Part 4

4.6K 111 0
                                    

• POV Jake •

'Wakker worden!' Ik schiet vol schrik omhoog door de 2 lichamen die bovenop mij liggen. Verwilderd kijk ik om me heen en zie dan 2 achterlijk blije jongens op mijn bed zitten. 'Godver! Hoe de fack komen jullie binnen?!' zeg ik geïrriteerd. 'Met de sleutel.' zegt Luc simpel. 'Welke sleutel. 'Die jij ons gegeven heb.' Ik trek alleen een wenkbrauw op. Ik heb ze helemaal geen sleutel gegeven. 'Oke.... het kan zijn dat we gister een reserve van jou hebben gevonden en er toen een paar bij laten maken zodat wij ook een sleutel hebben.' lacht Jason. Een glimlach kan ik niet onderdrukken en ik laat mezelf weet achterover vallen.

'Ik dacht het ff niet slaapkopje! Eruit!'
Ik word omhoog getrokken. Boos kijk ik ze aan. Niet dat het helpt want ze barsten in lachen uit. Ik zucht en ga dan maar uit bed. 'Serieus het is 11.00 uur!' Zeg ik terwijl ik naar mijn kast loop. Ze grinniken enkel wat. Ik pak wat kleren en loop dan naar de badkamer. Snel stap ik onder de douche en was mezelf snel. Ik stap er weer onderuit en kleed mezelf aan. Ik poets mijn tanden en doe mijn haar in model. Ik loop de badkamer uit en doe snel mijn shirtje aan. Ik loop de kamer in en ruik dat er gekookt word. Verbaast steek ik mijn hoofd om de hoek en zie Emma vrolijk in de keuken staan. Ik lach en loop naar der toe. Simpel druk ik een kus op haar wang. 'Goedemorgen.' 'Heey!' zegt ze vrolijk. Ik lach en draai me om naar de eettafel die vol staat met eten. 'Komt er een weeshuis op bezoek.' lach ik. 'Ha ha. Grappig.' zegt ze droog. Ik grinnik en loop naar de jongens die op de bank zitten. Ik plof naast ze neer en luister naar hun gesprek. Het gaat alleen nergens over. Ik zucht en pak mijn telefoon. Ik scroll wat door Instagram maar zie niet echt wat boeiends. 'Eten!' Meteen staan we alle 3 op en springen aan tafel.
————
Ik ruim af terwijl de rest op de bank zit. Ik heb toch niet echt wat beters te doen. Ik zet alle afwas in de vaatwasser en de redt zet ik terug in de koelkast en kastjes. Het is 12.00 uur en ik heb geen idee wat we vandaag gaan doen. Het is 3 jaar geleden dat ik hier voor het laatst was misschien dat ik de buurt weer ff ga verkennen. Ik die de klep van de vaatwasser dicht en zet hem aan. Ik plof op de bank en kijk de rest aan die allemaal naar hun telefoon staart. Emma op instagram, Luc een serie en Jason zit druk te appen. 'Guys wat gaan we doen?' zeg ik verveeld. 'Het is mooi weer. Zullen we strand doen?' zegt Jason. Ik knik ja en zie de rest ook knikken. 'Ik pak mijn spullen en dan halen we jullie spullen en dan rijden we door?' ik kijk ze vragend aan maar ze knikken enkel. Ik sta op en snel naar de slaapkamer. Ik trek een zwembroek aan en pak een handdoek en de andere nodige spullen. Ik prop het in een tas. 'Gaan we met mijn auto of die van jullie?' 'Jouwe!' hoor ik Jason schreeuwen. Ik gris mijn autosleutels mee en sta bij de deur. 'Komen jullie dan?' Nog geen 2 seconden later staan ze met z'n 3 naast me. Ik open de deur en wacht tot iedereen naast me staat. Ik draai de deur op slot en loop naar mijn auto. 'Je lult als je nu gaat zeggen dat dat jou auto is!' Ik grinnik maar zeg niks. Ik druk op het knopje en open het. De kofferbak gaat open en ik leg mijn spullen erin. Luc en Jason staan me met open mond aan te kijken en Emma lacht hard. 'Gast dat is een facking BMW X5!' 'Tja een schadevergoeding komt toch nog van pas!' Lach ik en stap ik. Snel stapt de rest ook ik en ik rijd naar hun appartement. 'Wonen jullie met z'n 3?' 'Nope Jason hoort alleen te wonen maar hij is 24/7 bij ons dus al zijn shit ligt ook bij ons.' Ik lach en rijd door.

3 jaar geleden ben ik hier 2 keer geweest. Verder nooit. Ik ben de enige die weg is gegaan. Hun 3 zijn allemaal hier gebleven om te werken. Emma heeft hier een studie gevolgd ent als Liv. Liv hoefde in principe niks te doen. Ze heeft geld genoeg. Maar toch. Waar ze nu is of wat ze doet. Ik heb geen idee. Ik zucht en denk er niet meer over na. Ik stop voor het appartement en ze stappen uit. Ik wacht ik de auto
————
Het is 13.15 uur als ik de parkeer plaats oprijd. Het is nu 26 graden dus het valt op zich wel mee. Ik stap uit en pak mijn spullen uit de auto. We lopen het strand op  en ik dump mijn tassen. Ik leg een handdoek op het zand en ga erop zitten. 'Jake mee komen!' Word er geroepen over het strand. Ik lach en ren dan achter de jongens aan de zee in. Ik heb dit zo gemist! Ze duiken voor mij de zee in en ik doe het zelfde. Als ik boven kom draai ik me om naar de kustlijn. Overal zijn strandtenten die vol zitten met mensen. Ik draai me om naar de jongens die ook niks tegen elkaar zeggen. Ik zie dat Emma aan komt lopen. Luc rent het water uit en tilt haar in 2 soepele beweging op. Ze gilt maar Jason en ik beginnen hard te lachen. Met Emma in zijn armen duikt hij het water in. Na al due jaren zijn ze nog steeds zo leuk samen.

'Hoe zit het eigenlijk met jou?' vraag ik aan Jason met opgetrokken wenkbrauwen. Hij haalt enkel zijn schouders op. 'No girl, no stress.' zegt hij enkel. Ik kijk hem vragend aan maar hij geeft er geen aandacht aan.

Na lang te hebben gezwommen gaan we naar de handdoek. Daar liggen we minstens een half uur. 'Zullen we wat drinken gaan halen?' vraagt Jason. Ik pak mijn telefoon en kijk hoe laat het is. 14.15 uur. Iedereen staat al op om zijn spullen te pakken. Ik trek mijn shirt aan en doe mijn handdoek ik de tas. Samen lopen we weg. 'Dit tentje?' vraagt Jason. Iedereen knikt. 'Geef mij de tassen maar. Dan zet ik die ff in de auto.' Iedereen geeft de tassen en ik loop snel naar de auto. Ik dump alles in de kofferbak en loop weer terug. Als ik het terras oploop merk ik dat ik door enkele meiden word na gekeken maar ik geef er geen aandacht aan.

'Laat me raden. Deze sukkel hier is je vriendje?' Hoor ik zacht iemand zeggen als ik de tent inloop. Ik geef er geen aandacht aan tot ik zie het zijn. Jason en een meisje
'Heb jij een vriendin?' zeg ik meteen. Iedereen is stil en draait zich maar mij toe. Ik scan de groep af tot dat ik haar zie 'O mijn god...' is het enige wat ze zegt.

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu