Elimle alnımı silerken etrafı inleten ses ile yerimde sıçradım. "Papatya!" diyerek içeri giren ve sinirli duran kişi sevgili kocamdı. "Günaydın." dedim bozuntuya vermeyip gülerek.
Ama Charles hızla tezgahı süzdü. "Burada ne yapıyorsun?" dedi sakin olmaya çalışan ama başaramayan sesiyle. "Sence?" dedim ve etrafa baktım. Şansımı zorluyorum resmen. Benim hayatımdaki aksiyon da bu.
"Daisy kraliyetin mutfağında yemek yapmaya çalışmanın nasıl bir açıklaması olabilir merak ediyorum." dedi Charles ve sakinleştiğini hissettim. Bir kere Daisy demesi bile bunun kanıtıydı.
"Aslında temizlik yapmak istedim ama bu daha absürt kaçacağı için." dedim ve kocaman sevimli bir bakış attım. "Yemek yapmaya karar verdim."
Koca beden derin bir nefes aldı ve burnunu tutarak gözlerini kapattı. Ben bu adamı çikolataya banar, krem şanti ile süsler yerim be.
"Hiçbiriniz engel olmadı mı?!" dedi Charles hizmetçilere adeta kükreyerek. "Hey onlara kızma. Bir prensese karşı gelemezlerdi." dedim sert sert bakarak. Dik dik de olabilir. Charles sessizce bana bakmaya devam etti. Adeta bakışlarımız savaşmaya başladı o an.
"Peki. Ne yapıyorsun? Yapmaya çalışıyorsun ya da?" dediğinde az da olsa rezil hissettim. Aslında öylesine hamur açıyorum desem beni sopayla kovalar mı acaba?
"Börek." dedim ve içimden oha çektim. Yok devenin nalı! "Kaderimde karımın elinden börek yemekte varmış." dedi Charles ve huzura eren yaşlılar gibi bakış attı.
"Tabi bende daha neler var bir bilsen!" dedim Türkçe ve işime devam ettim. Şimdi tek sorun bu hamuru yufka gibi ince açmak ve börek yapacak malzeme ve miktarları bilmek. Çokta bir şey kalmamış sanki.
Charles gidince birine yaptırıp ben yaptım diye kakalarım. Bak ya, bak. Zekaya bak.
"Sen işine gitsene!" dedim kocama. Charles sanki aklımı okumuş gibi bir sandalye çekti ve ceketini sandalyeye astı. Sonra rahatça sandalyeye oturarak dik dik baktı. "Seni izlemeye karar verdim. İşim yok." dediğinde sanki biri buz gibi bir suyu başımdan aşağı dökmüştü.
"Nasıl işin yok? Koca prensin nasıl işi olmaz?!" dedim saçma bir savunma yaparak. Belli etme Papatya. Bir yolunu bulursun kızım.
"Hadi Daisy. Acıkıyorum." dedi kocam ve keyifle önümde duran hamura baktı. Kesin beynimi analiz etti bu, ne düşündüğümü biliyor.
"Peki." diye mırıldandım ve annemden gördüklerimi düşündüm. Bir dakika. Ben annemi hiç yemek yaparken izlemedim ki. Genelde o yapıp beni çağırıyor ve keyifle yeme işlemini yıldızlı pekiyi ile geçiyorum.
Yanımda duran hizmetçiyi çağırdım ve çaktırmadan, "Ne yapmam gerektiğini adım adım söyler misin?" dedim. Kadın önce heyecanlandı sonra ne yapacağımı söylemeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
21.Yüzyıl Prensi
Humor#Wattys2016 Obur Okunan Kazananı 21. yüzyılın peri masalı Türkiye 'ye taşınıyor. İngiltere prensi IV.Charles küçüklüğünden beri çeşitli dilleri öğrenmenin yanı sıra birçok ülkede eğitim almıştır. Bu ülkelerden biri Türkiyedir. Prens Charles daha ön...