Verbouwereerd kijk ik Zavier aan. ''Leider van de rebellen?'' Hij ziet er niet uit alsof hij een grapje maakt. ''Welke rebellen?'' Vragen spoken door mijn hoofd. Waarom verteld hij dit aan mij? Zavier lijkt mijn verwarring te begrijpen. ''Ik zal het je uitleggen. Ik ben de leider van een grote organisatie, we zijn rebellen. Wij zijn tegen de manier waarop ons rijk bestuurd wordt, willen dit veranderen. Wij willen van de koning af. Vier jaar geleden ben ik, samen met vier vrienden, een groep begonnen. Ondertussen zijn we gegroeid naar duizenden rebellen.'' Het blijft even stil. ''Waarom vertel je dit aan mij?'' Vraag ik uiteindelijk. Zaviers grijze ogen boren in de mijne. ''Omdat ik jou nodig heb.''
Nu ben ik nog verbaasder. ''Hè? Waarom heb je mij nodig? Waarvoor?'' Ik kijk Zavier vragend aan. ''Ik wil je graag vragen om een rebel te worden. De meeste van ons zijn maar gewone burgers, we hebben jou echt nodig. Je bent dan een aanwinst voor ons team.'' Zavier kijkt me haast smekend aan, en het lijkt alsof hij op een antwoord wacht. Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren. ''Ik..'' Stamel ik. ''Ik weet het niet. Ik kan echt niet zomaar een rebel worden, zonder dat ik weet wat jullie doen.'' Zavier knikt. ''Dat kan ik je allemaal uitleggen, en ik begrijp dat je niet overhaast een keuze gaat nemen. Maar je kunt ons echt helpen om de wereld te verbeteren.'' Hij wenkt dat ik mee moet komen, en samen wandelen we terug naar het het grote gebouw. ''Ik had ook niet van je verwacht dat je meteen een keuze zou maken, daar ben je veel te verstandig voor. Als je klaar bent met deze wedstrijd zal ik je rondleiden en voorstellen aan belangrijke mensen. Dan kun je kiezen of je je bij ons wilt aansluiten.'' We zijn al bijna aangekomen bij het grote gebouw. ''Als ik ga winnen, anders ga ik dood.'' Zavier kijkt me met een vreemde blik aan. ''Natuurlijk ga je winnen, ik ga je daarbij helpen!''
JE LEEST
Assassinated (Voltooid✔)
FantasyIn 1 verhaal, 1 wedstrijd. 30 assassins, 1 prijs. 99% kans op de dood. 1 regel om te overleven, Niet sterven! 1 hart, 1 prins, 1% kans op winst. ------------------------------------------ 23-3-2017 12:01 = 1K reads! Hoogste in ranking: #1 in Fantasy...