Part 36

4.3K 108 3
                                    

• POV Liv •

Ik loop de groep voorbij die mij met grote ogen aankijken. Ik plof op de bank en kijk hun dan vragend aan. Ze doen net alsof ze de president hebben gezien. 'Wat?' 'Je trok aan haar haar en sloeg haar alsof het niks was.' zegt Emma met een lach in haar stem. 'Het was toch ook niks. Ze had het verdiend. Ik zal jullie even helpen herinneren dat ik mensen heb moeten vermoorden. Dit is niks.' ligt knikken ze. Emma loopt naar me toe en ploft naast me neer. 'Maar goed dat maakt allemaal niet uit. Nu we weten hoe het echt in elkaar zit. Hoe zit het tussen jullie?' De jongens staan met z'n 3 op een rijtje en kijken elkaar niet aan. Ze wiebelen wat op hun voeten en geven allemaal geen antwoord. 'Oh kom op. Jullie delen lief en leed met elkaar sinds jullie 16 zijn. Stel je niet zo aan en word weer vriendjes.' Ze kijken me alledrie aan met twijfel in hun ogen.

Jake is uiteindelijk de gene die het voortouw neemt. 'Guys, ze heeft gelijk. Ik weet dat ik fout zat en jullie hadden al het recht om te geloven dat Claire mijn vriendin was, maar zoals jullie nu weten is ze dat niet en is ze dat nooit geweest. En ik had Luc nooit een klap moeten geven. Het spijt me.' 'Ey man, het spijt ons ook.' Ze geven elkaar een bro hug en kijken ons dan weer aan alsof er niks is gebeurd. Emma en ik draaien onze hoofden naar elkaar toe en barsten dan in lachen uit.
Als we zijn uitgelachen kijken we de jongens aan die ons met grote ogen aan staan te staren. 'Ach dat snappen jullie toch niet.' zegt Emma. Ze halen hij schouders op. Luc loopt dan naar ons toe en laat zich zelf naast Emma op de bank vallen. Jason doet hetzelfde maar dan naast mij en Jake gaat in de stoel zitten.

'En nu?' vraag ik dan. 'Nu blijven we met z'n alle hier en gaat Jason Sophie uitnodigen.' zegt Emma dan simpel. Jason komt naast mij in beweging en stuurt Sophie een berichtje. 'Ze komt eraan.' zegt hij na 2 minuten. 'Mooi. Ik ga pizza bestellen!' Emma staat op van de bank en loopt de keuken in. Er heerst een stilte in de kamer en het word langzaam ongemakkelijk. 'Dus jij een Sophie zijn erg serieus he?' vraagt Jake dan aan Luc. Ik draai mijn hoofd naar Jason. Hij schrikt op uit zijn gedachten en kijkt Jake dan met open ogen aan. Voor een paar seconden glijden zijn ogen af naar mij maar dan kijkt hij weer naar Jake. 'Ja man, ik denk het.' licht knikt Jake. Ik voel Jason zijn ogen op mij branden maar ik frunnik wat aan mijn handen. Minuten lang zitten we in stilte. Waar Emma blijft weet ik niet. Maar dan ineens gaat de deurbel. Jason staat op en loopt naar de deur. Al snel vult de vrolijke stem van Sophie de stilte in het huis. Vrolijk komt ze de kamer binnen wandelen. Zodra ze mij ziet stormt ze op me af en duikt in mijn armen. Ik grinnik en laat haar dan weer los. Ze laat zich naast me neervallen en kijkt de kamer rond. 'Heey guys!'  'Yo!' zeggen Luc en Jake in koor. 'Oh heey, volgens mij hebben wij nog niet echt goed kennis gemaakt.' meteen staat ze weer op en steekt haar hand uit naar Jake. 'Jake.' zegt hij simpel. 'Sophie.' Zodra ze weer zit richt ze zich op mij. 'Meid. Ik snap wel wat je in hem zag.' zegt ze dan met een grijns. 'He! Ik sta hier hoor.' zegt Jason dan terwijl hij naar Sophie loopt en naar zichzelf wijst. 'Schat weet ik toch. Maar toch.' zegt ze dan. Ik grinnik dan en kijk naar Jake die mij met een grijns aan zit te staren.
'Ey kijk me niet zo aan. Ik had die meiden ook niet bij je weg kunnen halen.' zeg ik wijzend naar hem. Onschuldig heft hij zijn handen. 'Maar je moet niet ontkennen dat je het leuk vond.' zegt hij dan mompelend. Grijnzend kijk ik hem aan. 'I know. Ik hou ervan om mensen pijn te doen.' zeg ik dan. Meteen schrikt Sophie en kijkt me dan vragend aan. 'Lang verhaal.' zeg ik dan.
'Oh dag valt wel mee.' mengt Jake zich. Hij leunt met zijn onderarmen op zijn knieën en kijkt genietend toe. 'Ik neem aan dat je het verhaal van Claire inmiddels wel kent.' licht knikt Sophie. 'Het bleek allemaal een plan te zijn van een oude vriendin van ons. Liv kwam erachter en is meteen hier heen gegaan maar ja ik was haar voor en had de meiden hier mee naartoe genomen. Ze wilde niks toe geven tot Liv heg hardhandig maakte.'
Sophie kijkt me met open ogen aan. 'Wat? Ze hadden het verdiend.'
————
So Guys! Vandaag ga ik op vakantie. Wanneer ik een volgend deel post weet ik niet. Als ik WiFi heb natuurlijk snel maar ik weet het niet. Bye Xx

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu