{Scarlett pov.}
"Ga maar weer zitten" zegt de lerares. Ik loop weer terug naar de tafel achteraan in de klas. "Waarom wou lex zo graag naar je toe" zegt caithlynn lachend. Ik haal mijn schouders op. "Dat is echt de badboy van de school. Ik zou oppassen als ik jou was het geen schatje" zegt de vriendin van caithlynn. "Hij is wel schattig" zeg ik. "Scarlett!!"sist caithlynn. Ik maak een verdigend gebaar en mompel "ik zeg al niks meer"
Die lex komt de klas weer inlopen met zijn vrienden. Hij kijkt me kort aan en neemt dan een hap adem. Hij loopt ook de klas in en gaat in de andere hoek van de klas achterin zitten. "Meneer Waters waar komen jij,Brady en Daan zo laat vandaan" zegt de lerares. "5 minuten noem ik niet laat"mompelt lex. "Ik wel ga je maar melden!" Roept de lerares. Lex staat op en begint te grommen. De lerares schrikt en gaat weer zitten."iedereen begin maar aan opdracht 3 op bladzijde 134" zegt ze. "Maar ik heb geen boek of papier" zeg ik en ik gooi mijn handen in de lucht. Ze kijkt de klas rond. "Scarlett ga maar bij lex zitten en dan kunnen jullie samen doen met zijn boek hij heeft vast wel papier. " zegt ze. Lex zijn blik schiet mijn kant op. Hij lijkt wel wat geschrokken te zijn. Raar. Caithlynn en haar vriendin zie ik kijken alsof ze niet weten wat ze moeten doen. Ik snap het probleem echt niet. Ik pak mijn tas en loop naar lex. Ik ga aan de tafel langs de zijne zitten. Hij schuift het boek naar het midden van de tafels en scheurt een papiertje uit zijn schrift. Op de kaft van het schrift staat iemand die surft. "Hou je van surfen?" Vraag ik. Hij knikt. "Ik ook. We gaan wel eens naar LA toe. Daar surf ik echt heel de dag door" vertel ik. "Scarlett!!"roept de lerares. "ja ja ik houd mijn mond al." Zeg ik en mompel "je mag echt helemaal niks hier" en ik zie lex grinniken. Ik pak het papier en begin aan de opdracht. Het is best makkelijk. Ik ben binnen 5 minuten klaar. "IK BEN KLAAR!"roep ik door de klas heen en ga staan. Ik houd het papiertje in de lucht en laat het heen en weer wapperen alsof het de vlag is van het land dat net bij de olympische spelen heeft gewonnen. "SCARLETT GA JE MAAR MELDEN!" Ik leg het papiertje weer op de tafel naast lex en mompel naar hem "ik zei het" "SCARLETT ERUIT!"roept de lerares weer. Ik zucht "ik ben al weg" en pak mijn tas en loop richting de deur. "Je staat er toch nog!" Roept ze weer. "Ja maar jij bent degene die nederlands geeft dan heb ik 1 vraag:wat is de betekenis van sarcasme" zeg ik. De kop van de lerares word knalrood en ik gooi de deur dicht. Ik loop naar het kantoor van de directeur. Ik klop op de deur. "Binnen"roept hij. Ik open de deur en gek genoeg zit mijn vader binnen. "Hoi pap"zeg ik glimlachend en zwaai. "Wat doe jij hier?" Vraagt hij. "Blijkbaar mag je niet roepen dat je klaar bent tijdens nederlands" zeg ik en gooi mijn handen niet wetend in de lucht. Mijn vader slaat lachend zijn hand voor zijn hoofd en de directeur schud lachend zijn hoofd. De deur gaat weer open en het hoofd van lex komt te voorschijn. Meteen veranderd de stemming van de directeur. "Lex wat heb je nu weer gedaan. " zegt hij geirriteerd. "Maakt dat iets uit" zucht hij. De directeurs ogen worden groot en hij roept "Niet zo'n toon tegen mij aanslaan!!" "Ik heb misschien de tafel omgegooit en geroepen dat ze de slechtste lerares ter wereld is maar dat is toch geen derde wereld oorlog" zegt hij onschuldig. Ik grinnik. Zijn ogen schieten mijn kant alsof hij mij nog niet gezien had. "Omdat scarlett er deze keer onderuit komt mogen jullie allebei gaan. Maar let een beetje op je gedrag lex" zegt hij. "Het zal wel"mompelt lex en hij loopt weer weg. Ik ga op de stoel naast mijn vader zitten. "Wat doe jij hier?" Vraag ik. "De laatste dingen regelen" zegt hij. Ik knik. "Wat vind je er tot nu toe van" zegt de directeur. "Jullie hebben hele lekker luchtverfrissers die ruiken naar de zee en ijsjes" zeg ik. Mijn vader zijn ogen worden groot en de directeur lijkt te mompelen "maar die hebben we toch helemaal niet" maar dat zal ik wel verkeerd verstaan hebben.
Heyy mensjes,
Dit was hoofdstuk 3. Laat weten wat je ervan vond. Vergeet niet te stemmen. Tips en ideeën zijn altijd welkom. Sorry voor de spelfouten.Groetjes roos
JE LEEST
I'm Yours
WerewolfDeel 2 van de You're mine serie Als twee tegenpolen ben je het nou bepaald over veel dingen eens. Bij Lex en Scarlett is dit het geval. Ondanks hun meningsverschillen weten de twee toch vaak het beste in elkaar naar boven te halen. Dat allemaal door...