AE 58

6.9K 291 7
                                    

"SAYA  tahu kita bukan macam pasangan lain tapi takde istillah seorang tidur kat sofa dan seorang lagi kat katil tak it's so lame lah kalau nak buat", komennya tak suka. 

"Ikut suka awak. Saya okey je"

"Kenapa sayang nampak lain ni?" tanya Amir kehairanan. Sebab sebelum ni Arfa yamg dia tahu jenis keras kepala dan kuat memberontak. Tapi yang di depannya ini hanya turut kata dan lembut je.

"Saya tak ada apa-apalah. Lagipun saya tak nak buat dosa free sebab lawan cakap awak. Saya isteri dan awak suami," balasnya lembut. Amir senyum dalam diam.

"Kalau macam tu meh baring kat sini", arah Amir sekadar menguji. Amir memberi ruang isterinya di atas katil. Mukanya di seriuskan. Arfa mengikut tanpa banyak dalih.

"Kita sama-sama belajar menghargai hubungan ni. Terima kasih jadi isteri abang", ujar Amir seraya merangkul pinggang isterinya. Dahi wanita itu dikucup lembut. 

Dia tahu Amir memang dari mula menerimanya. Dia pula hanya pula memenuhi kemahuan keluarganya. Sampai bila keadaan begini berterusan? Nasib baik hatinya dapat lembut menerimanya. Besar kemungkinan bila hal ini berlanjutan pasti sampai cerai berai. Tak nak dia jadi janda mengejut! 

Arfa pula hanya pejam mata. Badanya kejung bila berdekatan dengan orang baru lagi-lagi sudah menjadi suaminya. 

####

"Tak payah tengok macam tu lah", tegur Arfa masih lagi dengan segannya. Entah macam mana boleh terbabas sedar saja pagi hanya selimut tebal menjadi pembalutnya. 

"Tak salahkan?", tanya Amir nada gatal. Bibirnya mengukir senyum. Berkawin dengan Arfa merupakan hari yang paling bahagia buatnya. Klise kan? Biarlah yang penting dia dapat apa yang dimahuinya. 

"Sampai bila awak nak tenung saya ha? Dapur awak dahlah kosong tak ada bahan masakan langsung", ujar Arfa menukar topik. 

Amir menepuk dahi. Dia terlupa sejak seminggu lagi bahan mentahnya habis. Dia bukanlah rajin sangat memasak ni tapi kalau dah isteri ni kenalah beli. 

"Hmm buat hari ni kita makan luar, lepas tu baru kita beli barang"

"Okey" balas Arfa ringkas.

Shopping complex...

"Sudahlah sayang.. Abang dah penat ni" rungut Amir sambil menjinjing beberapa beg plastik yang sarat dengan barang dapur. 

Dia tak tahu Arfa ni jenis orang yang nak semua lengkap. Bukan takde duit nak berbelanja lebih tapi ni dah kira membazir ni. Mereka tinggal berdua bukan ramai pun. Dah nak beli periuk set? Cukup satu kuali dan belanga pun sudahlah.

"Abang tak suka ke? Ini kan first date kita? So you have to enjoy and let pleasure our time! "

"Ni kira date kita ke? Abang tak rasa ni date tapi ni namanya mendera, sayang okeylah lagi cuma bawa dua, tiga plastik. You have  to looked me?  Berat tau tak?" rungutnya tak habis-habis.  Bila membandingkan bilangan beg plastik ditangannya dengan Arfa. 

"Ok let's decide! Apa kata abang letak semua barang-barang ni dalam kereta  then we can get a real date. What do you think?" Arfa cuba menimbang ajakan itu.

"Really?"

"Ye cepat sikit. Nanti ada orang nak mengurat saya, kalau awak lambat" ugutnya. 

"Pergilah abang tak heran pun" balasnya sombong. Eih..  tak pandai jagan hati oranglah dia nih. 

"Kejap nanti abang sampai. Ingat jangan tengok orang lama-lama" pesannya sebelum berlalu pergi. 

Jeleslah tu, getus ku dalam hati. 

Buat-buat menunggu tu aku memasuki sebuah kedai bakery. Dalam dia melihat-lihat tanpa sengaja dia terlangar pula dengan orang nih.

"Sorry." Arfa kembali menstabilkan semula badanya. Hampir saja dia terhempap.

"No it's okay. I'm fine" ujar lelaki itu bila menyedari kedudukan mereka terlampau hampir. Mereka mula tersedar bila deheman seseorang.

Bila lelaki itu menoleh..

"Eh Am!  buat apa kat sini? shopping ke?"

"Haah" ujar Amir masih lagi riak kurang senang. Tapi kerna kawan lama kenalah jaga muka. 

"Kau pula buat apa sini?" tanya Amir mula berminat.

"Saja jalan-jalan lepastu terlangar dengan dia ni..  Eh ni adik kau ke? Cantik!" pujinya melihat Arfa atas bawah.

"Ni bini akulah. Kau jangan macam-macam" ugut Amir.

Lelaki tersebut hanya menyambut dengan ketawa mendengar ugutan itu.  Dia hanya memuji bukan nak mengurat pun. 

"Kau serius sangat. Dahlah aku tak boleh lama ni. Ini kad aku. Kalau senang-senang call aku bawak lepak. Banyak cerita nak kongsi ni" kata lelaki tersebut tergesa-gesa. Dihulur kad kecil berwarna kelabu kepada Amir.

"Siapa dia tu?" tanya Arfa mula bersuara. Dari tadi lagi dia hanya menjadi pendengar. 

"Kawan lama,  tak payah nak tahu nama dia. Tak penting pun."

"Jom kita ronda-ronda" balasnya mula bergerak.  Sebentar cuma tangannya dipimpin oleh suaminya.



####

800W Harap korang ingatlah masih dengan story line ni. 

Ok ni aku akan sambung,  btw AE(lifeversion) tu dh siap tinggal 1 bab nak publish je lagi. 

Sekarang masa terhad,  mohon jasa korong vote.

Veryy need 50 votes.

© Arfa Eshal Where stories live. Discover now