Part 6

4.7K 109 1
                                    

• POV Liv •

Ik wil hem zeggen dat Jelle en ik niks hebben. Dat ik Jake ontzettend mis. Dat ik niemand ander wil dan hij. Maar er komt geen geluid uit mijn mond. Hij zet een kleine glimlach op zijn lippen. Hij staat op en steekt zijn hand uit. Ik pak 'm aan en hij trekt me omhoog. Samen lopen we terug. Nog steeds mijn hand in de zijne. Iets wat ik in al die jaren heb gemist. Ik heb hem gemist.
Niemand zegt wat. Als we het pad oplopen en voor het café staan, komt de rest van de groep naar buiten. Snel laat hij mijn hand los. Jason krijgt een lach op zijn gezicht. Ik kijk snel weg. 'Shut up!' zegt Jake geïrriteerd. Ik loop naar Emma en geef haar een knuffel. Ze kijkt me vragend aan maar ik schud enkel nee. Ik laat haar los en loop naar binnen. En geef een blik op de klok en zie dat het al 16.00 uur is. Ik gooi mijn schort op de keuken en pak mijn spullen bij elkaar. Iedereen staat nog buiten maar ik geef ze geen aandacht. Met grote passen loop ik door naar mijn auto. 'Liv wacht!' Net als ik in wil stappen word ik geroepen. Ik draai me om en zie Luc op me af komen rennen. 'Wat is er?' 'Niks.' 'En nu de waarheid. Ik ken je.' 'Luc ik heb een afspraak. Kom vanavond langs dan leg ik het wel uit. Nog steeds het zelfde adres.' Hij knikt en trekt me dan in zijn armen. Meteen voel ik dat ik tot rust kom. Alle adem die ik blijkbaar inhield adem ik uit. Hij laat me los en kijkt me aan. Hij pakt mijn hoofd en drukt een lange kus op mijn voorhoofd. Als hij los laat lach en en stap dan in. In start de motor en rijd weg.
———-
Ik loop naar binnen. Meteen naar Jelle zijn bureau. Hij zit achter zijn computer en ziet me niet aan komen. Ik plaats mijn handen op zijn schouders en lees mee. Snel klikt hij de informatie weg en draait zich om. Hij krijgt een lach op zijn gezicht. 'Ik kom een verklaring afleggen. Ik moest me melden bij ene agent Porter.' 'Aangenaam. Zeg maar Jelle. Volgt u mij.' Ik lach en loop achter hem aan. Hij loopt een kamertje in en schuift een stoel naar achter. Ik neem plaats en de stoel word aangeschoven. Hij komt tegen over mij zitten. 'Vertel maar alles wat er gister is gebeurd.'
Ik vertel alles. Van wat ik van de politie moest doen tot aan wat het met me deed en wat ik zelf heb gedaan.
Als ik klaar ben kijk ik op mijn telefoon en zie ik dat ik 45 minuten bezig ben geweest. En dat terwijl de politie alles al wist. Ik sta op en geef Jelle een knuffel. 'Ik ga naar huis. Ik zie je snel weer.' Hij laat me los en ik ga snel het kamertje uit. Ik zeg een paar mensen gedag die me vaag bekend voor komen en loop naar mijn auto. Ik stap in en besluit om snel langs de maccie te rijden. Ik heb echt geen zin meer om te koken. Ik pak de mac-drive. Als ik mijn bestelling heb rijd ik naar huis. In open de deur en trap mijn schoenen uit. Ik plof op de bank en pak mijn telefoon.

Ik: ik ben thuis. Kijk maar hoe laat je komt.
Luc : ben er met een kwartier!

Ik gooi mijn telefoon naast me neer en zet Netflix aan. Ik zet me serie aan en wacht tot Luc komt. Echt tijd om wat te kijken heb ik niet wang Luc is er al sneller dan verwacht. Snel zet ik de tv uit en open de deur. Hij loopt langs me heen en ploft op de bank. Ik pak 2 glazen cola en ga dan naast hem zitten.

'Vertel.' Ik zucht en kijk hem aan. '3 jaar lang heb ik hem niet gezien. 3 jaar lang heb ik hem moeten missen. Eindelijk dacht ik dat ik over hem heen was en nu staat hij voor me neus.' 'Wat ga je eraan doen?' 'Niks. Ik weet niet eens of ik hem wel echt nog leuk leuk vind. Ik zie het wel. Wie zegt dat hij mij leuk vind? En misschien zie ik hem hierna niet eens meer.' 'Ik ken Jake. Jake heeft in 3 jaar tijd geen 1 relatie meer gehad. Toen hij jou had kon hij echt niet over je ophouden. Ik heb hem nog nooit zo vrolijk gezien. Nu is hij terug, heeft hij jou niet en zie ik meteen een andere Jake. Geloof me maar als ik zeg dat jullie bij elkaar horen.'
Ik voel mijn wangen rood worden en zeg niks.
'Maar hoe gaat het met jou?' 'Goed. Ik woon samen met Emma. Ze is nog steeds de beste!' Ik krijg een lach op mijn gezicht.
————-
Na lang zo te hebben gezeten gaat Luc naar huis. Ik sluit de deur achter me en loop naar de badkamer. Ik zet de douche aan en stap eronder. Ik neem een lange douche in de hoop om iets tot rust te komen, maar het lukt niet echt. Ik zucht en stap er dan maar weer onder vandaan. Ik kleed me snel aan en loop naar de slaapkamer. Snel check ik mijn social media maar leg dan mijn telefoon weg. Ik probeer wat slaap te vatten. Na ongeveer 4 uur wakker te hebben gelegen worden mijn ogen zwaar en val ik in een onrustige slaap.

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu