Safae
Het is nu half 6 s'ochtends en ik maak me klaar om naar werk te gaan. Vandaag heb ik ochtend dienst dus zal ik pas in de middag thuis zijn.Als ik naar beneden loop hoor ik de bel gaan en doe ik de deur open voor de oppas. Aangezien Oualid en ik nu meer werken lukt het niet voor ons om de kinderen naar school te brengen.
"Hey Fleur, goeiemorgen" Zeg ik als ik deur open.
Ze schenkt me een vriendelijke glimlach en zegt goedemorgen terug.
Ze sluit de deur achter haar dicht als ze naar binnen loopt.
"Zijn ze nog aan het slapen?" Zegt Fleur vragend.
"Ja, ze slapen nog. Anouar moet vandaag om 12:00 uur naar de tandarts. Dus als je hem een half uur eerder ophaalt dan weet je zeker dat je optijd komt" Zeg ik terwijl ik mijn tas inpak.
"Oké, dat is geen probleem. Dat komt helemaal goed" Zegt Fleur.
"Gelukkig maar" Zeg ik met een glimlach.
"Ik ben zelf weer vier uur terug, waarschijnlijk is Oualid eerder dan mij thuis maar dat laat ik je van tevoren weten, goed?" Zeg ik terwijl ik mijn schoenen aantrek.
"Jahoor, dat is goed. Werkse!" Zegt Fleur vriendelijk.
"Dankjewel lieverd, als er iets is gewoon bellen, mij of Oualid, maakt niet uit. Doei!" Zeg ik en zwaai nog even en verlaat het huis. Ik loop richting mijn auto en stap dan vervolgens in.
Bij het starten van de auto zie ik dat de tank heel leeg is.
"Shit" Zeg ik geïrriteerd.
Heb hier toch geen tijd voor..
Ik race snel naar het tankstation en rij dan snel naar werk.
-
13:00
Ik neem een hap van mijn cracker terwijl ik naar geslacht uitslag kijk van een patiënt.Ik moet lachen als ik zie dat het een meisje wordt, ik weet dat ze dat heel graag wilde hebben.
Ik toets haar nummer in en houdt de telefoon tegen mijn oor en kauw snel mijn eten zodat ik niet met volle mond praat als ze opneemt.
"Hey, spreek ik met Chaimae?" Vraag ik als er wordt opgenomen.
Het gesprek gaat verder en ik vertel haar wat het geslacht is van haar baby.
Ze wordt heel erg blij en bedankt me voor de hulp die ik haar geef.
Ik feliciteer haar en geef haar nog advies en plan een vervolgafspraak met haar.
Als het telefoontje eindigt ruim ik mijn bureau op en maak ik de onderzoeksbank schoon voor mijn volgende patiënt.
Nog 3 patiënten en dan zit mijn werkdag erop. Wat mis ik mijn gezinnetje..
-
15:55Ik neem een diepe zucht als ik de oprit in kom rijden. Wat was het toch een dag.
Als ik uitstap zie ik een onbekende auto in onze oprit staan. Vreemd. Misschien een vriend van Oualid?
Ik steek de sleutels in de deur en als ik de deur open hoor ik een en al gelach en muziek vanuit de woonkamer.
"'Mama!!" Hoor ik Anouar roepen.
Ik loop de woonkamer in en zie Maroua in de handen van Ikram aan tafel naast Oualid. Oualid zit achter zijn computer maar kijkt mijn kant op.
Ik ben even in de war, wat doet zij hier?
"Hey schat, hoe was werk?" Zegt Oualid vragend.
"Ja, goed" Zeg ik kortaf.
Ik voel Anouar mijn benen knuffelen en raak uit de trans en til hem op en kus hem.