Let's begin...

1.7K 161 2
                                    

''Welkom, er zijn nog veertien assassins in het spel. Na vandaag zijn dat er nog maar elf. Vandaag testen we jullie sluipvaardigheden. Om de drie minuten mag er een assassin de baan op, als je andere assassins tegenkomt onderweg mag je ze uitschakelen. De kans is natuurlijk niet groot, aangezien er drie minuten tussen zitten. Maar wie weet zijn er wel hele slome assassins onder ons.'' Een paar jongens grinniken, en kijken elkaar aan met een blik van: Ik ga dit gemakkelijk winnen! Ik staar naar de grond en luister. ''De baan wijst zich vanzelf, en aan het einde staat nog een grote verrassing te wachten voor de dapperste onder jullie,'' gaat de omroepstem verder. ''Jullie beginnen in een doolhof, de deelnemers die daar ooit uit komen maken nog een kans om door te gaan naar de laatste ronde, de finale. De battle voor je leven. De deelnemers gaan in alfabetische volgorde, dus Arthur begint en Zora eindigt. Met berekenen wordt er rekening gehouden met de minuten verschil tussen de deelnemers, dus als je als eerste de uitgang hebt weten te vinden betekend dit niet dat je ook gelijk gewonnen hebt. Maar laten we nu beginnen, Arthur ga maar klaar staan.'' Een gespierde jongen met golvende bruine haren staat op en loopt naar de grote deur. Hij veegt zenuwachtig zijn zweethanden af aan zijn broek. Er klinkt een luide gong als teken dat hij mag beginnen, en hij sprint ervandoor. Ik vang een glimp op van groene heggen, een typisch doolhof. Wat voor een gevaren zullen daar in te vinden zijn? Ik weet bijna zeker dat het niet alleen een doolhof is.

Eindelijk is de jongen voor me het doolhof ingegaan. Yorgan heet hij. Hij is een van de schichtige, magere assassins. Een van de snelle en wendbare. Deze proef zal voor hem erg gemakkelijk zijn. 

Ik ga klaar staan voor de deur, en eindelijk gaat de luide gong af. Ik sprint naar binnen, en kijk dan verbaasd om me heen. Dit had ik niet verwacht...

Assassinated (Voltooid✔)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu