53.Bölüm: "Eylül Sarsılmaz"

2.6K 228 89
                                    

Bölüme başlamadan küçük yıldızımızı parlatmayı unutmayalım.

Kırmızı kalplerinizi bu satıra bırakabilirsiniz.

Keyifli okumalar. <3

***

***

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

53.BÖLÜM | EYLÜL SARSILMAZ

Eylül'ün tekmesini elinde hisseden Savaş, şaşkınlıkla öylece kaldı. Ne tek bir kelime edebildi nede elini oradan çekebildi. 

"Savaş?" Soru sorar bir tonlama ile sordum. Savaş başını hafifçe kaldırdı ve bana baktı. 

"Attı." Dedi, sonrasında yutkundu. Başımı onaylar anlamda salladım. "Attı sevgilim." Dedim, elini koyduğu yerden çekti ve orayı öptü. 

Savaş bu mutluluğu yaşarken gecemizde böylelikle son bulmuş oldu. 

Temmuz ayı bazen sıcak, bazen soğuk, bazende normal bir hava ile geçti. Kalan 6 günü hep evde geçirdik. Savaş cafe ile ilgilendi, son hazırlıklarını yaptı. Cafe Eylül doğunca açılacak. Ona bir armağan olacak. 

Ağustos ayına geldiğimiz de ise benim bulantılarım, kusmalarım, Eylül'ün tekmeleri, yorgunluğum arttı. Yataktan neredeyse hiç kalkamadım, yemek yiyemedim. Doktor kontrolüne gittiğimiz de sadece serum veriyorlardı. Böyle şeylerin normal olduğunu da sürekli söylüyorlardı. 

Bugün yine bir doktor kontrolüne gideceğiz, hatta şuan oradayız. 2 gün önce kan aldılar, ve şuan değerlerimi kontrol ediyordu. 

"Nisa hanım gayet sağlıklı gözüküyor." Dedi, Savaş'a baktığımda derin bir oh çektiğini gördüm. 

"Kızım nasıl?" Dediğinde, doktor dikkatli bir şekilde baktı. Bu bakışlar beni huzursuz ederken doktor gözlüğünü düzeltti daha sonrasın da parmaklarını birbirine geçirdi.

"Folik asit hamilelik döneminizde hiç almadınız mı Nisa hanım?" Diye sorduğunda kaşlarımı çattım ve doktora baktım. 

"Folik asit nedir?" Bilmiyorum bunu. 

"Hamileliğiniz 3. ve 12. ayınız da folik asitten zengin besinler almalısınız yani; Koyu yeşil yapraklı sebzeler; Ispanak, marul, kuşkonmaz, brokoli, lahana, brüksel lahanası, bamya, pancar, karnabahar, avokado, domates suyu, mesela; 2 kase ıspanak, turunçgiller, bakliyatlar, karaciğer, balık, yumurta, kuruyemişler gibi." Şöyle bir düşündüm bu besinlerden çok azda olsa almıştım. 

"Azda olsa tükettim doktor bey." Savaş, doktora baktı yeniden. 

"Düzgünce açıklar mısın doktor bey." Doktor başını salladı ve konuşmaya başladı.

"Folik asit kullanılmadığı takdirde bebeğin omurgasında açıklıklar ve beyin omurgasında kese ile doğan bebekler ya da anelsefali dediğimiz beyin gelişimi olmayan bebekler dünyaya gelmektedir." Doktorun cümlesi ile karnıma bir ağrı saplandı. 

SUÇLU | TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin