Savaş'ın bu naçizane haberinden sonra teyzemler yine bana sarılarak üstümde hatırı sayılır dualarını yine okuyarak temsili bir şekilde tükürdü.
Selma teyzem heyecanla çantasına bakınırken bir yandan da konuşmaya çalıştı. " Kuzum, bunu bebeğin için örmüştüm."
Bir an hüzünlenirken devam etti.
"Bebeğinin kardeşine kısmetmiş."Çantasından beyaz ve kırmızıya karışık yeleği çıkartarak bana uzatırken mahcubiyetle teyzeme baktım.
" Teyze, ne zahmet ettin."
Yumuşak bir gülümsemeyle yeleği baktım. " Bu çok küçük ama. Çok tatlı."
"Olsun kızım. Güle güle giydirirsin inşallah."
Gözlerim yavaş yavaş dolmaya başlamıştı. Benim bebeğim de bu kadar küçük mü olacaktı.
Sevda teyzem az önce gelen kahvesini yudumlayarak yarı hüzünle yarı sevinçle beni izlerken onunla çok şey paylaştığımı hatırladım. Dedemin bana olan tavrını değil de, daha çok dışlanmanın acısını dinlemişti. Yanımda olduğu zamanlar vardı.
Şimdi fark ettim de, beni seven insanlar sandığımdan çok imiş. Meğer annem, babamın ve de dedemin bana olan tavrı herkesin bana karşı nefret beslediğini hissettirmiş.
"Zara, tatlım çeyiz işini hallettiniz mi, var mı bir eksiğin?"
"Yok teyze, her şey tamam."
Gülümseyerek " İyi." Diyerek koltuğa yaslandı.
" Bir konuda kafam karıştı. Zara ile Çilem yengenin annesi kardeş mi?"
Birden gelen soruyla Sevda teyzem gülümseyerek Emin'in sorusuna cevap verdi.
" Yok Emin. Zara'nın annesi bizim kuzenimiz, Çilem ise kardeşimizin kızı."
" Hım. Anladım." Diyerek başını kaşıyıp koltuğa yaslandı.
Bir süre sohbetler böyle devam ederken, biz fark ermeden saat çoktan ona yirmi geçiyordu.
Hamdi dayım da durumu fark ederken, saatini bakarak müsade istemeye başladı.
" Geç oldu artık. Biz gidelim."
Reha abi, dayımla beraber ayaklanırken onlara gideceğinden emin bir şekilde konuştu.
"Dayı bu gece bizde kalacaksınız. Öyle değil mi?"
" Yok oğlum. Ben o ihtiyar bunağın evinde hayatta kalmam!"
Dayım ve dedemin arası biraz numuneydi. Dayımın inadı ve dedemin siniri yüzünden birbirlerine biraz ters düşerler. Bu yüzden birbirleriyle çok sıkı fıkı olmazlar. Oldukları anda ise sorun çıkıyordu.
"Bizim konakta kalın Hamdi bey."
Osman babanın teklifiyle, Hamdi dayıma dönerken, Reha abi de buna ikna olması umuduyla benim gibi dayıma bakmaya başladı.
" Yok dünür. Gerek yok. Biz bir otelde kalırız."
" Dayı. Olmuyor bak böyle. Kardeşinin evi dururken..." göğsüne vurarak devam etti.
" Yeğeninin evi dururken, otel köşelerinde mi kalacaksın. Katiyen izin vermiyorum."
" Reha, ısrarı sevmem ben. Konu burada kapanmıştır."
" Dayı, ben burada olduğum sürece otel de kalmana izin veremem."
" Reha!" Diye dayım birden bağırırken, Sevda teyzem araya girerek durumu toparlamaya çalıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çilem (Kitap Olacak)
RomanceSavaş ağa adlı hikayem ÇİLEM olarak değiştirilmiştir haberiniz olsun. Bir de yeni okuyanlar için kitap olma ihtimali vardır. Şimdiden söylemek istiyorum. Berdel'e kurban gitmiştim. Hiç tanımadığım, bilmediğim bir adamla evlendiriliyordum... "1 yıl...