--------Çalan alarmın sesiyle uyanmış güzel bir duş almıştım. Saçlarımı kuruttuktan sonra mutfağa geçip dolaba baktım. Yeni taşınmam sebebiyle boş dolapla karşılaşıp sinirle geri kapattım.
Sorun yoktu ya, erken ve dinç uyanmıştım. Markete gidip Sarpla kendime bir şeyler hazırlayabilirdim. Dün Sevda kahvaltıya çağırmıştı ama hem yorgun uyanırım diye düşünmüştüm hem de tanışmamızın ilk gününden kızı yormak istemedim. Ne de olsa bu sabah Ateş'le ikisi vereceğim cezayla yeterince yorulacaklardı.
Sarp'ın odasına gidip kapısını çaldım ama ses gelmedi. Çok mu geç gelmişti acaba? Uykusu da hafifti ama...
"Sarp, uyuyor musun?" Hala ses etmeyince endişelendim. Tak diye odasına girmek istememiştim ama uykusu da hafifti, normalde beni duymuş olması gerekirdi. Tekrardan kapısını tıklatıp odasına girdim.
Sarp garip bir şekilde odasında yoktu. Allah allah! Neredeydi bu çocuk ya? Nöbetten sonra direct eve gelir, bir yerlerde de takılmazdı genelde. Gerçi Şırnak'ta nereye takılacaktı acaba?
Başına bir şey gelmiş olabilir miydi? Son günlerde doktorların sürekli uğraştığı şeyler malumdu. Hemen telefonumu alıp Sarp'ı aradım. Birkaç çalıştan sonra açınca Rahat bir nefes aldım.
"Neredesin oğlum sen?"
"Ya, allah belamı versin öldürücem senin bu kocanı!"
"Ne kocası be!" diye carladım. Kocan da kocan ne meraklıydı bunlar boşandığımı unutmaya.
"Ya bi dur! Cırlama sabah sabah. Dün eve göndermedi beni."
"O ne demek Sarp? Neredesin sen şu an?"
"Nerede olucam, Egemen'in evindeyim. Nöbetten bi çıktım bu herif. Tutturdu bugün misafirim ol diye. Hayır, cevabını da Kabul etmiyormuş beyefendi. Güya beni senle aynı eve göndermeyecek. Zorla getirdi beni buraya ben de burada kaldım gece."
"Allahımm," dedim dramatik bir sesle. "Egemen ve en yakın arkadaşım... Bu tarz bir dramaya dayanamam."
"Leyla salak salak konuşma allahını seversen ya!"
Kahkaha attım. Ulan Egemen! Şakasını yapıyordum ama ne kurnaz herifti bu böyle. Hayır ne kadar süre misafir edecekti acaba Sarp'ı? Hadi bir gün zorlardı, iki gün zorlardı da nereye kadar zorlayacaktı acaba?
"Sen niye aradın beni?"
"Ya evde yiyecek bir şey yok, ne yeriz diye odana geldim ama odanda göremeyince endişelendim."
"Yaa," dedi. Bir anda sesini aşırı flörtöz bir tona getirince şaşırdım. Noluyordu lan?
"Canımm," dedi. "Sen beni mi merak ettin. Korkma birtanem, hemen geliyorum."
"Ne diyorsun lan? Birtanem falan?"
"Aynen canım. Hemen geliyorum."
Ben tam konuşacakken arkadan Egemen'in sesi duyuldu. Bir kahkaha daha attım.
"Kimle konuşuyorsun lan sen canımlı cicimli? Leyla mı lan o?"
Aptal Sarp, aklınca Egemen'i sinirlendiriyordu. Adamın evinde kendisini sinirlendirmek de göt isterdi ama gülmeye devam ettim.
"Alo, Leyla?"
"Günaydın, komutanım."
"Günaydın asker günaydın dönmüşüz yine 'komutan'a."
Egemen konuşurken bir yandan adım sesleri geliyordu. Büyük ihtimalle Sarp'tan uzaklaşıyordu ki Sarp'ı duymamla emin oldum.
"Nereye götürüyorsun lan telefonu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevgili Komutanım
ChickLitBoşanmalarının bir yıl üstünden tekrar aynı time atanan iki askerin hikayesi. - Egemen hızlı ve sinirli adımlarla bana yanaştı. Hızlıca sırtımı dikleştirip kulağımdaki kulaklığı çıkardı. Saçlarımı kulağımın arkasına sıkıştırıp yüzümü inceledi. Omuz...