Part 68

2.9K 89 0
                                    

• POV Jake •

Ik slenter naar boven. Waar Liv blijft weet in niet. Ik open haar slaapkamerdeur en laat me op haar bed vallen. Ik pak mijn telefoon erbij en zucht.

Liv doet raar de laatste tijd. Ik weet niet wat er aan de hand is. Misschien heb ik wat gedaan, misschien niet. Ik weet het niet. Als ik ernaar vraag reageert ze fel.
Ik wil Liv. Wat ze ook doet, welke bui ze ook heeft, ik wil haar. Ik zou haar altijd willen. Ik hou van haar en dat zou ik altijd blijven doen.

Ik scroll door een pagina met ringen. Door middel van een ring word het misschien duidelijk dat ik haar wil. Dat ik echt van haar houd. Ze weet dat ik van haar hou maar dit is gewoon zekerheid. Dan kunnen we eindelijk al dat gedoe met Amber enzo achter ons laten.

De deur word open gedaan maar ik geef er geen aandacht aan. Ik voel het bed naast me inzakken. In een reflex draai ik mijn hoofd om. Liv. Meteen doe ik mijn telefoon uit. Vragend kijkt ze me aan maar ik reageer er niet op. Ik kom overeind en duw haar omver zodat ik boven op haar lig. Een prachtig geluid vult de kamer en een grote lach is duidelijk van haar gezicht af te lezen. Ik lach klein naar haar. Ze legt een hand op mijn wang en kijkt me onderzoekend aan. 'Wat is er?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. Ik druk een kus op haar lippen. Een zachte, lange kus. Vol liefde. Mijn hart gaat sneller kloppen maar ik trek terug. Liv is degene die de stilte verbreekt.

'En nu ga je me vertellen wat er is.' Ik rol met mijn en ik ga van haar af. Ze gaat rechtop zitten en ik voel haar ogen op me branden maar ik ontwijk het. 'Je doet raar.' zegt ze zacht. Langzaam voel ik dat ik geïrriteerd word.
'Ik doe raar? Je komt thuis met pizza maar je zit somber voor je uit te staren. Jij zegt dat er niets aan de hand is maar je liegt en dat was te zien vanaf een kilometer afstand. Dan ga je die dozen weg gooien maar je blijft een kwartier weg. En ik doe raar?'
Ik merk dat ze schrikt maar ik kijk haar nog steeds niet aan.
'Ik kom binnen en je drukt je telefoon meteen uit. Je ontwijkt mijn oogcontact en praat achterlijk fel tegen me. Ja, je doet raar.' Nu kijk ik haar aan. Ik blijf stil. Geen idee wat ik moet zeggen. Dan stapt ze van bet bed af en gaat ze weg.

Ik zucht en laat me achterover vallen met mijn handen in het haar. Ik pak mijn telefoon er weer bij en beschieting mijn aankoop. Ik wil haar. Ook al hebben we ruzie. Ik wil Liv. Ik hou van Liv.
——-
De uren gaan voorbij en Liv heb ik niet meer gezien.
Ik loop de badkamer uit en ga in bed liggen. In heb geen idee hoe laag het is kaar ik ben kapot. Ik trek mijn joggingbroek nog even goed en ga dan onder de dekens liggen. Ik leg mijn handen op mijn ontblote borst. Ik sluit mijn ogen en meteen voel ik de slaap toenemen.
Dan word met een hoop lawaai de deur open gedaan. Ik open mijn ogen en draai mijn hoofd langzaam naar de deuropening toe. Ik ga ervan uit dat het Liv is maar daarentegen zie ik Niels staan. Vragend kijk ik hem aan en langzaam kom ik overeind. 'Wat is er?' Hij zegt niks en hij loopt op me af. Hij komt op bed zitten en duwt een papiertje in mijn hand.

Ik moest. Met de ketting erbij.

Mijn adem stokt en ik voel mezelf wit weg trekken. 'Waar is ze heen?' weet ik fluisterend uit te brengen. 'Geen idee. Ze kwam een paar uur geleden naar beneden. Ze ging even weg. Ze is niet meer terug gekomen.'
———-
Song : I miss you ( acoustic piano ) -> Clean Bandit ft. Julia Michaels

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu