20.Bölüm

13 4 0
                                    

İzzet ağa anlatmaya devam eder H.z Yusuf kuyuya atıltıktan bir müddet sonra medyen'den gelip mısır'a gitmekte olan bir kervan kuyunun yanında konaklamaya karar verir. Su almak için kuyuya attıkları zaman yusuf kovaya sarılır. Kova yukarı çekilince yusuf da kovayla beraber dışarıya çıkar. Kovayı çeken kişi güzel yüzlü bir çocuğun da çıktığını görünce şaşırır ve yusuf'u mısır'a götürüp pazara çıkarırlar. Bir çok kimse onu satın almak isteyince fiyatı yükselir. O sırada mısır azizi, yani maliye bakanı yusuf'u kervancılardan çok yüksek bir fiyata satın almaya karar verir. Mısır azizi'nin hanımı züleyha isimli bir kadındır ve çocukları olmamıştır. Bu yüzden aziz, yusuf'u evlat edinmeyi düşünür. H.z yusuf akıllara durgunluk verecek derecede güzeldir. Yüzünde parlayan peygamberlik nuru herkesi hayran bırakır. Bu durum h.z yusuf büyüdükçe züleyha'nın ona aşık olmasına sebep olmuştur. H.z yusuf bunu kabul etmeyince ona iftira atarak kocasına şikayet eder ve yusuf'u zindana attırır. Yusuf uzun yıllar zindanda kalır. Mısır firavunu'nun ekmekçisi ve şerbetçisi de onunla birliktedir. Yusuf zindandayken hastaları ziyaret eder, geceleri namaz kılar, rabbini zikreder. Allah, kendisine rüya tabiri ilmini öğretmiştir. Yusuf firavun'un ekmekçisi ve şerbetçisinin görmüş oldukları rüyaları tabir eder. Birinin, kurtulup işine devam edeceğini, diğerini ise öleceğini söyler. Sonunda dediği çıkar ve h.z yusuf, kurtulan arkadaşına efendisinin yanında kendisini anmasını söyler. H.Z yusuf zindandayken mısır hükümdarı bir rüya görmüştür. Rayasında, yedi semiz ineğin yedi zayıf ineği yediğini ve yedi yeşil başak, yedi de kurumuş başak görmüştür. Bu rüyanın yorumunu yaptırmak ister. H.Z yusuf'un rüya yorumu yaptığını öğrenir ve onu yanına çağırarak rüyasını anlatır. Yusuf, "Yedi sene bolluk, yedi sene kıtlık olacak. Bollukta saklayın, kıtlıkta bunları yersiniz"der. Hükümdar yusuf'un suçsuz olduğunu ve senelerdir zindanda boşuna kalmış olduğunu öğrenir ve bunun üzerine h.z yusuf'u maliye bakanlığına getirir. Yusuf bolluk senelerinde çok ekip, ekinleri sapları ile beraber ambarlara koyulmasını, bu şekilde ekinler bozulmadan kalıp hem de saplar ile hayvanların yem ihtiyacının giderileceğini söyler. Aynı kıtlık, h.z yusuf'un babasının memleketi olan ken'an diyarında da yaşanır. Yusuf'un kardeşleri de yiyecek almak için mısır'a gelir. Onları tanıyan yusuf sonunda kendini kardeşlerine tanıtır ve onları affettiğini söyler, ailesinin tamamını mısır'a davet eder. Ailesi mısır'a vardığında yusuf, üvey annesi ve babasını tahta oturur, on bir kardeşi de h.z yusuf'un önünde eğilirler. O zaman yusuf, "Ey babam! İşte bu evvelce gördüğüm rüyanın yorumu budur. Hakikaten rabbim o rüyayı tahakkuk ettirdi. Beni zindandan çıkarıp mülk ihsan etti. Şeytan benimle kardeşlerimin arasını açtıktan sonra, Allah sizi çölden getirdi. Muhakkak ki, rabbim dilediği şeyleri hakkıyla bilen her şeyi hikmetinin icap ettiği vakit ve şekilde yapandır". der. Bu şekilde israiloğulları, filistin'den mısır'a gelip yerleşmiş olur. Bir süre sonra h.z yakup vefat eder. H.z yusuf, Allah Teala'ya: "Rabbim, bana hükümdarlık verdin, rüyaların yorumunu öğrettin. Ey göklerin ve yerin yaratanı! Dünya ve ahirette koruyanım sensin! Benim canımı, müslüman olarak al! Ve beni iyilere kat!" pek çok olayları içeren bu hayat hikayesi için Allah Teala şöyle buyurdu." And olsun ki, Yusuf ve kardeşlerinin olayında, soranlara nice ibretler vardır. " (Yusuf, 7) hem adem hemde murat çok duygulanmıltır. İzzet ağa yeri öğrenemeden çıkmışlardı çünkü yeri alper biliyordu ve adem'e telefonda söylemişti adem ve adamları murat ve adamları izzet ağa ve adamları aynı noktaya doğru yola çıkmışlardı, davut ise artık hiç rahat etmeyecekti çünkü en büyük düşmanı izzet ağa hayatta ve yaşıyordu ufuk bey daha güçlenmiştir artık izzet ağa masaya geri dönmüştür ve vakti geldiğinde masanın ufuk bey den sonra ki lideri olacaktır. Alper tim ile beraber ismail yılmaz'ın mekanına doğru yola çıkmıştır izzet ağa önderliğinde ilerlerken arabaların önüne bir demir atılmış idi, bu demir arabaların lastiklerini indirmeye yarıyordu ama adem daha planı hazırladığı için karşılarından gelen minibüs adem ve ekibine murat ve ekibine izzet ağa ve ekibine saldırı yapanları öldürmüşlerdi ve onlarında yolunu açmışlardı ismail yılmaz'a çoktan haber gitmişti ve ismail yılmaz tutuşmaya başlamıştı izzet ağa davut tan önce ismail'in kellesini almaya gidiyordu oğlu ve yiğeni ile işte gurur verecek bir tablo olmuştu izzet ağanın hünüz holding ten haberi yoktu aile kurtulunca adem söyleyecekti plan böyleydi murat'ta plana sadık kalmıştı ve susmuştu.

Kalem ve kılıçHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin