Part 25

4K 112 5
                                    

• POV Liv •

Snel kleed ik me aan. Het is inmiddels 12.00 uur en ik moet weer werken. Gelukkig is het mooi weer, hier en daar een wolk, dus het kan zomaar zijn dat ik een drukke dag heb.
Sinds Luc me alles heeft verteld zat hij chagrijnig voor zich uit te staren. Ik pak mijn tas en trek mijn schoenen aan. Ik loop naar de kamerdeur en open hem, althans ik leg mijn hand op de deur klink maar naar beneden duwen doe ik niet. Ik kijk nog 1 keer naar Luc die op zijn lip bijt en boos voor zich uit staart. Snel loop ik naar hem toe en sla mijn armen van achteren om zijn nek. Ik druk een kus op zijn wang en draai mijn hoofd dan naar hem toe. Hij zit nog steeds op de bank en staart nog steeds voor zich uit. 'Maak je niet zo druk. Jake is na al die jaren niks veranderd. So be it. Ik moet mijn liefde, die nog is overgebleven van 3 jaar geleden, los laten en verder gaan.'
Nog steeds kijkt hij boos maar hij probeert een kleine glimlach te forceren. Hij draait zijn hoofd naar me toe en drukt dan snel een kus op mijn voorhoofd. 'Ga naar je werk.' fluistert hij. Ik zou zweren dat ik een kleine brok in zijn keel hoor maar ik doe er niks mee. Ik ga recht staan en loop dan snel de deur uit. Opweg naar werk.
——-
Rustig loop ik het café binnen. Sophie schenkt koffie in. Het is rustig. Gelukkig
——-
Ik haal het vuile servies van tafel. En loop ermee terug naar de keuken. Sophie is al weg, haar dienst was voorbij. Nu ben ik alleen. Fijn... Echt druk is het niet. 17.00 uur. Nog 2 uur en dan mag ik naar huis. De vieze tafels neem ik af met een doek en loop weer terug. Ik zie dat in de tussentijd iemand heeft plaats genomen aan de bar. Ik ga achter de bar staan en draai me naar diegene toe.
'Kan ik u ergens mee helpen.' Hij tilt zijn hoofd op en kijkt me schuldig aan. Meteen komt een meelevende blik in mijn ogen. Jelle...

'Wat kom je doen?' ' Ik kan me niet veel van gister herinneren maar onze kus wel.' komt er krakend uit. Een twijfelende blik komt er in mijn ogen. Hij zit op een kruk met een bierviltje te spelen. Ik loop om de bar heen en ga naast hem zitten. Hij haalt diep adem en begint dan met praten. 'Luister. Ik vind je leuk. Leuk leuk. Ik weet hoe het met jou en Jake zit en hoe je over hem denkt, maar ik weet dat je beter verdient. Ik ben veel beter dan hem.'
Zijn ogen schieten naar de mijne. Een twijfel onderdruk ik niet. Maar het is Jelle. Hij is als een broer voor me. Hij heeft gelijk over Jake. En het is niet dat ik nog verliefd ben op Jake, het is alleen dat er nog een gevoel zit. Ik zucht en kijk Jelle aan. 'Ik weet dat je beter voor me bent. Maar je hoeft je voorlopig echt niet druk te maken over Jake en mij want dat zit er niet in. En Jelle, je bent als een broer voor me en ik hou echt van je maar niet op die manier.' Een kleine glimlach vormt zich rond zijn lippen. 'Dat weet ik. Ik dacht alleen dat je een uitleg wel wilde hebben.' Ik grinnik en sta dan op om hem een knuffel te geven. Als we los laten kijkt hij me aan. 'Doe mij dan maar een biertje.' zegt hij lachend. Ik schud met een lach "nee" maar schenk het dan in. Rustig blijft hij zitten terwijl ik nog andere klanten help.
————
Jelle is inmiddels weg en ik ben bezig met afsluiten. Snel ruim ik het schone servies op en neem de laatste tafels af. Ik pak mijn spullen bij elkaar en loop naar de deur als ik ineens stop. Van schrik laat ik alles uit mijn handen vallen. 2 schimmen in de deuropening staren naar me. De ene houd de ander stevig vast. Ze zetten een paar passen vooruit en ze komen in het licht te staan. 'O mijn god!' Snel loop ik naar de toe. Voorzichtig leg een mijn hand op Luc zijn wang en wrijf erover. Pijnlijk trekt zijn gezicht weg. 'Wat is er gebeurd?' 'Heb je eerst ijs?' vraagt Jason. Meteen draai ik me om en snel naar de vriezer. Ik gris de eerste ice pack die ik zie weg en snel weer naar Luc en Jason die inmiddels aan een tafel zitten. Ik ga ook zitten en geef de ice pack aan Luc.

'Wat is er gebeurd?' Luc schud nee en kijkt me dan schuldig aan. 'Nadat jij de deur was uitgegaan ben ik naar Jason gegaan. Ik was er klaar mee en vond dat Jason het ook moet weten. Dus ik heb alles aan Jason verteld van vanochtend maar het blijkt dat Jake alles heeft gehoord. Toen kregen we weer ruzie en heeft hij me een klap gegeven.' Ik schrik. Jake die Luc een klap geeft. Geloof me, Jake is tot veel dingen in staat en ik had ook veel verwacht, maar dit. Ze zijn net broers. 'En nu heb je de hele dag met een blauwe kaak rond gelopen.' 'Ja hij heeft er de hele dag mee rond gelopen. Net werd hij pas duizelig en zag je het ook steeds dikker worden. Dus dachten we, goh we gaan ff gezellig langs bij Liv.' antwoord Jason droog. Ik knik lichtjes. 'En nu?' 'Zoals ik al zei. Punt 1; hij is niet goed voor jou. Punt 2; hij zoekt het maar uit. Punt 3; wij zijn voor nu onze broer kwijt.'
————
Song : FRIENDS -> Anne Marie, Marshmello

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu