Mery šla za Maxem do pokoje.
M: ,,Maxíku." pohladila ho po hlavě. Max se vzbudil.
M: ,,Jak ti je?"
Ma: ,,Špatně."
M: ,,No tak zůstaň doma."
Max přikývl.
Ma: ,,Mamí?"
M: ,,Co je?"
Ma: ,,Já bych se chtěl omluvit za to jak jsem se choval. Promiň."
M: ,,Nic se neděje a s taťkou já promluvim. Je pravda, že to už malinko přehnal. Taťka jak je nemocnej, tak reagoval jinak, než bych reagovala já. On za to trošku nemůže. Tak se ho neboj jo?" usmála se Mery.
Ma: ,,A co má taťka za nemoc?" pousmál se Max.
M: ,,Trpí BAP,bipolární afektivní porucha. To znamená, že má období, kdy je hodně energickej, věří si a vypadá to jako kdyby byl namyšlenej nebo tak. A v tý druhý fázi, tak má úzkosti, deprese, jenom polehává a je unavenej. Víš?" zvedla se Mery z postele.
Ma: ,,Aha. A bolí ho to?"
M: ,,No jak kdy." pousmála se Mery. Nechtěla Maxovi říkat pravdu a šla do kuchyně.
Bylo odpoledne a David přišel domu z práce.
D: ,,Ahoj." usmál se a dal Mery pusu.
M: ,Ahoj." usmála se i Mery.
Lucka šla ven s kamarádama.
M: ,,Daví?"
D: ,,Copak? Děje se něco?"
M: ,,No jak se to vezme." řekla Mery a zavřela dveře do kuchyně. ,,Hele já vim, že tě Max naštval, ale bojí se tě."
D: ,,Proč?"
M: ,,Víš jak mu muselo být? Dostal tak jako nikdy a Lucka tě taky štvala, ale nikdy ne tak, že si na ní vzal vařečku."
D: ,,Jo já vim, přehnal jsem to, ale zase mě fakt vytočil."
M: ,,Já vim." pousmála se Mery a dala mu pusu. ,,Tak za nim běž. Mě se omluvil a určitě se omluví i tobě."
D: ,,Já za nim jdu." řekl David a šel za Maxem do pokoje. Max si hrál na telefonu a jakmile viděl, že jde David, tak to rychle schoval.
D: ,,Nemusíš to schovávat." pousmál se a šel si sednout k Maxovi na postel. Natahoval k němu ruku a Max se skrčil.
D: ,,Ty se mě bojíš?"
Max nic neřekl a začala mu téct jedna slza za druhou.
David ho pohladil po vlasech.
D: ,,Nemusíš se mě bát, byl jsem naštvanej a ulítli mi nervy. Mrzí mě to. Nechci to svádět na to, že mám BAP, ale prostě reaguju jinak než bych normálně reagoval.Víš?"
Ma: ,,Jjo..Mmě to taky mrzí, promiň." zvedl se Max. David ho objal.
D: ,,Dobrý?"
Ma: ,,Jo. Promiň."
D: ,,Už je to dobrý. Jak ti je?"
Ma: ,,Špatně."
Daneček začal bouchat na dveře.
Da: ,,Tata." plácal ručičkama do dveří.
M: ,,Ty chceš za tatínkem?"
Da: ,,Jo."
Mery otevřela dveře a Daneček běžel k Davidovi. David si ho na sebe posadil. Daneček viděl, že Max brečel, vyndal si dudlík z pusinky a podával ho Maxovi.
Da: ,,Ňa."
Maxík ho poladil po vláskách.
Ma: ,,Jen si ho nech Daníku. Jsi hodnej." usmál se na něho.
D: ,,Ty si zlatíčko Daníku." usmál se na něho David a dal mu pusu do vlasů.
Daneček slezl z Davida na postel a doplazil se k Maxovi, pohladil ho a objal ho. Max ho taky objal.
D: ,,Daníku pojď necháme brášku odpočívat." vzal ho David a dal ho na zem. ,,Daníku, kde máš muchláčka?"