• POV Liv •
Ik open mijn mond maar er komen geen woorden uit. Dan worden we verstoord door hard geklop op de deur. Verbaast kijk ik Jason aan maar hij haalt enkel zijn schouders op. Ik sta op en open de deur.
'Heey. Is Jason bij jou? We waren bij hem thuis maar hij was er niet.' Luc staat daar samen met Emma. Met lichte paniek in zijn ogen kijkt hij me aan. Ik stap enkel opzij. Snel loopt Luc naar binnen. Ik geef Emma een knuffel en sluit dan weer de deur. 'Sorry man. Van gister. Het was gewoon allemaal hectisch en kut.' 'Ey. Ik snap het. En ik kon bij Liv terecht dus alles is oké.' Ze geven elkaar een knuffel. Emma en ik staan er een beetje ongemakkelijk bij. 'Dus hoe is het met jullie.' vraag ik dan maar. 'Eigenlijk gaat het best goed. Ik bedoel als Jake zo is hoeft hij mijn vriend niet te zijn. Hij komt maar weer terug als hij de oude is.' zegt Luc dan simpel. Ik geef een knik. Er is niet echt iets wat ik kan doen.
'Ey. Zullen we anders naar het strand. Het is mooi weer en zo kunnen we ff alles loslaten.' zegt Emma dan vrolijk. 'Ja is goed.' 'Oké dan zien we elkaar bij het café. Oh en Jason. Vraag Sophie mee. Het word leuk.' Jason geeft enkel een ongemakkelijk lachje. Zodra Luc en Emma weer weg zijn kijk hij me aan. 'Wat? Vraag Sophie het word leuk.' 'Liv je geeft geen antwoord op mijn vraag.' 'Jase. Jij moet bij Sophie blijven. Tenzij je dat niet wilt. Maar jullie zijn leuk samen. En ik wil onze vriendschap niet verpesten.' zeg ik twijfelend. 'Je heb ook gelijk.' zucht hij dan. Met grote passen loopt hij op me af en neemt me in zijn armen. Hij drukt een lange kus op mijn kruin en laat me dan los. 'Dan zie ik je zo.' Met dat gezegd te hebben loopt hij weg. Hij sluit de deur achter zich en alle adem die ik blijkbaar inhield, blaas ik uit.Snel loop ik naar mijn kamer en pak een bikini uit de kast. Ik trek het aan, doe er snel een simpele outfit over heen. Ik loop terug naar tafel. Ik eet mijn ontbijt op, poets mijn tanden, maak een losse knot. In een tas doe ik nog de nodig spullen. Pak mijn autosleutels en ga dan naar mijn auto. Ik zet mijn tas op de bijrijdersstoel en rijd dan rustig naar het café
————
Als ik aan kom lopen zie ik dat iedereen er al is. Zodra Emma me ziet loopt ze met grote passen naar me toe en trekt me dan mee. Jason geeft me een kleine glimlach. Hij staat naast Sophie met zijn arm om haar middel. Ik glimlach terug en kijk dan naar de rest. 'Zullen we dan maar?' Enthausiast trekken Sophie en Emma me mee het strand op en Luc en Jason lopen rustig achter elkaar aan. Op het zand, niet te ver van de zee vandaan stoppen Sophie en Emma met lopen en leggen ze hun handdoeken neer. Ik volg hun voorbeeld en laat mezelf dan vallen. De jongens doen het zelfde. Snel kleden ze zich uit en rennen dan als een stel idioten naar de zee. Lachend kijk we met z'n 3 toe.'Dus Sophie vertel eens. Hoe hebben jij en Jason elkaar ontmoet?' vraagt Emma dan nieuwsgierig. Meteen draait ze zich om naar Sophie en ik doe het ook maar. Ook al heb ik dit verhaal al gehoord, maar dan onder andere omstandigheden... Meteen krijgt Sophie een grote ;ach op haar gezicht. 'Nou we waren dus op een feest en we waren allebei dronken. We zijn dus toen met elkaar naar bed gegaan en nu hebben we een relatie.' 'Oh wat cliche!' lacht Emma. Ik laat een zachte grinnik horen. 'Maar vertel jij dan. Hoe heb je Luc ontmoet?' 'Nou we zaten dus bij elkaar op het internaat en het bleek dus dat hij mij leuk vond. Hij wilde me mee vragen naar het feest maar hij durfde niet. Toen heeft Liv hier hem overgehaald en nu zijn we na 3 jaar nog steeds samen.' 'En dat van jou is niet cliche zeker?' lacht Sophie. Weer grinnik ik. 'En Liv vertel jij eens. Hoe zat het eigenlijk tussen jou en Jake.' 'Pff. Ik kwam midden in het jaar naar het internaat en toen ben ik bij Jake op de kamer gezet. Niet dat we daar blij mee waren maar goed. Beetje bij beetje kwam ik hem beter te leren kennen en uiteindelijk, nadat hij het zo vaak had verpest, kregen we een relatie.' 'Je zegt het met een twinkel in je ogen. Waarom is het uit?' 'Heb ik je dat nooit verteld?' snel schud ze haar hoofd. 'Oh. Hij ging studeren in Florida en ik bleef hier.' zeg ik dan simpel. 'Maar hij is weer terug. Waarom zijn jullie da niet bij elkaar. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel ik ken hem niet, maar hoe je over hem sprak, en kwa uiterlijk passen jullie perfect bij elkaar.' ik krijg een brede glimlach op mijn gezicht. 'Nou,' zucht ik. 'Omdat Jake officieel iets met die Claire heeft.' 'Je lult.' mengt Emma zich. 'Ik ken Jake, en ik ken hem goed maar dat had ik niet verwacht.' 'Em dat heeft Luc je toch al verteld.' 'Kan. Ik ben erg afgeleid geweest doordat je ex mijn vriend een klap heeft gegeven.' Ik grinnik, ze heeft gelijk. 'Maar ff serieus. Ik mag die Claire niet.' 'Too!' 'Nou ik denk dat er iets niet aan die bitch klopt.' zeg ik dan terwijl ik achterover leun.
'Waar hebben jullie het over?' Luc en Jason ploffen ook op een handdoek. 'Over een bitch van een Claire.' antwoord ik vrolijk. Jason en Luc moeten grinniken en ook ik krijg een lach op mijn gezicht. 'Nee maar ik zweer het je. Er klopt iets niet aan die Claire en ik kom er nog wel achter.'
————
Song : Psycho -> Post Malone ft. Ty Dolla $ign
JE LEEST
I want you 2
RomansHet verhaal gaat verder. Lees hoe het ju met Liv en Jake gaat. Zijn ze nog steeds samen? Wat hebben ze gedaan in die 3 jaar? Hoe zit het tussen Liv en Jelle? Wat doet Liv als het blijkt dat niks is wat het lijkt? Lees het nu! Wel eerst deel 1 leze...