16.Bölüm

17 5 0
                                    

Beklenen holding sonunda kurulacaktı kılıçdere ailesinin yıllar önce büyüttükleri kılıç holding kapatılmak zorunda kalmıştı şimdi ali kılıçdere nin sayesinde bu holding yeniden açılacaktı ve yine eski çalışanlarına kavuşacaktı gülay koçak arzu koçak cennet koçak ipek koçak ve feride koçak istanbul hava alanına iner inmez ismail yılmaz ve ekibi tarafından rehin alınmış idi, 10 dakika sonra da adem ve ekibi gelmiş idi. Aynı yere aralarında bir çatışma çıkmış idi ama ismail ve ekibi aldıkları rehineler ile hava alanından ayrılmışlardı adem ve ekibi sinirden ölüyordu çünkü hiç bir şey yapamamışlardı artık sadece dua etmeleri lazımdı halil ulucan ise her gün başka bir haber ile gazeteye çıkıyordu alemin yeni babası diye adlandırılıyordu. Mafya dünyasının yeni babası diye adlandırılan halil ulucan halil ise bundan çok memnundu şirketin mutlu haberi izzet ağaya kadar gitmişti, bu haber izzet ağayı da gözyaşına boğmuştu. Adem reis zor durumda idi ekibi ile ona kurulan bu tuzağı bozmaları lazımdı o yüzden adem ve ekibi ikiye ayrılmıştı kenan ve gürkan yılmaz ailesi ve diğerlerine racon kesmeye giderler adem ve diğerleri ise başta sibiryalı olmakla diğer babalara racon kesmek için yola çıkarlar sibiryalı ise adamlarına tam talimat vermiştir ankara dan beklenilen isim gelmiş idi. Arslan akbey adem'e yardımcı olsun diye ankara dan özel görevlendirilmiştir ve operasyonun adı ise kalem ve kılıç diye biliniyordu ama operasyonun adı kandil idi, kandil operasyonu ile beraber terör örgütünün sözde liderlerini bulup açığa çıkarması için arslan bey'e İstanbul görevi verilmişti İstanbul'da hem adem'e destek olacaktı hemde diğer işlerini halledecekti arslan akbey kurtlar vadisi operasyonunda suikast'e uğrayan arslan akbey değildi aynı isim ve soyisim benzerliği olmuştu sadece artık ortada bir kurtlar vadisi operasyonu yoktu daha da büyük bir operasyon için adem ve ekibi seçilmişti şimdi devlet'e hizmet vakti gelmiş idi. Onca olaylardan sonra yılmaz ailesi sonunu yavaş yavaş getiriyordu işler çok karışacaktı gazetecilerden biri gazeteye şöyle yazmış idi. Kandil operasyonu ile beraber terör örgütünün sözde liderlerinin "bul ve getir" şeklinde nasıl getirileceği konuşulmaya başlandı hatta ben bu yazıyı yazarken bazı gazeteciler iki kişinin imralı'ya sorgulanmak için götürüldüğünü yazdılar. Haberin doğru olup olmadığını bilmiyorum ama yazdıklarımdan sonra, bunun her an olabileceğini anlayacağınızı düşünüyorum. Bu tip operasyonlar için olmaz ve olmaz bazı unsurlar var. Bunlardan hangisine sahipseniz operasyonun şekli "getir veya yok et" şeklinde dönebilir. Operasyon sahasında beraber iş birliği yapacağınız yerel unsurların varlığı, 24 saat esasına uygun olarak keşif gözetleme vasıtaları ile izlenebilmesi operasyonu icra edebilecek özel operasyon birliklerinin mevcudiyeti, farklı unsurlar ile ateş desteğinin sağlanabilmesi, intikal ve tahliye faaliyetini icra edebilecek vasıtaların mevcudiyeti, iletişimi kesintisiz sağlayabilecek uydu ve muhabere vasıtalarının mevcudiyeti gibi unsurlar önemlidir. Yukarıda saydığım maddeler bu operasyonun olup olmamasını belirler. Ama operasyonun hangi derinlikte yapılabileceği sizin teknik kapasiteniz ile belirlenir. Türkiye'nin tanker uçakları, uyduları, özel birliklerinin eğitim seviyesi, ateş destek unsurlarının mesafe tanıması, havadan erken ihbar ve kontrol uçağı (HİK), anka s senzeri SİHA'ları ile menzil sınırlaması kalkmıştır diyebiliriz. Küçük bir örnekle bu kabiliyeti açmaya çalışayım. Türkiye MALE sınıfı SİHA arı ile 200 kilometrelik kontrol sınırlamalarından kurtulmuştur. Anka S sınırdan telsiz bağlantısıyla havalandıktan sonra uydu aracılığıyla Ankara'dan da kontrol edebilecek. 24 saat havada kalabilecek. Yeni SİHA'lar, Avrupa'dan Akdeniz çanağı, Hazar denizi ve Suriye ile Irak'a kadar uzanan kapsama alanına sahip Türksat 4B'nin etki alanının olduğu her yerde mesafe tanışmaksızın uçabilecek. Bu basit anlatım ile SİHA 12 saatlik bir uçuş ile gidebileceği bir mesafede operasyon icra edebilecektir. 1500 km ye denk gelir (rüzgar hızı ve irtifaya göre değişiklik gösterebilir). Yani anlayacağınız Türkiye Kandil'e operasyon yapabilir mi diye soranlara en doğru cevap yine bir karşı soruyla olabilir. Siz nereye gitmesini isterseniz? Türkiye akılcı ve kendine uygun savunma projeleri ile dünyada bul getir ve bul yok et operasyonlarını sınırsız yapabilecek bir kaç ülkeden biri olmuştur. Türkiye yakın dönemde bunun bir ölçek küçüklerini hali hazırda yapmıştır. "Bölücü terör örgütü PKK'nın KCK alan örgütlenmesi çerçevesinde oluşturduğu HPG'nin sözde kuzey alan sorumlusu" Ferhat Uzunkale" kod adı terörist Fehmi Şarlathan, metina bölgesinde düzenlenen operasyonda etkisiz hale getiridi" etkisiz hale getirilen terörist kırmızı listedeydi. Bu operasyon TSK'nın bazı kabiliyetlerinin daha hayata geçirmediği dönemde icra edilmişti. Şimdi bunu menzil tanımadan icra edebilir. Özel birliklerin metina kampının yakınlarına kadar sızması ve sahayı envanterindeki İHA'lar ile kontrol altına alması ardından Fehmi Şarlathan adlı terörist lazer işaretleme cihazının vasıtası ile hava kuvvetleri tarafından öldürülmüştür.

Kalem ve kılıçHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin