Met haastende stappen lopen we terug naar huis.
Ik heb denk ik nog nooit in mijn leven zo snel wezen lopen.
Met mijn ene hand duw ik Maroua met de kinderwagen en met mijn andere hand houd ik Anouar hand vast.
"Mama waarom lopen we zo snel?" Vraagt Anouar jammerend.
Hij kijkt me vermoeid aan en terwijl zijn hand strak vastpak om sneller te lopen.
"Gewoon doorlopen Anouar" Zeg ik.
Als we thuis aankomen zie ik twee politieauto's voor onze deur staan.
Ik krijg weer kort flashbacks toen ze Oualid hadden opgepakt door Badr.
Wat was dat een pijnlijke periode zeg.
"Safae!" Hoor ik Oualid roepen.
Ik kijk naar de deur en hij maakt een gebaar dat ik snel naar binnen moet komen.
Ik zie ook Hasan naast hem staan, ik denk dat ze nu wel goed bevriend zijn geworden.
"Waarom deed je zo lang? Ik had je een half uur geleden gebeld Safae" Zegt Oualid geiriteerd.
"Helemaal niet. Je overdrijft. Toen je me belde waren we meteen weggegaan en hier heen lopen was echt in tien minuten" Zeg ik.
"Papa waarom is politie bij ons huis?" Vraagt Anouar nieuwsgierig.
Oualid kijkt mij kort aan en ik doe het zelfde.
"Der is iets gebeurd in onze huis, maar mama en papa gaan even praten met de politie dan kan je nu even met Hasan fifa spelen. Vind je dat goed?" Zegt Oualid tegen Anouar.
Anouar knikt hevig en Hasan neemt hem mee naar binnen.
"Wat is er nou precies gebeurd? Wie heeft er in ons huis ingebroken?" Vraag ik.
"Kom we gaan naar binnen dan leg ik je alles uit" Zegt Oualid.
Ik knik en hij neemt de kinderwagen van me over en zo lopen we samen naar binnen.
Ik sluit de deur en zie twee agenten foto's maken van de woonkamer.
Ik schrik als ik zie wat er is gebeurd. Alles is vernield. De bank is helemaal kapot geslagen. De spiegel stukken zijn op de grond overal.
"Omg wie heeft dit gedaan? Ze hebben gewoon alles vernield" Zeg ik.
"Ik weet het schat. Ik schrok er ook erg van, ik had dit echt niet zien aankomen" Zegt Oualid.
Oualid tilt Maroua voorzichtig uit de kinderwagen op en leg haar op zijn borst.
"Meneer (Achternaam van Oualid)" Roept een agent.
"Ja?" Zegt Oualid en we lopen samen naar de agenten.
"Der zijn heel veel vingerafdrukken gevonden bij de vernielde spullen en we brengen alles van wat we gevonden hebben naar het lab. Mijn collega's hebben een beveiligingssysteem geïnstalleerd in u hele huis om dit bij de volgende keer te voorkomen. We laten u zo snel mogelijk weten als we meer nieuws hebben" Zegt de agent.
"Wanneer weten we wie dit heeft gedaan?" Vraag ik.
"Hij zegt net dat die dat toch niet weet Safae, lusiter je wel naar hem?" Zegt Oualid geïriteerd.