AE 22

8.9K 435 5
                                    

ARFA NAIK ke bilik dengan dulang di tangan. Semasa di dapur tadi bibik seri  masih lagi menggelak bertembung dengannya. Selalu dia yang selalu bertanyakan itu ini kepadanya.

"Ini breakfast awak." Arfa meletakkan meja sisi lalu duduk di sofa. 

"Eh, eh kenapa tak tutup pintu?",soal Hariz. Hariz melihat pintunya terbuka luas. 

"Biarlah. Orang lain dah tahu pun awak dah sembuh. Lagipun tak elok tutup pintu kalau kita hanya berdua dalam bilik ni."ujar Arfa. Hariz bangun menutup pintu biliknya. Pintu bilik di tutup rapat sebelum kembali duduk dihujung katilnya.

"Selama ni okey je kau berdua dalam bilik ni" Arfa mencebik. 'Karang aku balas kau dulu sewel takut marah atau terasa kau nanti.',detik ku dalam hati.

"Biarlah.. "

"Ni bilik siapa kau ke aku?",soalnya sombong. Nasi di kuis sebelum menyuap nasi ke mulut. 

"Aku nak cari mama aku",ujarnya menunduk kepala ke bawah sekejap sebelum melihat Arfa. Sudah lama dia nak bercadang untuk mencari mamanya tapi belum ada masa yang sesuai. 

"Kau kena tolong aku,Arfa". Katanya berharap. 

"Saya boleh tolong awak tapi awak kena sesuaikan masa dan orang sekitar awak",arah Arfa meletakkan syarat yang membuatkan Hariz kurang setuju. 

"Apa kena mengenanya?",soal Hariz.

"Ialah awak nak cari mama awak dengan keadaan awak beku ni. Saya tak rasa orang akan selesa dengan awak melainkan saya",balas Arfa jujur. Lagipun dari ini saja yang membuatkan Hariz menyelesakan diri dengan suasana baru. 

"Tengoklah dulu macam mana",ujarnya malas. Tak berminat. Baginya semua itu tak penting. 

"Degil awak ni",komen ku menerus. Hariz menjeling Arfa serta merta. 

"Jadi kau nak tolong ke tak?",tanya Hariz mahu kepastian. Mencari mamanya adalah misi keduanya apabila kesnya ini sudah selesai. Arfa mengangguk.

"Bagus",katanya menolak pinggan menandakan dia dah siap makan. 

"Eh kau nak pergi mana?",tanya Hariz ketika melihat Arfa mengangkat dulang makanan tadi. Walaupun aku tahu dia nak turun bawah dan simpan balik. 

"Nak simpan ni lah",ternaik kening ku. Memang dah selalu dia buat, mahu tanya lagi. 

"Tak payah. Itu bukan kerja kau, letak balik lepastu biar bibik angkat turun bawah",ujarnya mendepakan tangan di sofa. 

"Begitu pulak, selama ni saya aje buat. Tak apalah awak, daripada saya duduk aje baik saya simpan ni" Arfa berdiri semula, nak tirun bawah. 

"Suka hati kaulah"

###

Seperti biasa Arfa akan menyediakan sarapan buat Hariz.  Satu aje tabiat Hariz ni tak pernah berubah masih lagi makan kat dalam bilik. Tak makan kat ruang dapur. Sampai saja dalam bilik tu, kalibat Hariz tak kelihatan.

"Hariz, awak kata mana? Ni saya bawa sarapan". Tiada sahutan. Tangan memulas pintu bilik air pun tak ada.

"Kat sini kut.. ",ucap Arfa. Dia berjalan ke arah bilik pakaian Hariz Nasri. Pintu bilik pakaian di buka luas. 

"Ah!" Arfa terjerit kuat saat matanya terlihat lelaki itu tidak memakai baju hanya seluar yang seluar semata-mata. Siapa saja tak terkejut.

"Kau ni dah kenapa?",tanya Hariz buat tak tahu. Arfa masih lagi menutup mukanya dengan tangan. 

"Pakai baju Hariz",arah ku tegas.

"Kamu enggak apa Arfa",tanya bibik Seri lalu membuka pintu Hariz. Dia terdengar suara orang menjerit apabila dia melintas kawasan bilik Hariz secara kebetulan pantas dia ingin mengetahuinya. 

Hariz yang mendengar suara bibik seri pantas menarik tangan Arfa ke dalam bilik pakaian. Pintu bilik pakaian di tutup rapat. Arfa terkedu ketika menolak dirinya mendekati sudut bilik. Dia menutup rapat mulutnya. 

"Kenapa bibik masuk bilik aku ha?",soal Hariz. Tubuhnya begitu dekat dengan Arfa. 

Arfa berkelip mata beberapa kali. Tangannya yang di pegang kemas oleh Hariz di rungkai kasar. Satu lagi Hariz belum pakai baju. Ingat tak seram ke berduaan dengan keadaan macam ni, hampir. 

"Mana saya tahu. Saya hantar sarapan aje pun",bisik ku perlahan. Takut bibik terdengar, lepas tu tengok macam ni. Aku tak nak. 

"Doktor Arfa kamu di mana?",tanya bibik seri lagi. 

"Saya kat bilik pakaian. Tak ada apa-apa bik,terkejut aje cicak lalu tadi",kata ku membuat alasan.

"Ohh..  kalau gitu bik pergi dulu yaa",pamitnya keluar dari bilik Hariz tanpa banyak soal lagi. 

Arfa menarik nafas lega apabila sudah pasti bibik seri keluar.  Dia menolak badan Hariz dari berdekatan dengannya. Rimas dan sesak nafas. berdua dengan Hariz Nasri. Tambahan pula dia belum pakai baju lagi. 

"Kenapa awak tarik saya masuk sama ni ha? Awak tahu tak kita bulan muhrim, janganlah main suka hati nak sentuh orang",marah Arfa. Tak suka keadaan situasi mereka tadi. Arfa melarikan pandangan dari Hariz.

"Kalau dah muhrim boleh peluk kan?". Hariz tersenyum nakal. Dia berjalan mendekati Arfa membuatkan dia mengundur diri ke belakang. Arfa menolak badan Hariz apabila tiada ruang lagi dia hendak berundur.

"Pergi jauhlah Hariz",ujarku marah. Seram melihat senyuman lelaki itu.

"Kau belum jawap soalan aku lagi". Hariz menundukkan sikit kepalanya. Tangannya mencuit sikit pipinya. Terus  saja Arfa menolak kuat apabila tangan Hariz nak hinggap bibirnya pulak. 

"Awak dah melampaukan",bentak ku marah. Hariz memang nak kurang akar dengannya. Tak faham atau buat bodoh. Arfa kuat menolak Hariz hampir saja dia jatuh tersebam.

"Eh Arfa, ala kau ni marah pulak.  Aku memain aje pun",balasnya berpeluk tubuh. Bercekak pinggang Arfa jadinya. 

"Awak ingat saya ni apa? Awak dan saya tak sepatutnya bersentuhan melainkan keadaan memaksa." Arfa terus saja keluar bilik tak masuk-masuk. Makanan tengah hari pun bibik yang hantar. Nasib baik bibik dapat tolong hantarkan. 

#####

Lambat nak update tak banyak sangat idea ni..
Maaf kalau bosan. 

Promote:- Awekku Cun nak Mati by liozaa.

Boleh vote dan komen sangat dialukan. 😁




 

© Arfa Eshal Where stories live. Discover now