Part 69

2.9K 79 1
                                    

• POV Liv •

De moeite om aan te bellen neem ik niet. Ik gris de reserve sleutel achter het lampje naast de deur en steek die in het slot. Hij licht dus nog altijd op dezelfde plek. Net zoals vroeger. Ik open de deur en meteen hoor ik gedempte geluiden vanaf boven komen. Ik sluit de deur, steek de sleutel in mijn kontzak en loop maar boven. Ik open zijn slaapkamer deur en meteen schrikt Bart op. Daar zit hij. Met een ontbloot bovenlijf en een half naakt meisje. Op zijn bed.

'En jij maar zeggen dat je mij wilt.' zeg ik fel. Meteen schrikt hij op. Zijn gezicht staat even vol schrik maar meteen daarna krijgt hij een grijns. 'Dus je meende wat je zei?' 'Wat bedoel je?' 'Het is uit.' 'Ja.' fluister ik. 'Ik kon het risico niet nemen.' Hij komt overeind en draait zich om maar het meisje. 'Kleed je aan en verlaat mijn huis.' Een verbaasde blik neemt haar gezicht over. Ze rolt met haar ogen, grijpt haar kleren bij elkaar en staat op. Ze geeft Bart een harde klap in zijn gezicht en loopt dan heupwiegend zijn kamer uit. Hij wacht tot hij de klap van de voordeur hoort en draait zich dan naar mij om. Hij zet een grote stap naar voren en pakt mijn handen.
'Dan kunnen wij eindelijk samen zijn.' fluistert hij. Ik trek mijn handen los en zet een grote stap naar achter. 'Zo werkt het dus niet. Ik hou van Jake!' Hij zet stappen naar mij toe maar ik zet stappen naar achter. Tot ik de muur raak. Hij drukt zijn lichaam tegen de mijne en ik kan geen kant op. Hij kijkt me intens aan. Dan word het oogcontact verbroken door mij. Ik draai mij hoofd hard weg omdat Bart mij zojuist een klap heeft gegeven. Ik grijp van schrik naar mijn wang en kijk hem boos aan. Tranen vullen mijn ogen. Ik hef mijn been en trap hem tussen zijn benen. Hij valt van pijn op de grond. Ik geef hem nog een harde trap tegen zijn ribben en ren het huis uit.
Ik spring in mijn auto en rij vol gas weg.
———
Ik gooi mijn sleutels op tafel en knip het licht aan. Ik ben weer terug in mijn appartement. Ik laat mezelf op de bank vallen. Voor het eerst haal ik mijn handen over mijn gezicht, in een poging om het trekkende gevoel van mijn opgedroogde tranen weg te halen maar het lukt niet. Ik geef het op een haal een keer diep adem.
Dan voel ik mijn telefoon in mijn zak. Ik vis hem uit mijn zak en zet het ding voor het eerst vandaag aan. Even blik ik op de klok. 23.00 uur. Damn. Ik blik weer terug want het ding in mijn hand begint hevig te trillen.
- 879 gemiste berichten
- 226 gemiste oproepen
Globaal lees ik alle berichten maar ik sla niks op. Het is toch allemaal het zelfde. 'Waar ben je?' 'Waarom heb je het uitgemaakt.' dat soort dingen. Ik zucht en druk mijn telefoon weer uit.

Ik gooi hem op mijn salon tafel en laat het daar liggen. Ik loop naar mijn slaapkamer en pak een simpel setje kleren uit mijn kast en strompel naar mijn badkamer. Ik zet de douche aan en kleed me uit. Ik stap eronder en meteen vertrekt het trekkende gevoel van mijn gezicht maar de ontspanning komt niet. Ik voel mezelf leeg. Als ik over een week niks meer heb gehoord van Bart ga ik terug. Maar Jake wil met toch niet meer. Niet nadat ik zomaar ben weg gegaan. Niet nadat ik hem heb verlaten terwijl we een meningsverschil hadden wat begon te lijken op een heftige discussie. Ik probeer de gedachtes van me af te schudden maar het lukt niet. Ik draai de douche uit en droog me af. Ik stap in de joggingbroek en trek de trui van Jake over mijn hoofd. Ik doe geen moeite om mijn haar te borstelen en doe het snel in een losse knot. Ik open de badkamer en wil naar mijn slaapkamer lopen als ik word tegengehouden door een gedaante die voor het raam staat. Door het silhouet heb ik meteen door wie het is. Hij heeft door dat ik achter hen sta en draait zich met een grote grijns om.
'Goede avond, lieverd.'
————
Song : Human -> Christina Perri

I want you 2 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu