56. fejezet: Severus gyakorol

16 2 0
                                    

   Severus ugyebár mondta, hogy a RAVASZ-ra szükséges varázslatokat „arra méltó" háztársain fogja gyakorolni. Erre el is érkezett az első alkalom. Szombat reggel nem lehetett nem meghallani, hogy Malfoy bandája a griffendélesek kviddicsedzését készül megnézni, az ő nyelvükön szabotálni. Severust ez rögtön meg is ihlette, és Ravennel utánuk lopóztak a lelátók mögé.

- Gyere – intett Severus Ravennek. – Tudok egy titkos utat.

Egy résen be tudtak bújni a lelátók alá, és valamivel arrébb Malfoyék helyétől fölkapaszkodtak, majd alulról bemásztak egy pad mögé, így már láthatták is a pályát és a nézőket.

- És most? – kérdezte Raven.

- Csak várj.

A griffendélesek zavartalanul edzettek, míg a mardekárosok mindenféle sértéseket kiabáltak nekik és elsősorban kiröhögték őket akkor is, ha csak meginogtak a seprűn. Egyik ilyen hangos röhögésnél Severus kidugta a pad mögül a pálcáját:

- Silencio!

És az összes mardekárosnak elment a hangja. Hirtelenjében ijedten mutogattak egymásra és a torkukra, egyik sem tudott megszólalni, amit látva Ravennek lett nevetőgörcse.

- Ez hibátlan – kapott elő Severus a zsebéből egy hosszú pergament, és kipipált rajta valamit.

- Milyen listád van? – kérdezte Raven.

- Összeírtam, miket kell gyakorolnom a vizsgára.

- Neked még erre is volt időd, kikeresgélni őket?

- Dehogy, körbejártam a tanároknál és megkérdeztem őket, mik a legesélyesebbek a RAVASZ-on. Amelyik nem ment annyira jól eddig, azokat írtam fel. Egy egész csoport elnémításával aztán semmi bajom nem lesz – vigyorgott.

- Hát, az a Mungóban mindenképp hatásos. Így is hagyod őket? Csak mert jó lenne. Nézd, már jelbeszéddel gyártanak összeesküvés-elméleteket...

- Nem hagyom így, mert a griffendélesekre fognak gyanakodni és megátkozzák őket.

Severus megszüntette a bűbájt, aztán gyorsan visszaosontak a kastélyba.

Hétfő reggel Tracey szólt a testvéreknek és Scarlettnek arról, hogy mit talált a Reggeli Prófétában: Umbridge főinspektor lett.

- Azt írja, aggódnak a szülők – mondta. – Ha szülő lennék, én most kezdenék aggódni.

- De ezeknek a szülőknek az a baja, hogy megkergültnek vélik Dumbledore-t – mondta Severus. – Azért lett hirtelen minden baj az iskolával.

- Amúgy meg a cikkről süt, hogy csak a minisztériumnak kedvező híreket hoz le – mondta Raven, miután elolvasta az írást. – A végén egy teljesen oda nem illő dologgal mocskolják be ezt a Marchbanks nevű minisztériumi boszorkányt. A vak is látja, hogy Dumbledore és a követői ellen hergelik a népet. De én kíváncsi vagyok, mit fog szólni Umbridge a többi órákhoz.

Severushoz egyedül gyógynövénytanra jött be a tanárnő, és éppen őt kérdezte meg az órákról. A fiú persze nem mulasztott el csodálatos nagybátyjáról is dicsérő szavakat mondani. Tracey legendás lények gondozásán és bájitaltanon látta, Ravenhez és Scarletthez viszont bejött asztronómiára, számmisztikára és rúnaismeretre is.

- Szerintetek ha gyakorolni akarunk közösen RBF-re meg RAVASZ-ra – mondta Scarlett később –, akkor arra is engedélyt kell most kérni?

Zivatar és napfényWhere stories live. Discover now