Malfoytól legalább mindenkinek nyugta volt a kviddicsmeccset követően, de ahogy közeledett Csikócsőr újabb tárgyalása, ismét az idegeire ment annak, aki hagyta. Severusék tőle tudták meg, hogy az utolsó vizsga napján bonyolítják le az utolsó tárgyalást. A vizsgahét kezdetével a fiú el is határozta, hogy a legendás lények vizsgáján megkérdezi Hagridot még egyszer, tehet-e valamit.
- Nagyon kedves vagy – mondta a vadőr búskomoran. – De sajnos nincs sok esély... hatodikán lesz az újabb tárgyalás. Küldenek egy hóhért is, szóval...
- De hát még el sem döntötték! – lepődött meg Severus.
- Valószínűleg ők már döntöttek. Ez csak formaság, tudod... azért köszönöm. Na, menj, sok sikert a vizsgádhoz.
Délután annyit méltatlankodott a hármas, amennyit csak lehetett, de persze ez nem segített senkin. Severus úgy határozott, Kecske Tónitól kér tanácsot, aki még hónapokkal az után is látogatta, hogy bejelentette távozását – a kérdésre egyébként mindig csak annyit felelt, hogy tudni fogják mind a ketten, ha eljön az ideje. Eddig csak a vizsgákról és a pályaválasztásról volt szó köztük, szóval arra nem utalt semmi, hogy ez az időpont mostanában következne be.
- Jaj, most éreztem, hogy nehéz volt belekerülnünk az álomba – rázta meg a fejét Severus, mikor Tóni kis házában találta magát.
- Ebben az időszakban ez mindig így van. Sok a fejedben a jegyzet.
- Az a jó. Szóval, most a hippogriffes ügyről lenne szó...
A fiú előadta a történetet.
- Mit gondolsz? Van erre valami jó tanácsod? Mert mi kifogytunk az ötletekből. Illetve nem is volt túlságosan használható, mert hát nekünk nincs közünk hozzá, mit tehetnénk...? De már csak Dracóért is megérné! Jó, lehet, hogy ilyen téren kicsit elszaladt velünk a ló a múltkori esetet látva, de a lányok biztos azt mondanák, megérdemelte. Jó, szerintem is. A vele kapcsolatos ötleten még agyalnom kell, de be akarom fejezni... jaj, bocs, elkalandoztam.
- Igen, azt látom – bólintott Tóni. – Na, Severus, ez valóban egy nehéz ügy, de tudod, hogy lehetetlen nincs. Csak kicsit több időbe kerül a megvalósítása.
- Ó! – csillant fel a fiú szeme. – Ez jól hangzik! Ezt használni fogom.
- Ha meg akarjátok akadályozni a hippogriff kivégzését, hagyományos módszerekkel nem fog menni, ez tény. De én úgy látom, hogy van már egy megoldás a fejetekben.
- Tényleg?
- Gondoljátok át újra. Rá fogtok bukkanni. Severus, nekünk ennyi volt mára. Nemsokára újra látjuk egymást.
- Szia!
Severus felébredt. Rögtön neki is állt készülődni, hogy minél hamarabb túl lehessen a vizsgáján (legalábbis ez képtelenség volt, mivel időponthoz kötötték, de ő erre gondolt), és megbeszélhessék a dolgot a húgával és Scarlett-tel.
- Tehát, beszéltem éjjel Kecske Tónival – fogott bele a fiú ünnepélyes hangnemben, mikor vacsora után letelepedtek a fiú ágyán. – Azt mondta, a megoldás már a fejünkben van, csak át kell gondoljuk a lehetőségeinket újra.
- Ó, hát... jó – bólintott lassan Raven, ismét nem tudva, mit kezdjen ezzel az információval. Megrázta a fejét. – Na, jó, szóval gondoljuk át újra.
- A megoldás már a fejünkben van – gondolkozott hangosan Scarlett. – Szóval már eszünkbe jutott? Az egyetlen, ami az eszünkbe jutott és nagyjából használható volt, hogy...
YOU ARE READING
Zivatar és napfény
FanfictionPerselus Pitont váratlanul felkeresi a mugli Fawn Frey két hónappal azután, hogy ő elvesztette Lily Pottert. A férfi megtudja tőle, hogy nővérének született két gyereke, azonban a szülők meghaltak, ráadásul halálfalók keze által. A későbbi roxforti...