Vanaf hier heb ik wel een goed overzicht van het gevecht dat zich beneden afspeelt. Alleen Beal ligt op de grond, de rest is allemaal nog overeind. Maar zelfs van deze afstand zie ik dat sommige flinke wonden hebben. De vraag van Ethan dringt mijn gedachten binnen. Waar zijn we mee bezig? Elkaar uitmoorden, voor een stomme wedstrijd? Er blijft maar één assassin over, de winnaar. Ik hap naar adem als ik plots aan iets anders moet denken. Dat gif waar de vreemde mannen het gister over hadden... Wat als ze dat geven aan de verliezers van deze wedstrijd? Dat is eigenlijk de enige optie, aangezien ze het hadden over de 'goede' assassins. Waarom zouden ze dat dan doen? Wat bereiken ze ermee, behalve dan dat er nog maar één assassin overblijft die in dienst is van het koninklijke paleis... En dan weet ik het, dan begrijp ik het. Ik heb het ontbrekende puzzelstukje gevonden, de sleutel die past op het slot van raadsel.
Wij assassins zijn door de regering in de gevangenis gegooid. Ik weet nog dat Aiden me in het paleis formulieren heeft laten lezen van alle deelnemers. Mijn conclusie was dat we allemaal iets hadden gedaan tegen het rijk. Iets wat in het voordeel werkt van de arme mensen. Allemaal hebben we hetzelfde doel, en dat is dit rijk veranderen en verbeteren. In onze ogen is dat wat we doen goed, maar voor de regering zijn we vijanden. Waarom zouden ze deze wedstrijd dan organiseren, wat heeft het voor nut om hun vijanden tegen elkaar te laten strijden? Het enige wat ze bereiken is dat we sterven, en is dat nou juist niet precies wat ze willen? Wij assassins zijn niet gemakkelijk uit te schakelen, maar op deze manier gaat het vanzelf. Ze zijn in één keer van ons allemaal af! Dit hele toernooi is één grote valstrik en allemaal zijn we erin getrapt! Ethan heeft gelijk gehad, al die tijd al!
Maar wat moet ik doen met deze nieuwe informatie? Ik ben hier helemaal alleen, kan niks bereiken. En beneden zijn ze elkaar aan het afmaken, precies wat Gaston wil. Ik moet hier iets aan doen, voor het te laat is. We vechten tegen de verkeerde. We moeten ons richten op de échte vijand: Gaston en de rest van de regering! En met z'n alle zou het ons best eens kunnen lukken! Maar dan moet ik wel nú handelen, voor het te laat is. En langzaam vormt er een plan in mijn hoofd. Een plan dat best een kans van slagen heeft...
JE LEEST
Assassinated (Voltooid✔)
FantasyIn 1 verhaal, 1 wedstrijd. 30 assassins, 1 prijs. 99% kans op de dood. 1 regel om te overleven, Niet sterven! 1 hart, 1 prins, 1% kans op winst. ------------------------------------------ 23-3-2017 12:01 = 1K reads! Hoogste in ranking: #1 in Fantasy...