Part 61

3.2K 94 4
                                    

• POV Jake •

'Ik heb met Liv gezoend. Ik voelde me te schuldig dus die ochtend daarna ging ik naar je toe maar jij was te enthousiast. Ik had het gewoon door moeten zetten!'
Ik een klap is mijn verveeldheid omgezet ik woede. Hoe bedoeld hij, hij heeft Liv gezoend?! Alles gaat in een vlaag voorbij. Ik voel al het bloed naar mijn oren stromen en mijn adrenaline level stijgt. 'Wanneer?' glipt er vol woede uit mijn mond. Vol schrik draai Liv haar haar hoofd om naar mij en ik span mijn spieren aan. 'Wij hadden nog niks.' zegt ze snel.  Jason wist dat ik haar wilde. Ligt knijp ik mijn ogen samen. 'Mijn beste vriend.' Zij doet het zelfde. Ze is boos. 'Lisa.' zucht ze dan. Tuurlijk moet ze dat er weer bij halen.
'Daar hebben we het al over gehad. Dat is serieus 3 jaar geleden!' 'Jij ging met haar naar bed, bij ons was het een kus.' Emotieloos kijk ik haar aan. Zo boos ben ik op dit moment. Jason wist dat ik haar wilde, hij had een vriendin. Hoe kon hij dit doen? Ik richt me op Jason die me moeilijk aankijkt.
'Je heb een vriendin man.' Zijn moeilijkheid verdwijnt van zijn gezicht en boos kijkt hij me aan.  'Jij neukte de hele school.' 'Volgens mij weet je het verhaal.' 'Jij hen iedereens hart gebroken. Zelfs die van Liv.'
Het is klaar. Die zin...
Ik kijk naar Liv maar ze zegt niks. Langs haar heen loop ik de deur uit.

Ik doe mijn capuchon over mijn hoofd en steek mijn handen in mijn zakken. Ik heb geen idee waar ik heen loop. Ik ken hier niks en niemand.

In een stevig tempo loop ik door tot ik bij het centrum kom. Het is niet ver en gelukkig niet heel druk. Ik loop de Starbucks in en bestel een latte caramel. Zodra ik het heb loop ik de winkel uit en loop naar een rustig bankje. Ik kijk uit over een meer en drink rustig mijn koffie op.
Na denk iets van een kwartier hier gezeten te hebben komt er iemand naast me zitten. Ik neem niet de moeite om te kijken wie het is. De gedachtes in mijn hoofd zijn te druk.
Liv en Jason. Jason wist dat ik haar wilde. Ik weet dat we niks hadden maar het klopt niet. Altijd is zij de enige voor mij geweest en dat weet hij. Hij had het op z'n minst kunnen vertellen.

Er word een hand op mijn schouder gelegd en ik schrik op uit mijn gedachten. Ik kijk opzij maar spring van de bank als ik zie wie het is. 'Ik kan de politie bellen voor stalken.' Ze krijgt enkel een lach op haar gezicht. 'Jakie hoe is het met je?' 'Rot op!' 'Jake doe is aardig.' 'Amber ik meen het. Rot. Op.' 'Jeez wat heb jij?' 'De laatste keer dat wij elkaar zagen was ik bijna iedereen kwijt.' 'Dat is gebeurd. Let it go!'
Ik rol met mijn ogen en steek mijn handen in mijn zakken. 'Wat wil je?' zucht ik. 'Gewoon even praten. Het zag er niet echt uit alsof je hier voor je lol zat.' Ik haal mijn handen door mijn haar en laat mezelf dan naast haar op het bankje neervallen. 'Vertel het me.' zegt ze zacht. Ik kijk haar aan maar zeg niks. 'Jake kom op.' 'Laat me met rust. Wat doe jij hier?' 'Ik ben op bezoek bij mijn ouders.' Ik knik licht met mijn hoofd. 'Zeg het gewoon. Wat doe je moeilijk. Het is niet...' 'Liv en Jason hebben gezoend.' kap ik haar af midden in haar zin. Ze grinnikt maar zegt niks.
'Laat maar.' 'Nee nee, zo bedoel ik het niet.' 'Tuurlijk.' 'Dus Liv is vreemd gegaan? Ik zou dat nooit doen.' Ze schuift dichter naar me toe en haat haar hand door mijn haar. Ik schuif van haar vandaan en kijk haar vol afschuw aan. 'Nee ze is niet vreemd gegaan.' 'Maar je zegt net..' 'Wij hadden nog niks. Het gaat erom dat hij mijn beste vriend is.' Ze knijpt haar ogen bedenkelijk samen. 'Maar nu hebben jullie ruzie?' Ik haal mijn schouders op.
Weer schuift ze dichter naar me toe. Ik kijk haar niet aan. Ze legt een hand op mijn wang en draait mijn hoofd naar haar toe waardoor ik haar wel aan moet kijken. 'Ik zal jou altijd trouw blijven.' fluistert ze. Haar lippen komen dichter bij de mijne. Ik voel haar warme, frisse adem over mijn gezicht blazen. Enkele millimeters zijn onze lippen van elkaar verwijderd. Ik schrik overeind en kijk haar aan. 'Ik hou van Liv.' Dat gezegd te hebben zou ik mijn capuchon over mijn hoofd en loop weg.

In een hoog tempo loop ik terug naar haar huis. Gelukkig is het niet zover lopen.
Na een paar minuten snel gelopen te hebben loop ik haar garage weer in. Ik doe de capuchon van mijn hoofd en loop de woonkamer in. Iedereen staat bij elkaar. Liv is de eerste die zich naar me toe draait. Ik kijk haar kort aan maar loop dan door de kamer naar boven. Ik hoor zachte voetstappen achter mij aan lopen. Ik pak snel een boxer en loop dan de badkamer in. Achter me draai ik de deur op slot en draai de douche aan.
Snel kleed ik me uit en laat de warme stralen over mijn lichaam heen lopen. Een ontspannend gevoel komt niet. De gedachtes aan vandaag, aan net met Amber blijven maar door mijn hoofd spoken.
Ik draai de douche uit en trek de schone boxer aan en de broek die ik net aan had. Ik moet nog even een shit pakken.

Met een ontbloot bovenlijf loop ik de kamer in en trek een shirt uit de kast. Terwijl ik het aantrek draai ik me om naar het nachtkastje om mijn telefoon te pakken. Maar dan zie ik Liv op bed zitten, met mijn telefoon in haar handen.

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu