istediğine karar vererek, o uğrunda çalışmaya başladığında, çalışmaktan asla yorulmazsın ve hayatta ulaşabileceğin en büyük sevinci ve tatmini yaşarsın...'' Halil holding de çalışırken dosyayı inceler okudukları onu şaşırtır iyice o sırada ulucan holding'e çakır adamları ile gelir ve içeri girer on dakika sonra da maraz ali ve adanalı gelir holding'e halil üçünü karşısında görünce çok şaşırır.