Manolya-Bölüm56
Çalışkan ve dürüst olduktan sonra herkese iş var- dır, bu konuda bir problem yaşayacağımı sanmam. Evimi en iyi şekilde geçindirebilirim. Zaten basketboldan da oldukça geniş bir çevrem oldu."
"Yani sen üniversiteyi terk ettin ve bir daha da üniversitede okumayacağım mı diyorsun?"
"Evet!" Ekrem, sevgilisinin kendisine destek vereceğinden emindi. Ama beklediği olmadı. Manolya üzüntü ile karışık bir kızgınlıkla:
"Bundan daha önce bana neden söz etmedin, Ekrem?"
"Söz etmem gerekir miydi?"
"Tabii ki, en azından bilmek benim hakkım."
Ekrem, o anda Manolya'nın bu konuşmaları ailesine gösteriş olsun diye yaptığını hissetti. Ama önemli değil- di. Nasıl olsa son sözü minik kuşu söyleyecekti. Buz gibi olan ortamda baba daha yemek bitmeden Sakine'ye tatlıları getirmesini söyleyince, Ekrem izin isteyerek kalktı. Aşağılanmaya hiç niyeti yoktu. Ertesi gün Manolya gel- diğinde konuşur, anlaşırlardı. Ama artık, bu eve kolay kolay girmeyeceği de kesindi.
Ertesi gün, bütün öğleden sonra evde beklemesine ve sık sık kapılarının önüne çıkıp, Manolyaların mut- fak penceresine bakarak kendisini göstermesine rağmen Manolya gelmedi. Sinirlenen Ekrem biletinin saatini de- ğiştirerek, erken otobüsle İstanbul'a döndü. Ne annesine, ne de arkadaşlarına yaşadığı bu tatsız olaydan söz etti. Kızgın ve kırgın bir halde bir süre, Manolya'nın hemen yazacağını düşündüğü mektubu bekledi. Zira ona veda etmeden ayrıldığını anladığında Manolya'nın telaş yapacağına ve üzüleceğine emindi. Ancak beklediği mektup on beş gün sonra geldi.
Merhaba Ekrem,
Hâlâ şokta olduğumu söyleyerek başlamak istiyorum. Üniversiteyi bırakmış olmana inanamıyorum. Hani biz mutlubir yuva kurup, çocuklarımızı senin gibi sporcu yapacaktık? Hani sen okulu bitirdikten sonra ben okurken benim masraflarımı karşılayacak, ben mezun olduktan sonra da ikimiz çalışıp, kimseye muhtaç olmadan yaşamımızı sürdürecektik? Ben bir doktor kızı olarak, anne ve babama lise mezunu biriyle evlen mek istediğimi nasıl teklif edebilirim? Onlar tüm yaşamlarını tek evlatları olan bana adadılar ve benim mutlu olmam için her şeyi yaptılar. Ama ben şimdi onlara karşı mahcup duruma düştüm.
Seni çok seviyorum aşkım, lütfen okuluna geri dön ve beni rahatlat, yaşadığımız şu güzel günler hayat boyunca devam etsin, yoksa bizi çok zor günler bekliyor olacak. Seninle ailem arasında tercih yapmak istemiyorum. Seni seviyorum.
Manolya
Ekrem mektubu okur okumaz, adeta şok oldu. Kafasını en çok bozan şey, Manolya'nın hitap şekli olmuştu. Hayatım, sevgilim, bir tanem... hiçbiri yoktu, sadece Ekrem! Yoksa Funda ağabey haklı mıydı? Kafası daha da bozulan genç adam, cevabını hemen yazdı.
Manolya,
Sana böyle soğuk bir şekilde hitap edeceğimi söyleseler asla inanmazdım. Ancak senin mektubundaki hitabına aynen karşılık vermek isteyince, sana böyle soğuk ve anlamsız bir şekilde hitap etmem gerekti.
Daha düne kadar hayatın, erkeğindim de, okulu bırakın- ca mı sadece Ekrem oldum? Ben sana, yazdığın hayallerimizi gerçekleştireceğim sözünü verdim. Şimdi de sözlerimin arka- sındayım, sen benim değerli kadınımsın ve seni mutlu etmek benim için tek hedeftir. Ama bunun için hangi okulu bitirdiğim neden bu kadar önemli oluyor anlayamadım.
Gelelim ikinci konuya. Senin onlara karşı neden mahcup olacağını anlamış değilim, yani ben üniversiteyi bitirirsem gururla dolaşacaksın, bitiremezsem mahcup olacaksın. Bu nasıl mantık, benim kişiliğimin, sevgimin, sana olan bağlılığımın hiç mi önemi yok? Her şey seni yetiştiren ailene mi bağlı? Aileler bizleri bize sormadan meydana getirirler, bu nedenle bizlere bakmak ve belli yerlere getirmek zaten onların görev- leridir. Ayrıca benim ile ailen arasında tercih yapmak gibi bir durumun söz konusu olacağını sanmıyorum. Zira ne ailenden, ne de benden vazgeçmeni beklerim senden. Ben onlara karşı gelmeni asla istemem, ama böyle hayati önem taşıyan bir konuda da inisiyatifini kullanmanı isterim.
Sevgilim, unutma ki gerçek aşk, problemlerle karşılaşıldığında ortak fedakârlıkla problemlerin üstesinden gelebilenlerin aşkıdır. Yoksa problemsiz bir yaşamda beraber olmak için âşık olmaya bile gerek yoktur. Ben, bizim gerçek bir aşk yaşa- dığımızı düşünüyorum ve bu günler bunu kanıtlamamız için iyi bir sınav olacaktır. Mektubundaki ifadeleri, telaşlı oluşu- na verdiğim için sana kızgın değilim. Bu badireyi tek yumruk olarak aşacağımıza eminim. Çünkü biz birbirimizi deli gibi seven bir çiftiz. Ve hayal ettiğimiz her şeyi gerçekleştireceğiz. Bu nedenle bana güven yeter. Seni çok sevdiğimi unutma benim minik kuşum.
Ekrem
Manolya'nın yanıtı oldukça geç geldi. Belli ki genç kız umduğu yanıtı alamamış, uzun süre ne yazacağını düşünmüştü. Ekrem bu gecikmeyi sevgilisinin konuyu etraflıca düşünüp, doğruları bulması için geçen süre olarak değerlendirdi. Zira biricik sevgilisinin biraz sakin düşündüğü takdirde kendi düşüncelerine paralel bir yola gireceğine emindi. Böyle büyük bir aşk, bu kadar ucuz bir sebepten yıkılamazdı, zaten buna ilk karşı çıkacak Manolya olurdu, olmalıydı... Genç adam merakla mektubu okumaya başladı.
183
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manolya
RomantizmO, inanılmaz bir aşkın, inanılmaz başrol oyuncusuydu ve Manolya bize bu kitapta aşkın ne olduğunu hüzünle öğretiyor...