74. fejezet: Az új rendszer

18 2 0
                                    

   Az első napokban Piton egyáltalán nem volt otthon, és csak annyit mondott a testvéreknek, hogy ne menjenek sehová. Ők így más dolguk nem lévén, magukat a régi műsoraik újraindításával szórakoztatták, illetve a Reggeli Prófétából értesültek a külvilág eseményeiről. A házat védő bűbájok továbbra is működésben voltak (persze Severus már varázsolhatott, a függönyöket sem kellett behúzva tartani, és kijárhattak az utcára), de nem bukkant fel senki, aki be akart volna jönni ide, se nappal, se éjjel.

A Prófétában sok mindenről írtak a Roxforttal kapcsolatban. Az ostrom alatt szerencsére diákok nem sérültek meg súlyosan, és a tanárok és az aurorok sem szenvedtek maradandó kárt. Erről éppen csak közvetlenül az eset után írtak, utána már csak a semmitmondó és konklúzió nélküli rövid találgatások érkeztek. Pár nappal később megjelentek nekrológok Dumbledore-ról, illetve csodálóinak és ismerőseinek írásai, melyekben munkássága és személye előtt hajtottak fejet, és búcsúztatták őt. Raven és Severus elolvasták ezeket, de nem volt témájuk, nem volt mit beszélniük róla, egyedül arról ejtettek szót, mikor beharangozták Rita Vitrol új könyvét.

- Te mit gondolsz erről? - kérdezte Raven. - Én igazából meglepődtem volna, ha nem állnak elő valami ilyesmivel, nem volt minden mágus Dumbledore csodálója.

- Tudjuk, Vitrol milyen, már csak a Trimágus Tusa alatt történtek miatt is. Maximum minden huszadik szavában lehet némi igazságtartalom.

- Nem is értem, miért engedik az ilyeneket írni.

- Mert abból terem a galleon. Hiába, van tehetsége a szenzációkeltéshez. Akik tudják, hogy egy csaló, azoknak hihetetlen, de igenis rengeteg rajongója van. Egyébként, Dumbledore szempontjából nézve, tudod, én el tudom képzelni, hogy most a sztori váza talán tényleg igaz. Ő egy jóságos igazgató volt, aki mindig mások érdekét tartotta szem előtt, de szerintem hogy értékelni tudd a jót, meg kell ismerned a rosszat is. Főleg az ő szintjén, aki feketemágusokkal harcolt. Nem tartanám kevesebbre, és meg sem lepődnék, ha kiderülne, valóban volt köze sötét mágiához. Hiszen Perselus bácsival ugyanez volt a helyzet.

- Igazad van - bólogatott Raven. - Attól ők még nem kevesebbek.

Ők ketten egyébként egyáltalán nem aggódva ültek otthon, arról letettek. Inkább örültek Raven RBF-eredményeinek, amik július közepe után nem sokkal megérkeztek, és a lány meglepetésére a jóslástanon és a mágiatörténeten kívül mindenből átment Kiválóval vagy Várakozáson felülivel.

Piton gyakran hozott nekik híreket az első hónapban a halálfaló-gyűlésekről és a hozzájuk kapcsolódó történésekről, feladatot ugyan még nem kaptak – sajnos vagy nem, tényleg nem volt mit tenniük ebben a helyzetben. Piton elhozta Raven ingóságait a Roxfortból, és a lány elgondolkozott azon, vajon hol és hogy lehet most Scarlett és Tracey, és visszatérnek-e az iskolába jövőre. A testvérek mugli postán adhattak fel levelet Fawnnak, de mivel a lényegesebb dolgokról nem beszélhettek, ez sem ért túl sokat. Legalább tudták egymásról, hogy összességében jól vannak. Ezen kívül nem leveleztek senkivel, mióta véget ért mindkettejüknek a tanév, Severus még Rebekkáékkal is megszakította most a kapcsolatot, Raven pedig Dracóval sem beszélt, bár Pitontól nagyjából értesült a hogyléte felől, mert a gyűléseket a kúriájukon tartották - Voldemort ugyanis beköltözött Malfoyékhoz, és nem is bánt éppen vendég módjára velük, ami igen kiszámítható volt a kettős megaláztatás után. Piton azt mondta, Dracón látszik, hogy retteg, mindennek tetejébe Voldemort nem egyszer használta őt végrehajtóként, leginkább foglyok megkínzására. Raven szeretett volna mellette lenni legalább egy kis ideig, de egyelőre nagybátyja utasítása miatt nem mehetett oda. Levelet küldhetett volna a fiúnak, csak épp nem tudta, mit írjon, ami segíthetne neki – Draco pedig, ha akart is írni, egész biztos nem zúdította volna rá azokat a kétségeket, amiket a lány látott rajta, mikor majdnem megtört.

Zivatar és napfényDonde viven las historias. Descúbrelo ahora