We stoppen. Blijkbaar zijn we bij het paleis aangekomen. Meteen hoor ik voetstappen, en wordt de deur van de koets geopend. ''U moet op bevel van de koning meekomen, majesteit,'' hoor ik een van de bewakers zeggen. ''Wat is er aan de hand, Aiden?'' Vraag ik bezorgd. Ik hoor Aiden uitstappen en meelopen. ''Meekomen, je zit zwaar in de nesten meissie!'' Wat een arrogante bewaker. Dat hij mij meissie durft te noemen, dat zal ik hem betaald zetten. Wat heb ik eigenlijk gedaan? En wat heeft Aiden gedaan? Ik word haast uit de koets getrokken, en ruw de goede kant op geduwd. ''Aiden?!'' roep ik. ''Mond houden jij,'' zegt een bewaker achter mij. Er zijn drie bewakers, één houdt mij vast, één loopt links van me, en één loopt rechts van me. Dat moet lukken.. Plots stop ik met lopen, en laat ik me achterover vallen. Voor zover dat kan. De bewaker vangt me op. ''Wat is dit nou weer!'' Roept hij boos. Doodstil blijf ik liggen. De andere bewakers kijken naar me, dat denk ik tenminste. Een van de bewakers trekt mijn blinddoek af, een domme fout die hem duur zal komen te staan. Snel knipper ik een paar keer met mijn ogen en sta op terwijl ik me losruk uit de greep van de bewaker. Ik draai me om en ga ik een verdedigende houding voor ze staan. In mijn linker ooghoek zie ik nog net hoe Aiden mee naar binnen wordt genomen. Voor me pakken de bewakers hun zwaarden, die ze angstig voor zich houden. Jammer dat ik geen wapens heb, niet dat ik ze nodig heb.
De bewaker die me vasthield komt nu op me aflopen. ''Verzet je niet en blijf staan!'' Alsof ik ergens heen ga. De bewaker steekt zijn hand uit om die van mij te pakken. Maar ik grijp zijn pols, net voordat hij me raakt, en draai hem om. Hij schreeuwt van pijn, en snel duw ik hem hard naar achter. ''Zora, stop!'' Ik hoor Aidens stem, en draai me om. Hij is weer het paleis uitgeduwd door de bewakers. Waarschijnlijk doen ze dat zodat hij mij kan stoppen. ''Alsjeblieft!'' Zelfs van een grote afstand zie ik dat hij smekend kijkt. Ik haal mijn schouders op, en laat me gewillig meenemen door een van de bewakers. Ik doe het alleen omdat we anders nog meer in de problemen komen. Wat hebben we eigenlijk verkeerd gedaan? Is het omdat we te laat zijn? En hoe weet de koning het dan?
Ik word door de bewakers naar mijn kamer gebracht. Op dit moment ben ik écht heel erg blij dat Aiden heeft besloten dat de deur niet meer op slot hoeft. Zodra de bewakers weg zijn glip ik door de deur naar buiten. Ik ga eens uitvinden wat hier aan de hand is...
JE LEEST
Assassinated (Voltooid✔)
FantasyIn 1 verhaal, 1 wedstrijd. 30 assassins, 1 prijs. 99% kans op de dood. 1 regel om te overleven, Niet sterven! 1 hart, 1 prins, 1% kans op winst. ------------------------------------------ 23-3-2017 12:01 = 1K reads! Hoogste in ranking: #1 in Fantasy...