Miután szeptember elsején reggel Severus és Raven elbúcsúztak Fawntól, belekapaszkodtak Pitonba, aki egy az állomás közelében lévő sikátorba készült hoppanálni velük, csakhogy nem ment ám ez zökkenőmentesen, és éppen a Szörnyek szörnyű könyve miatt. Az ugyanis nem engedte begyömöszölni magát a ládába, ezért Severus azt találta ki, hogy egy rövid madzagra ráköt egy összegyűrt tejesdobozt, amit a könyv majd remélhetőleg bekap, és ebben a pillanatban Piton hoppanálhat úgy, hogy mindenki épen megérkezzen a célhoz. Az „épen" nem sikerült, mert a madzag túl rövid volt a könyv szájához képest, és az a tejesdobozzal együtt bekapta Severus kezét is – viszont Piton azonnal hoppanált, és hát ahogy megérkeztek...
- ÁÁÁ!! – üvöltött Severus az indulástól a hoppanáláson át még most a sikátorban is, kezére csukódott tankönyvét bámulva kidülledt szemekkel.
- Severus, csend legyen! – szólt rá Piton. Raven a szája elé kapva a kezét bámulta Severust.
- DE PER BÁ'!! – üvöltött most Severus nagybátyjára ugyanolyan kidülledt szemekkel és hangerővel.
- Hogy szedjük le?? – rémüldözött Raven.
- Hadd nézzem – lépett közelebb Piton, Severus pedig eltorzult arccal várta az eredményt. – Mennyire fáj?
- Igazából nem fáj – rendezte Severus az arcizmait, mire Raven a homlokára csapott.
- Akkor majd a vonaton leszeded, most siessetek, mielőtt elindulna.
- De Per bá', nem mehetek így!
- Adok egy ruhát, csavard bele – túrt elő Raven a bőröndjéből egy kardigánt, amibe betekerték a fiú kezét, aztán elbúcsúztak Pitontól és elindultak az állomáshoz.
- Szegény kezem, hogy néz most ki... - szomorkodott Severus.
- Nyugi, mindjárt előkaparunk neki még szemetet. A Roxfortban bőven lesz mit ennie.
- Ja. De remélem, ha elfogy, nem az én fülemre harap rá, hanem legalább valamelyik troll szobatársaméra.
- Nekik is van, úgyhogy már biztos megtörtént.
A vonaton lepakoltak egy üres kupéban, majd sikeresen lecsalogatták a szörnyű könyvet némi fincsi szeméttel. Legalábbis a számára biztosan az volt.
- Figyelj csak, Severus – szólt Raven, mikor már a vonat javában zakatolt –, az jutott eszembe, hogy... szerinted nem furcsa, hogy iderendelték a dementorokat? A Roxforthoz.
- Miért lenne furcsa? Hiszen Blacket kell elkapni.
- Nem úgy. Hanem miért jönne Black pont ide? Ahol Dumbledore mindenről tud? Nincs benne logika.
- Black őrült, nem? Nem is kell, hogy legyen benne logika – vont vállat Severus.
- Igazad lehet. Nem is arról van szó, hogy nem kell őrség... csak az, hogy rögtön a dementorokat hívják. Akkor tényleg úgy gondolhatják, hogy nagy az esélye, hogy idejön, nem?
- Lehet. De biztos hamar elkapják, ha már dementorok.
A testvérpár alaposan feltankolt a büfés néninél, majd miután mindent felfaltak, az ülőhelyeken végigfeküdve beszélgettek. A könyv még hangosan lakmározott a hozott szemétből, és odadobták neki a büfékocsiból vásárolt édességek csomagolópapírjait is, úgyhogy nem állt fenn a veszély, hogy kifogynak belőle és megvadul. Mármint hogy emiatt vadul meg. Mikor lassítani kezdett a vonat, és aztán hirtelen megállt, Severus bőröndje úgy esett le a poggyásztartóról, hogy a sarkával a fiút rendesen gyomorszájon vágta.
- Severus! – kiáltott fel Raven.
- Jól vagyoook... - nyögte a bátyja.
Aztán minden elsötétült.
- Nahát, mi a...
- HÉ!!! – üvöltött fel Severus, és aztán hallani lehetett a könyv morgását is, ahogy valószínűleg nekiesett Severusnak. – Könyv, ne már!! Légy szíves!!
- Severus, mi van?! – kapkodta a fejét Raven, és felpattant.
- Semmit nem látok! Legalább a nap sütne!
- De hát mindjárt hat óra... na, hadd segítsek!
- Ne, téged is széttép!
- De ne csak téged tépjen már szét! Megosztjuk, úgy mindenkinek kevesebb jut!
- Ez bátyádhoz méltó ötlet, Raven!
- Na, várj, csak nem talállak...
- Hát én se, de ez BELEHARAPOTT A FENEKEMBE! Na mindjárt adok én neked!!
Motoszkálás meg egy puffanás hallatszott a morgás mellett, aztán Severus kiáltása, és valami suhintás:
- NESZE!!
Ekkor újra kigyúltak a fények, olyan hirtelen, hogy Ravennek be kellett csuknia a szemét. Mikor kinyitotta, ilyen látvány fogadta: Severus a nadrágját lóbálta a levegőben, mint egy lasszót, a végén pedig ott kapaszkodott a tankönyve. Aztán elindult a vonat, Severus hátraesett az ülésre, a könyv pedig a kupéajtó ablakának csapódott, ami előtt épp állt egy szőke kislány – ő ettől sikítva rohant el.
- Sev, mi a... - kezdte Raven, majd megakadt. – Neked miért van kecskés alsód?
- Ja, ezt én festettem rá – mondta a fiú. – Tudom, nem valami élethűek, de szerintem aranyosak lettek. Nyáron ebben aludtam, mert meg akartam mutatni Kecske Tóninak, de mindig akkor jött, mikor mama rám szólt, hogy cseréljek már pizsamát...
- Jah... jó – próbálta Raven feldolgozni az információkat.
Legalább a könyvet kicsit kiütötte az ütődés, úgyhogy nyugtuk volt az út hátralévő részében. Severus gyorsan bezárta a ládájába, miután átöltöztek, majd amint a vonat beért az állomásra, igyekeztek minél hamarabb kijutni a tömegből a fiákerekhez. Az úton a kastély felé volt alkalmuk megfigyelni a dementorokat is a kapunál.
- Te jó ég – mondta Raven, majd megborzongott. – Ma már nem alszom. Remélem, minél hamarabb meglesz Black.
- Szerintem biztos jófejek – bámulta őket Severus. Ravennek eszébe jutott újra, mint a szünet vége felé sokszor, hogy Black miért is van körözésben: halálfaló volt. Gyorsan elterelte inkább a gondolatait, és arra gondolt, hogy a dementorok, amennyire ijesztőek, remélhetőleg épp annyira hatásosak. A nagyteremben aztán megtalálták Scarlettet, és a testvérek boldogan üdvözölték őt, majd leültek egymás mellé az asztalhoz. Természetesen a mardekárosoknál futott végig a leggyorsabban a hír, hogy dementor járt a vonaton és Harry Potter elájult. Raven sóhajtásra sem méltatta a tényt, hogy Malfoy terjesztette ezt el, úgy döntött, tavaly annyit botránkozott a fiún, hogy már meg sem akarja hallani. Scarlett is így volt vele, Severus meg csak legyintett, hogy ilyet nagy dobra verni.
Scarlett azt mesélte, ő egyedül utazott és látta is a dementort, Ravenék pedig azon gondolkoztak, hogyan nem vették észre, ha végigment a vonaton – aztán rájöttek, hogy valószínűleg a könyv terelte el ennyire a figyelmüket.
- Pedig én éreztem azt a hátborzongató aurát is... messziről, de éreztem. Nagyon rossz volt – mondta a szőke lány.
- Kell neked egy Severus meg egy ilyen tankönyv – mondta Raven, mire mindannyian felnevettek.
A hármas témája a lakoma alatt az új sötét varázslatok kivédése tanár és Hagrid kinevezése volt, mind kíváncsian várták, milyenek lesznek az órák, illetve az utóbbiról való beszámolót Severustól várták. A vacsora végeztével aztán nyugovóra tértek, akárcsak a többi roxforti diák.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zivatar és napfény
Hayran KurguPerselus Pitont váratlanul felkeresi a mugli Fawn Frey két hónappal azután, hogy ő elvesztette Lily Pottert. A férfi megtudja tőle, hogy nővérének született két gyereke, azonban a szülők meghaltak, ráadásul halálfalók keze által. A későbbi roxforti...