54.

466 18 3
                                    

"Schat, als je niet wilt moet je het zeggen hè? Ik wil je niet tot dingen dwingen" Zegt Oualid terwijl die me dichter bij zichzelf trekt.

Ik kijk hem diep in zijn ogen aan en lach.

"Ik weet het zeker Oualid. Geloof me, echtwaar" Zeg ik.

Hij houdt mijn kin vast en drukt een zijn lippen op de mijne.

"Ik hou van je schat, dit gaat echt goed zijn voor ons beide. Geloof me" Zegt hij.

Ik knik lachend en hij drukt kusjes op mijn wang.

"Ik ga meteen onze tickets boeken" Zeg Oualid en hij kust me nog een keer en loopt naar boven.

Oualid wilt al heel lang op vakantie gaan maar ik twijfelde eerst heel erg.

Maar ik denk inderdaad dat het echt goed voor ons beide zou zijn om weg te gaan.

We gaan zonder de kinderen, dat is echt de eerste keer.

De kinderen blijven bij mijn schoonfamilie dus ze zijn in goeie handen.

Het gaat vreemd voelen maar ik kan elk moment terugvliegen als ik ze mis zei Oualid.

Oualid wilt alleen nog niet vertellen waar we naartoe gaan dus ik ben benieuwd.

15:10

"Hoe was school schatje?" Vraag ik aan Oualid als ik hem kusjes geef op zijn wang.

"Supe leuk we hebben slijm gemaakt mama, kijk" Zegt Anoaur en hij laat zijn zelfgemaakt slijm zien.

"Wauw, heel mooi schat. Mama is zo trots op jou" Zeg ik terwijl ik hem in de auto zet.

"Heb je je broodtrommel leeggegeten?" Vraag ik als ik zelf in de auto stap.

Ik hoor hem niks zeggen waardoor ik het antwoord al weet.

Ik draai me om naar zijn kant en zie dat hij zijn armen over elkaar heeft met een boze blik.

"Je moet alles opeten Anouar, anders wordt je niet sterkt als papa, je wilt toch papa's spierballen?" Zeg ik.

"Ik lus geen kipflee mama" Jammert Anouar.

Ik kijk hem geschrokken aan.

"Nou Anouar je moet nu niet liegen tegen mama hé, je eet dat toch altijd met papa?" Zeg ik.

Ik draai me dan weer om en start de auto.

Als we weer thuis aankomen treffen we Oualid met Maroua aan tafel.

"Kijk is wie daar is jou mooie mama is er weer he" Zegt Oualid terwijl die Maroua in de lucht houdt.

Ze moet ervan lachen waardoor wij ook lachen.

"Mama mag ik in de tuin voetballen?" Vraagt Anouar.

"Ja dat mag, ga maar eerst je handen wassen en andere kleren aantrekken, oke?" Zeg terwijl ik mijn schoenen uitdoe.

Hij knikt en loopt meteen naar boven.

"Had je nog tickets kunnen regelen Oualid?" Vraag ik als ik naast hem plaats neem.

"Kwam der nog niet aan toe schat maar maak je geen zorgen ik ga het regelen. Wanneer wil je eigenlijk gaan?" Vraagt Oualid.

"Gewoon in de meivakantie, dat is dan ook wat makkelijker voor je moeder denk ik ivm school ens voor de kinderen" Zeg ik.

"En hoe lang wil je daar blijven?" Vraagt Oualid.

"Ik denk gewoon twee weken, of had jij iets anders in gedachte?" Vraag ik.

Hij schud zijn hoofd terwijl die met Maroua speelt.

"Twee weken is prima schat" Zegt Oualid.

"Mooi" Zeg ik.

"We gaan van de week wel even langs mijn moeder om het te vragen, safe?" Zegt Oualid.

Ik knik en kijk naar de klok.

Als ik nu begin met koken is het eten optijd klaar.

"Waar heb je trek in?" Vraag ik.

Oualid kijkt me verbaasd aan.

"Sinds wanneer mag ik kiezen?" Vraagt hij verbaasd.

"Nou moet je niet gaan doen alsof dit de eerste keer is dat ik het je vraag" Zeg ik kwetsend.

"Grapje schat, maak maar iets wat jij lekker vind" Zegt Oualid.

"Ja daar heb ik echt niks aan hè" Zeg ik.

Hij lacht en geeft me een knipoog.

Deze man is echt iets anders.

-

I Trusted You.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu