Sevgili arkadaşlar, bu bölümün gidişatı değiştirilmiştir. İlk bir kaç kıtası aynı ama sonraları değiştirilmiştir. Haberiniz olsun.
Bu arada yetişebilirsem bugün iki bölüm yayında olacaktır.
Akşam görüşmek üzere. Sağlıcakla kalın.🙋♀️💞Bu Mavi'nin burada ne işi var böyle?"
" Belli değil mi?" Dedi yanındaki adam. "Kızı için gelmiş. Yıllar önce terk ettiği kızı için." Tutulmuş nefesimle kadına döndüğümde, gözlerinin içine bakakalmıştım. İçimdeki duyguları artık tarif edemiyordum. Şimdi, karşımda duran bu kadın benim annem mi? Yoksa ben rüya mı görüyordum?
Bir süre herkes derin bir sessizliğe boğulurken, kadın tekrar konuştu. (Yani annem olduğunu öğrendiğim kadın.)
" Kızımla beraber bu kızların da berdelini bozuyorum. Bunu tüm ahali duysun. Onları himayem altına aldım."
"Bir şey demedikçe hepiniz kafanıza göre iş yapar oldunuz! Bu ne kepanzeliktir böyle. Bir töre..."
" Siz kafanıza göre kızlarınızi kurbanlık koyun gibi herkese vermeyi biliyorsunuz ama."
Kızların yanına giderek öfkeyle konuşmaya devam etti. "Bu kız! O manyak kocası yüzünden dayak yiyor. Her gün, her saat!"
Sonra diğer kadını göstererek konuşmaya devam etti. " Bu kız! Bu kız hamileydi! Kocası onu komalık hâle getirene kadar! Bebeğini öldürdü kocası! Üstelik altı aylık bebeğiydi. Karnında can verdi!"
Hüzünle onlara bakarken çaresizliklerini gözlerinde okumuştum resmen. Ne kadar zor bir şeydi böyle.
" Bu kadın, hepinizin gözü önünde üstüne kuma getirildi sesiniz çıkmadı. Kızcağız kahrından mahvoldu. Hiç mi Allah'tan korkmazsınız! Kuma getirmesi yetmiyor gibi bir de kadını dövmeye başlamış."Herkes kendi aralarında konuşmaya başlarken, o da konuşmasına devam etti. " Bu kız evliliğe rızası olmadığı halde zorla evlendirildi. Üstelik imamın önünde de resmi nikahta da kabul etmedi. Yine de babasının rızası var diye evliliği kabul ettiler. Söylerim size! Allah katında hükmü var mı sizce? Yok! Bu kadınlara yapılanların hiç bir haklı tarafı yok!"
Bür kaç adam öne çıkarak kadının dediğine hak verir gibi oldu. Dini nikahta kabul ettim dememiş. Yani bunun bir evlilik olduğu söylenemez.
Berdel ile evlenen insanların bazıları hayatlarını olağan bir şekilde zor da olsa huzurla devam ederken, bazıları ise o kadar şanslı olmuyordu.
Mavi, bir kaç adım öne gelerek bu sefer sakince ve kendinden emin bir şekilde konuşmaya devam etti. " Eğer buna itiraz eden olursa, işte o zaman ben de tüm gücümü kullanır, Urla'daki tut, Mardin ve Adana'daki kadar tüm ağaları bir araya getirir bu konu hakkında yine konuşurum."
Herkes bu söylediğini öfkelenmiş gibi itira eder gibi olsa da ufak uğultulardan başka bir şey çıkmadı. " Biliyorsunuz, bir hanım ağa olarak buna yetkim pek âla var. Hatırı sayılır çevrem de var. Bunu dilerseniz uzatabilirim."
Agaların en yaşlısı olan Fırat ağa öne geçerek omzunu dikleştirdi ve kolunu arkaya bağlayarak cevap verdi.
"Bugün bunları bilmemiz iyi oldu. Bu konuda bir şey diyemem. Onların da canı var. Ne kadar töreden vazgeçemesek de, bu kadınların zulme uğramaları da gönlümüzün razı olmayacağı bir şeydi. Bizim de analarımız var, bacılarımız kapılarımız. Zalimin eline de veremeyiz."
Düşünceli halde bir süre durduktan sonra bir kaç adım yürüyerek Mavi'nin karşısına geçti. Ben ise yaşadığım şokla Savaş'ın koluna tutunmuştum. Meğer gerçek annemin karşıma çıkacağı günler de görecekmişim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çilem (Kitap Olacak)
RomanceSavaş ağa adlı hikayem ÇİLEM olarak değiştirilmiştir haberiniz olsun. Bir de yeni okuyanlar için kitap olma ihtimali vardır. Şimdiden söylemek istiyorum. Berdel'e kurban gitmiştim. Hiç tanımadığım, bilmediğim bir adamla evlendiriliyordum... "1 yıl...