Severus első napja rögtön sötét varázslatok kivédésével kezdődött, így aztán szünetben Raven, Scarlett és Tracey rohantak hozzá a hírekért.
- Háát... nem rossz tanár, illetve gőzöm sincs, milyen tanár - mondta a fiú. - Merthogy olvastunk az óráján. Szerinte elmélettel meg tudjuk majd csinálni a RAVASZt. Én meg nem vagyok magolós. Úgyhogy lehet, hogy rajtatok kell majd gyakorolnom... dehogy! - kapott észbe. – Párbajozni fogok a szobatársaimmal.
- Azt ne csináld, ők csalnak - rázta a fejét Raven.
- A gonosz varázslók is csalnak. Így legalább arra is felkészülök.
- Ha te mondod.
- Én sem vagyok jó magolásban - mondta Tracey. – Nekem meg most lesznek RBF-eim.
- Majd akkor segítünk - vigyorgott Severus.
- Bájitaltanból meg sötét varázslatok kivédéséből mindenképp szeretnék legalább V-t. A bájitaltan tudom, hogy alapvetően nem nehéz, csak nagyon oda kell figyelni meg egyes dolgokat bemagolni... na, nekem ez nem megy.
- Itt vagyunk, ne aggódj - mosolygott rá Raven.
Aznap este mindenki arról beszélt, ami Potter és Umbridge között történt az órán. Scarlett és Tracey is hosszasan erről társalogtak, Raven és Severus inkább kimaradtak belőle, de örömmel vették tudomásul, hogy nem tartják bolondnak Harryt.
Ravennek és Scarlettnek komolyan meggyűlt a baja az ébren maradással sötét varázslatok kivédésén, és ahogy észrevették, a csoportjuk többi tagjának is. Már-már mágiatörténetszerű volt az óra.
- Te, én nem lettem okosabb - mondta Raven Scarlettnek, mikor kiléptek a teremből. - Gőzöm sincs, miről olvastam.
- Ne aggódj, nekem sincs.
Ravennek leesett azonban az, hogy miért olvastatják a diákokat. Nem volt nehéz kitalálni, hiszen Umbridge a minisztériumból jött. Ezt is csak Severusszal osztotta meg, aki szerint nem kellett félniük: nagybátyjuk épp annyira jó sötét varázslatok kivédésében, mint bájitaltanban, így valószínűleg mindent meg fog nekik tanítani, amire szükségük lehet.
Severusnak már nem volt második éve jóslástana és mágiatörténete, de gyakran látogatta a tanárokat. A lányok éppen ezektől a tárgyaktól kezdtek már az év elején besokallni. Emellett mivel Malfoy nagyon, de nagyon bunkó volt főleg más házak elsőseivel, de a sajátjaival is, és még általános bunkóságban is rátett egy lapáttal, Severus úgy határozott, nem halogatja tovább régóta tervezett hadjáratát a fiú ellen...
Megvárta hát, míg Malfoy egyedül volt. Lopakodását tökélyre fejlesztette közben, a két éve alkalmazott alakváltó köpeny módosított változatát használva, mert ez jóformán csak folyosón történt meg.
- Szervusz, Draco - szólította meg hirtelen a fiút, aki ijedtében előkapta pálcáját és így fordult felé.
- Ja, csak te vagy az, Frey - tette el a pálcáját Malfoy. - Bár pontot vonhatnék le tőled. Ha nem lennél Piton unokaöccse, Craknak és Monstrónak kéne ételt szállítanod egész évben.
- Örömmel tenném azt amúgy is - sóhajtott búsan Severus. - Annyira magányos vagyok, Draco...
- Neked meg mi bajod? Ne rabold az időmet, Frey.
- Mintha érdekelne a prefektusmunka... - dőlt homlokkal a falnak Severus. - Bár az is jobb. Ott vannak társaid...
- Elhagyott a húgod meg Lympsham, vagy mi?
VOCÊ ESTÁ LENDO
Zivatar és napfény
FanficPerselus Pitont váratlanul felkeresi a mugli Fawn Frey két hónappal azután, hogy ő elvesztette Lily Pottert. A férfi megtudja tőle, hogy nővérének született két gyereke, azonban a szülők meghaltak, ráadásul halálfalók keze által. A későbbi roxforti...