Interpretaties

1.6K 159 2
                                    

''En wie zegt dat?'' Vraag ik uitdagend aan Beal. Zijn twee vrienden achter hem beginnen te joelen. ''Ik. Vind je het een goed idee?'' Beals ogen glijden over mijn lichaam, en blijven op bepaalde plekken iets langer rusten. Ik zet een stap naar voren en kijk hem imponerend aan. ''Dacht het even niet,'' fluister ik. Dan zet ik mijn hak keihard op zijn voet. Beal slaakt een kreet van pijn en zijn gezicht trekt bleek weg. Ik loop met een boog om hem heen, en bekijk het buffet. 

Terug aan tafel zie ik dat Will me grijnzend aankijkt. ''Goede actie,'' zegt hij. Ik schenk hem een glimlach, en begin dan aan mijn bord met eten. Vergeleken met het eten uit het paleis is het hard en droog. Ik vind het niet lekker, maar ik ben wat dat betreft wel wat gewend. Wij waren thuis ook nooit rijk genoeg om écht goed eten te kopen. 

Tijdens het eten ben ik, in tegenstelling tot de jongens, behoorlijk stil. Ook Will zegt niet zo veel. Het valt me op dat Ethan me vaak aankijkt. Zijn blik kan ik niet interpreteren. Een soort... vraag? Ik raak ervan in de war, en dat is niet de bedoeling. Ik moet mijn concentratie erbij houden, anders worden dit nog twee bijzonder zware weken...

Als ik in bed lig kan ik niet in slaap komen. Ik lig de hele tijd te woelen en te draaien, en voel me ontzettend leeg. Ik mis Aiden?

Assassinated (Voltooid✔)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu